سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آموزش اپیلاسیون ناحیه تناسلی با وکس در منزل

اپیلاسیون واژن

اپیلاسیون ناحیه تناسلی با وکس

در منزل می توانید بدون کثیف کاری موهای زائد بدن را با استفاده از وکس ، اپیلاسیون کنید. اگر نکات پایه و ساده وکس زدن را بدانید می توانید بدون درد و خیلی حرفه ای اپیلاسیون کنید.

 

تمیز کردن موهای زائد ناحیه تناسلی با وکس و اپیلاسیون روشی است که خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از آن استقبال می کنند. قبل از هر چیز باید گفت که این کار اگر به درستی انجام نشود و یا توسط فردی که توانایی آن را ندارد میتواند خطرآفرین باشد پس قبل از هر اقدام باید در مورد این نکته مطمئن شوید.

در این بخش قصد داریم راهنمایی کامل به خانوم هایی که تمایل دارند وکس و اپیلاسیون ناحیه تناسلی را خودشان در منزل انجام دهند ارائه دهیم .

 

اپیلاسیون ناحیه تناسلی با وکس

روش اپیلاسیون و وکس ناحیه تناسلی در منزل

۱- اجازه دهید موها به خوبی رشد کنند:

برای آنکه از نتیجه ی اپیلاسیون راضی باشید بایتسی به اندازه موها توجه داشته باشید.موهای ناحیه تناسلی حداقل باید ۴ الی ۵ میلی متر رشد کرده باشند تا هنگام و کس درد کمتری ایجاد شود.

دقت داشته باشیم که اگر موها خیلی کوتاه و یا بلند باشند این کار به درستی انجام نخواهد شد.

 

۲- پوست را تمیز و لایه برداری کنید:

قبل ازوکس کردن ناحیه تناسلی بسیار مهم است که شما پوست این قسمت از بدن را از لایه های مرده پاکسازی کنید.دقت داشته باشید که لایه برداری حداقل باید ۲۰ الی ۲۴ ساعت قبل از اپیلاسیون انجام شود تا در این مدت پوست در مقابل التهاب و تحریک مقاوم شده باشد.

 

۳- حواستان به گرمای وکس باشد:

وکس را تا درجه حرارت مشخص شده گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید .اگر وکس بیش از حد گرم باشد پوست تان را می سوزاند و همه جا چکه می کند. اگر خیلی سفت یا سرد باشد، به سختی می توانید آن را روی پوست تان بمالید و موها را هم نمی گیرد. برای آنکه از حرارت و گرمای وکس مطمئن شوید مقداری از آن را روی دست خود بزنید تا گرمای آن از طریق پوستتان مشخص شود.

 

اپیلاسیون ناحیه تناسلی با وکس

وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر در منزل

 

 

۴- جهت درست موها را برای وکس کردن  انتخاب کنید:

فراموش نکنید که درست مثل آرایشگران حرفه ای وکس را در جهت رویش موهای بدن با کاردک مخصوص بمالید.بعد از این کار پد یا پارچه ای را که برای اپیلاسیون در نظر گرفته اید روی محل قرار دهید.

چند ثانیه با دست به حالت پرسی روی آن ضربه بزنید تا خوب ماده وکس را به خود جذب کند.زمانی که پد به خوبی به وکس چسبیده باشد موهای بیشتری را با خود جدا خواهد کرد.حالاانتهای نوار را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید. پوست تان را با دست دیگر تان محکم نگه دارید تا موها آسان تر کنده شوند.

به همین روال باقی موها را نیز اپیلاسیون کنید.یادتان باشد که لازم نیست که هر دفعه مقدار زیادی وکس را روی محل مورد نظر بمالید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

۵- مرطوب سازی بعد از وکس را فراموش نکنید:

یکی از بخش های مهم اپیلاسیون موها با وکس که اکثر خانم ها به آن اهمیت نمی دهند مرطوب سازی پوست است.

کمی روغن بچه را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی پوست تان بمالید تا هر گونه وکسی که روی پوست تان باقی مانده است را پاک کنید.

 

۶- لباس آزاد و راحت بپوشید:

بعد از آنکه وکس کردن موهای زائد ناحیه تناسلی و یا بخش های دیگر بدنتان پایان یافت به هیچ وجه لباس تنگ و شلوار جین جذب نپوشید ، این اشتباه باعث ایجاد خراش و التهاب خواهد شد چرا که بعد از برداشته شدن موهای زائد تا ساعتها پوست مستعد ملتهب شدن است.

 

نمناک

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 209, میانگین امتیاز: 4,12 از 5)
Loading...