شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

جیب معلمان و فرهنگیان بازنشسته پر پول شد

واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان

واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۱۵۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم خرداد تا اول تیر ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا نجف‌پور کردی، مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۱۵۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال به حساب برخی فرهنگیان بازنشسته خبر داد و گفت: این مبلغ شامل سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بوده و سود سال مالی ۱۴۰۲ نیز طبق روال به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه است که به حساب ۷۸۰ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شد، تصریح کرد: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک‌ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است.

نجف‌پور کردی با اعلام اینکه این افراد همچنین شامل بازخرید‌ها، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها هستند، افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری بانک سرمایه در سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای اعضای موسسه به آدرس szf.satpay.ir، واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود.

وی با تأکید بر تحول در ساختار امور اعضا در مؤسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه، گفت: این مبلغ، اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی مؤسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در مؤسسه اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند؛ همچنین فرهنگیانی که عضو مؤسسه هستند، می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف ۵ درصد حقوق و مزایا اقدام کنند.(فارس)

آخرین جزئیات از رتبه‌بندی بازنشستگان آموزش و پرورش

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رتبه‌بندی بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده است ولی مسئله مربوط به پرداخت کسور بازنشستگان است که باید از طریق سازمان برنامه بودجه به صندوق بازنشستگی کشوری با صدور احکام انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این موضوع را به صورت پیوسته پیگیری می‌کند،‌ تصریح کرد: بین سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی کشوری درباره وجهی که برای بازنشستگان آموزش و پرورش باید پرداخت شود، اختلاف نظر وجود دار ولی پیش از شروع سال تحصیلی این موضوع حل می‌شود.

وی درباره اینکه واریزی اخیر معلمان بر اساس رتبه‌بندی انجام شده صورت گرفته است،‌ گفت: آنچه که ما انجام دادیم بر اساس رتبه بندی است ولی آنچه که صندوق بازنشستگان کشوری انجام می‌دهد بر اساس احکام است که صادر خواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...