جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مجوز واردات خودرو خارجی برای جانبازان به کجا رسید

واردات خودرو خارجی برای جانبازان بالای 50 درصد

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تهیه پیشنهاداتی در خصوص لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو اولین گام برای هموار کردن مسیر واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را برداشت.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی در پی درخواست معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کمک مجلس برای تسهیل ورود خودروهای ویژه جانبازان پیشنهاداتی را در مورد لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو ارائه داد که امید می‌رود این پیشنهادات با همکاری دیگر نمایندگان تصویب و کام جانبازان ۵۰ درصد به بالا شیرین شود.

در پیشنهادات ارائه شده از سوی امیرآبادی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی آمده است: الحاق به کل: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی موظفند با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز واردات خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را هر ده سال یکبار صادر و اقدام کنند.

تبصره ۱- قیمت خودرو وارداتی تا سقف ۴۰ هزار یورو و با بهره مندی از معافیت‌های گمرکی و سود و عوارض بازرگانی.

الحاق یک تبصره به عنوان تبصره ۸ به ماده ۱۲ قانون: خودروهای وارداتی توسط جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به نمایندگی برای افراد مذکور اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شوند از پرداخت کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات و عوارض خودرو وارداتی معافند.

الحاق به کل: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 20, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...