چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه فجر

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه تا ۱۹ اسفند

رئیس مجمع صندوق تامین خسارت‌های بدنی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با بخشودگی صددرصدی جرایم تمام وسایل نقلیه زمینی فاقد بیمه شخص ثالث موافقت کرد.
به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت اقتصاد، «سیداحسان خاندوزی» با پیشنهاد بیمه مرکزی درباره اعمال بخشودگی جرایم موضوع بند «ب» ماده (٢۴) قانون بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه زمینی موافقت کرد.

بر این اساس صد درصد مبلغ جریمه این وسایل که معادل حق بیمه مدتی است که آنها فاقد پوشش بیمه‌ای بوده‌اند، مشمول این طرح ویژه خواهد بود.

این بخشودگی از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند برای تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی اعمال خواهد شد.


بخشودگی کامل جرایم موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه

(۱۴۰۱/۰۸/۱۳) وزیر اقتصاد با بخشودگی کامل جرایم موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه شخص ثالث موافقت کرد.

سیداحسان خاندوزی با پیشنهاد صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیمه مرکزی درباره اعمال بخشودگی جرایم موضوع بند «ب» ماده (٢۴) قانون بیمه شخص ثالث موافقت کرد

حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور موجود است که کمتر از ۲ میلیون دستگاه دارای بیمه شخص ثالث هستند و این بخشودگی جرایم اقدام تشویقی برای بیمه شدن این وسایل است.

او افزود: بر این اساس صد درصد مبلغ جریمه این وسایل که معادل حق بیمه مدتی است که آن‌ها فاقد پوشش بیمه‌ای بوده اند، خواهد بود.

بخشودگی اعلام شده ویژه موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه نامه به مدت ۲۹ روز – از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ لغایت پایان روز ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ اعمال خواهد شد.

۱۵ آبان سالروز تأسیس شرکت بیمه ایران و سیزده آذر روز صنعت بیمه است.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

جرایم کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از تاریخ ۲۹ مرداد تا پایان روز ۱۱ شهریور امسال به مدت ۲ هفته بخشیده می‌شود.

با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر و در راستای توسعه فرهنگ بیمه و همچنین به مناسبت هفته دولت، صد درصد جرایم کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از تاریخ ۲۹ مرداد تا پایان روز ۱۱ شهریور امسال به مدت ۲ هفته بخشیده می‌شود.

با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، جرایم تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث با شرط نداشتن بیمه نامه و تهیه بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله، مورد بخشودگی قرار گرفته است.به تمام شرکت‌های بیمه‌ای تکلیف شده تا در بازه زمانی تعیین شده از دریافت جریمه مذکور خودداری کنند.

پیش از این نیز نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگسازی، تسهیلاتی را برای بخشودگی جریمه وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه در نظر گرفته بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 4,43 از 5)
Loading...