سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

پنج نکته‌ اعجاب انگیز برای زیبایی




imag1es

پنج نکته‌ اعجاب انگیز برای زیبایی

 

بیایید به روزهایی برگردیم که مردم در مقایسه با امروز ما، گزینه‌های زیادی بعنوان محصولات آرایشی نداشتند و مجبور بودند خودشان آنها را درست کنند. بجای پرداخت هزینه‌های زیاد برای حل مشکلات زیبایی‌تان، راه حل چشمان پف کرده یا موهای نازکتان، شاید در قفسه یا کیفتان باشد.

لیست زیر را که شامل پنج نکته‌ اعجاب انگیز است را بررسی کنید، چون خیلی به زیبایی تان کمک می‌کند.

۱. خط چشم قدیمی یا جدیدتان را دوباره احیا کنید

5

به یاد دارم وقتی بچه بودم، پرستارم هنگامی که می‌خواست برای یک قرار بیرون برود، آرایش می‌کرد. وقتی که خط چشمش را بر می‌داشت، از یک فندک برای روشن کردن نوک مداد استفاده می‌کرد. او به من می‌گفت: این کار باعث می‌شود مداد نرمتر و کشیدن خط چشم آسانتر شود.

این کار را امتحان کنید: یک فندک بردارید و نوک مدادتان را برای یک یا دو ثانیه در شعله‌اش نگه دارید. بعد از آن، یادتان باشد که آن را فوت کنید و قبل از استفاده چند ثانیه صبر کنید تا زیاد داغ نباشد. حالا نرمتر از همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید!

۲. سفت کردن منافذ پوست

Pores1

فرو کردن صورت در آب یخ که یک روش قدیمی مفید است، می‌تواند برای صورت‌های خسته و بی‌رنگ و رو بسیار کارامد باشد. اگر بتوانید سرما را تحمل کنید، این کار بطور موقت پوست و منافذش را با محدود کردن جریان خون، سفت و محکم می‌کند.

با ما تبلیغ کنید

این کار را امتحان کنید: یک سینک یا کاسه را با آب سرد و قطعات یخ پر کنید و صورت خود را در آن فرو ببرید و برای ۸ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.

یک نکته‌ی زیبایی دیگر: فرو بردن ناخنی هم که تازه لاک زده شده در آب یخ، می‌تواند به سریع‌تر خشک شدن لاک کمک کند.

۳. چشمانی بدون پف در ۱۰ دقیقه

89869

خیره شدن به رایانه برای ساعات طولانی، مخصوصا در اواخر شب، می‌تواند باعث ایجاد پف و ورم در چشم‌ها شود. کیسه‌های چای آرامش بخش ارل گری که در کمدتان دارید فقط تشنگی شما را برطرف نمی‌کنند، بلکه بخاطر خواص ضد محرکشان، می‌توانند به چشمهای خسته نیز کمک کنند!

این کار را امتحان کنید: دو عدد چای کیسه‌ای را بمدت ۳ دقیقه در آب داغ قرار دهید. سپس آنها را در یخچال بگذارید تا سرد شوند. هر کیسه‌ی چای را روی یک چشم قرار دهید و برای ده دقیقه استراحت کنید. چشم‌هایتان دوباره با طراوت خواهند شد و کمتر متورم بنظر می‌آیند.

۴. ماسک صورت خانگی

سرکه‌ سیب برای مصارف مختلفی بکار می‌رود، مخصوصا برای پوست! سرکه‌ سیب می‌تواند بعنوان یک ماسک عالی که به درمان آکنه کمک می‌کند، عمل کند. خاصیت اسیدی سرکه می‌تواند به خشک کردن جوش‌ها کمک کند و اجازه دهد تا پوست سالم‌تری جایگزین آن شود.

این کار را امتحان کنید: مخلوطی تهیه کنید که به تناسب شامل یک بخش سرکه‌ سیب، و چهار بخش آب باشد. سپس شبها بعد از پاک کردن پوست، پوستتان را با آن شستشو دهید. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید از محلول قوی تری استفاده کنید، مخلوط را با سه قسمت آب امتحان کنید.

۵. شاداب کردن موهای ظریف و نازک

Practical-techniques-for-beautiful-hair

روغن زیتون فقط یک ماده‌ی آشپزی سالم و خوشمزه نیست، بلکه یک مرطوب کننده‌ی عالی است و می‌تواند موهای مرده و نازک شما را با طراوت کند. روغن زیتون، از اسیدهای چربی ساخته شده است که بدنه‌ی اصلی موی شما را می‌پوشاند و می‌تواند مو را سالم نگه دارد و در برابر انواع آسیب‌ها از آن محافظت نماید.

این را امتحان کنید: نصف فنجان روغن زیتون را بمدت ۱۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید، به اندازه‌ای که گرم شود نه خیلی داغ. آن را بطور کاما روی موهایتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس بطور معمول موهایتان را شامپو بزنید. فقط توجه کنید که شاید بیشتر از یکبار شستشو لازم باشد. در آخر موهای شما نرمتر و درخشانتر خواهند شد!

 

منبع : ترجمه سرخاب سفیداب  
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,30 از 5)
Loading...