سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

زمان قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه (مرحله دوم)

۳درصد متقاضیان خودروی جایگزین می‌گیرند

دور دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو منطبق با زمان‌بندی اعلام شده به کار خود خاتمه داد و از این پس نتایج روی سایت قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، به ۹۷ درصد نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند، طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق گرفت.

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود.

این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از دو گروه خودروساز خصوصی بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت.

بدین ترتیب به همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله نخست خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گفته «مهدی تقدسی» مدیر طرح یکپارچه خودرو، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره در قالب طرح جوانی شرکت کرده بودند که به همه آنان خودرو تعلق گرفت.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار نفر در قالب خودروی فرسوده در این طرح شرکت کردند که به دلیل لزوم پالایش اطلاعات، هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون خودروسازان داخلی تعداد ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که رکورد تولید خودرو در چندین سال اخیر را شکستند.

قابل ذکر است با توجه به برنامه اعلامی خودروسازان، در ماه‌های آتی روند افزایشی تولید و عرضه خودرو به بازار تداوم خواهد یافت. بدین ترتیب عرضه محصولات جدید و آتی خودروسازان داخلی نیز در همین سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.

car

زمان قرعه‌کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو

امروز ۱۷ خرداد قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه و در نهایت لیست نوبت افراد هفته آینده (۲۴ خرداد ماه) اعلام خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته (۱۰ خرداد ماه) بود که مهلت هشت روزه ثبت درخواست خودرویی برای متقاضیان مشارکت در مرحله دوم سامانه یکپارچه که از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن در همین حساب وکالتی اقدام کرده بودند، به پایان رسید و افراد ثبت‌نام کننده در لیست نوبت‌دهی قرار گرفتند تا قرعه‌کشی نوبت‌دهی امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه) انجام شود.

یادآوری می‌شود که متقاضیان از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت برای این منظور (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) می‌توانستند اقدام کنند؛ پس از آن طی پنج روز، کار پایش و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک به سامانه انجام و فرآیند ثبت درخواست خودرویی از سوم خرداد ماه آغاز شد؛ بر این اساس، با ارسال اطلاعات متقاضیان واجد شرایط به سامانه، سایت سامانه از چهارشنبه سوم خرداد ماه فعال شد تا مشتریان بتوانند برای انتخاب پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود اقدام کنند، هر چند که حدود یک روز و نیم سامانه دچار اختلال بود، اما از بعد از ظهر روز پنجشنبه (چهار خرداد ماه) رسما سایت فعال شد و متقاضیان توانستند برای ورود و ثبت درخواست خودرویی خود اقدام کنند.

طی این مدت مشتریان حائز شرایط که در موعد مقرر حساب وکالتی تعریف و وجه مورنظر را مسدود کرده بودند و طبیعتا بانک‌ها اسامی آن‌ها را در اختیار سامانه قرار داده بودند، برای ثبت پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود از میان ۲۳ محصول عرضه شده توسط چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فرداموتورز با قیمت کارخانه‌ای (مصوب شورای رقابت)، اقدام کردند؛ پس از آن، پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان که در لیست نوبت‌دهی قرار گرفته‌ بودند، آغاز شد و طی هفته جاری تکمیل شد تا امروز ( ۱۷ خرداد ماه) قرعه‌کشی اولویت‌بندی با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

از فردا (پنجشبه) تا روز جمعه (۱۹ خرداد ماه)، پایش‌های بعدی انجام و سپس لیست نوبت‌دهی در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا بر اساس برنامه تولید، ۲۴ خرداد ماه زمان تخصیص نهایی و در نهایت لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها مشخص شود.

نکته مهم موضوع اینجاست که تمام این فرآیند در حالی تاکنون انجام شده است که قیمت برخی خودروها (به ویژه خوروهای مونتاژی) مشخص نیست. قیمت خودروهای مونتاژی همچنان کلاف سردرگمی است که هنوز مشخص نیست، کجا باز خواهد شد؟ از یک سو شورای رقابت بر مصوبه خود تاکید دارد از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز از موضع قیمتی که خودشان تعیین کرده‌اند، پایین نیامدند.


زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای داخلی

متقاضیان خرید خودروهای داخلی می توانند بعداز ظهر امروز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند.

همزمان با ارسال نامه حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مدیران عامل ۲۷ بانک و مؤسسه اعتباری در  رفع مسدودی وجوه حساب‌های وکالتی متقاضیان خرید خودرو، اولویت‌بندی تحویل تعدادی از خودرو‌های تولید داخل انجام شد.

تسنیم نوشت؛ البته فرهید زاده هم تأکید کرده که” باعنایت به انجام اولویت‌بندی طرح متقاضیان خرید خودرو‌های تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه فروش و حسب تصمیمات متخذه، مقرر شد تمامی بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به‌مبلغ یکصد میلیون تومان، مربوط به طرح فروش خودرو‌های داخلی به نام این سازمان، اقدام کنند”.

بر همین اساس متقاضیان خرید خودرومی توانند بعداز ظهر امروز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند.

در حال حاضر ورود به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو ممکن نیست و متقاضیان بعدازظهر  می‌توانند با درج رمز عبور خود از زمان تحویل خودروهای ثبت نامی اطلاع کسب کنند.

خودروهایی که در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شده و به فروش می‌رسند، براساس قیمتِ روز اعلامی توسط شورای رقابت خواهد بود و لیست جدید قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو در سایت این شرکت ها قرار دارد.


اخبار زیر مربوط به دوره‌های گذشته می باشد


زمان قرعه کشی ایران خودرو ویژه نیمه شعبان

زمان قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ می باشد. و به احتمال زیاد ۲۲ اسفند نتایج اعلام خواهد شد.


زمان و ساعت قرعه کشی ایران خودرو‎‌‎

مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۴ در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می‌شود.


تاریخ قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو تغییر کرد

تاریخ قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو ویژه دهه فجر  در ساعت ۱۴ یکشنبه مورخه ۲۳ بهمن ماه برگزار می‌شود.


تاریخ قرعه کشی پیش فروش محصولات ایران خودرو

در همین راستا ایران خودرو قصد دارد مراسم قرعه کشی این خودروها را به شکل همزمان از ساعت ۱۱ روز سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش خود با نظارت نهادهای مربوطه برگزار کند.


نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعلام شد

نتایج قرعه‌کشی فروش فوق العاده ۴ محصول ایران‌خودرو امروز ۱ بهمن ۱۴۰۱ در پایگاه اینترنتی این شرکت منتشر شد. در طرح فروش فوق‌العاده، ۴ محصول ایران‌خودرو شامل «سورن پلاس دوگانه سوز»، «پژوپارس سال با موتور XU7P»، «پژوپارس سفارشی (ELX) با موتور XU7P» و «رانا پلاس» عرضه شده بود.


شرط جدید برای شرکت در قرعه کشی خودرو؟

مدیرعملیات فروش ایران خودرو با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در طرح فروش محصولات این شرکت گفت: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: در این دوره ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به تعداد خودرو‌های عرضه شده درصد برنده شدن را برای متقاضیان پایین می‌آورد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

آقای پناهی ادامه داد: در میان خودرو‌های عرضه شده نظیر پژو پارس، سورن و رانا، خودروی پژو پارس با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان مواجه شد.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: به دلیل مشکلات اینترنت در هفته گذشته و مشکلاتی که برای متقاضیان پیش امد ما هم زمان ثبت نام را تمدید کردیم.

وی افزود: اعلام نتایج هم معمولا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا شرایط ثبت نام کنندگان مبنی بر داشتن گواهی نامه و پلاک فعال بررسی شود و امروز شنبه اول بهمن ماه اسامی برندگان اعلام می‌شود و پیامک هم برای برندگان ارسال خواهد شد.

آقای پناهی در پایان گفت: تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو هم در بورس عرضه می‌شود و هم به صورت عادی عرضه می‌شوند. قرار است  نتایج قرعه کشی ۴ محصول ایران خودرو در طرح فروش فوق العاده بعد از تایید استعلام نهاد‌های مرتبط و تایید صحت اطلاعات متقاضیان، امروز شنبه اعلام شود.


آمار عجیب تعداد ثبت نام در فروش فوق العاده ایران خودرو!

برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از روز یکشنبه هفته گذشته مورخ ۱۸ دی‌ آغاز شد و تا ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۵ دی ماه ادامه دارد.

براساس اطلاعات واصله از این شرکت خودروساز،  از ابتدای آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که تعداد عرضه خودروها محدود است.

براساس اطلاعات غیررسمی این شرکت خودروساز در این دوره بیش از ۲۰ هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه خواهد کرد.


زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو (دی ماه)

گروه صنعتی ایران‌خودرو در تازه‌ترین طرح فروش محصولات خود، سورن پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس را با موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه می‌کند.

ایران خودرو اعلام کرده است با توجه با اختلالات در سایت‌های اینترنتی، برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول تا چهارشنبه ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت

این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا خواهد شد.
متقاضیان نهایی سه شنبه ۲۷ دی‌ماه از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد. (البته در صورت عدم تعطیلی تهران در این روز ) مراسم قرعه‌کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ‌‌ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.
متقاضیان می‌توانند در موعد تعیین شده از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.


تمدید مهلت ثبت نام فروش ایران‌خودرو به دلیل اختلال سایت

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه از تمدید مهلت ثبت‌نام طرح جاری فروش فوق‌العاده چهار محصول خود در سه قالب (عادی، ویژه مادران و جایگزینی خودروهای فرسوده) تا روز یکشنبه هفته آینده (٢۵ دی ماه) در پی کندی سایت فروش اینترنتی این شرکت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو روز گذشته (یکشنبه) همزمان با آغاز چهل و دومین فروش فوق‌العاده محصولات این گروه خودروسازی، دچار اختلال شد و متقاضیان امکان ورود به سایت را نداشتند؛ از همین روی ایران‌خودرو مهلت ثبت‌نام را که تا پایان روز سه‌شنبه (٢٠ دی ماه) بود، یک روز دیگر تمدید کرد.

در حالی اختلال سایت از پیش از ظهر امروز رفع شد که میزان تقاضا بسیار شدت گرفت و سایت با کندی روبرو شد. بر همین اساس مشتریان همچنان در روند ثبت‌نام خود دچار مشکل هستند.

در این راستا، ایران‌خودرو تصمیم گرفت به‌جهت اطمینان خاطر مشتریان خود، این مهلت ثبت‌نام را تا روز یکشنبه هفته آینده (٢۵ دی ماه) تمدید کند.

در  اطلاعیه گروه صنعتی ایران‌خودرو آمده است:

پس از رفع اختلال روز گذشته، با توجه به ترافیک بالای مراجعان برای ثبت در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو، این سایت با کندی مواجه شده و تعداد زیادی از متقاضیان در صف انتظار ورود به سایت مانده‌اند.

این در حالیست که علیرغم کندی سایت فروش، ثبت‌نام در حال انجام است و تنها در روز جاری قریب  به ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام اولیه خود را انجام داده‌اند.

ایران‌خودرو در اطلاعیه خود تاکید کرده است که ”مشتریان از بابت از دست رفتن زمان ثبت‌نام نگران نباشند و با توجه به تمدید طرح فروش تا پایان روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه، شتابی برای ثبت‌نام نداشته باشند؛ در صورت مواجهه با کندی و عدم ورود، در ساعت دیگری به سایت فروش مراجعه کنند. ”.


زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو (دی ماه)

گروه صنعتی ایران‌خودرو در تازه‌ترین طرح فروش محصولات خود، سورن پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس را با موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه می‌کند.
این طرح از فردا یکشنبه ۱۸ دی‌ماه به مدت سه روز برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا خواهد شد.
متقاضیان نهایی یکشنبه ۲۵ دی‌ماه از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد.

مراسم قرعه‌کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ‌‌ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.
متقاضیان می‌توانند در موعد تعیین شده از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.


زمان قرعه‌ کشی ایران خودرو اعلام شد

طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذرماه در جریان بود و حالا قرار است فردا ۳۰ آذر ماه قرعه کشی ایران خودرو انجام و نتیجه آن اعلام شود. طرحی که به طرح یلدایی ایران خودرو معروف است.
به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای هفته جاری یعنی ۲۶ آذر ماه ایران خودرو از فروش فوق‌ العاده جدید خود رونمایی کرد. فروش فوق‌العاده‌ای که در آن دو خودروی سورن پلاس دوگانه سوز و پژو پارس عرضه می‌شد. متقاضیان این فروش فوق‌ العاده سه روز برای ثبت نام خودرو فرصت داشتند.

البته این فرصت تنها در اختیار دو گروه قرار داشت؛ یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دیگری مالکان خودروهای فرسوده.

از روز شنبه تا دوشنبه مهلت ثبت نام محصولات ایران خودرو وجود داشت و آنگونه که این خودروساز اعلام کرده است، روز ۳۰ آذرماه یعنی روز چهارشنبه مراسم قرعه کشی ایران خودرو برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود، نتایج قرعه کشی ایران خودرو در طرح یلدایی ظرف چند ساعت اعلام شود. مگر اینکه مانند دفعات قبل اختلالی در سایت ایجاد و اعلام نتایج قرعه کشی را با تاخیر مواجه کند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو مانند دفعات قبل در سامانه esale.ikco.ir اعلام می‌شود.

برندگان پس از اعلام نتایج ۷۲ ساعت یعنی سه روز کاری فرصت دارند که وجه مورد نیاز را واریز کنند تا ثبت نام آنها تکمیل شود.

سود خرید محصولات ایران خودرو

در این فروش فوق العاده دو مدل خودروی سورن پلاس دوگانه سوز و پژو پارس ای ال ایکس عرضه شده است. قیمت کارخانه سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان اعلام شده اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۴۶۷ میلیون تومان است. همچنین قیمت کارخانه پژو پارس ۲۰۹ میلیون تومان است اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۴۴۰ میلیون تومان است.

قیمت سورن پلاس و پارس در فروش فوق‌العاده مالکان خودروهای فرسوده اعلام نشد و ایران خودرو در اطلاعیه خود به ذکر این نکته بسنده کرده که تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده ومجاز شدن مشتری برای ثبت نام اعلام می‌شود. یعنی حدود سه ماه دیگر.

نکته دیگری که این فروش فوق العاده را خبرساز کرد، حذف شرط داشتن گواهینامه برای مادران زیر ۱۸ سال بود. اگرچه داشتن گواهینامه و شرط سنی ۱۸ سال برای شرکت در فروش محصولات خودروسازان ضروری است اما ایران خودرو شرط داشتن گواهینامه برای مادران را حذف کرد.


فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو (آذرماه)

مشتریان نهایی این دو محصول ۳۰ آذرماه از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد.
ایکوپرس- دو محصول سورن پلاس دوگانه‌سوز و پارس ‌ELX با موتور XU۷ پلاس در طرح فروش فوق‌العاده برای دو گروه متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و دارندگان خودروهای فرسوده از شنبه ۲۶ آذرماه به مدت سه روز عرضه می‌شوند.

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو آذر۱۴۰۱

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن پلاس دوگانه سوزسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبودقیمت محصولات ماهانه بر روی سایت فروش ایران خودرو اعلام می گردد و تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت نام خواهد بود.۳ ماهه
پارس ELX با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری

مشتریان نهایی این دو محصول ۳۰ آذرماه از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی  انتخاب خواهند شد.

مراسم قرعه کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.


دقایقی قبل قرعه‌کشی طرح فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو مرحله چهل و یکم  آغاز و ظرفیت محصولات در این بخشنامه مشخص شد.

مراسم قرعه کشی طرح فروش ۳۰ روزه (۳ محصول) و ۹۰ روزه (۲ محصول) ایران خودرو ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه ۹ آذرماه آغاز شده است. مشخصات متقاضیان منتخب “در طرح عادی” پس از تایید ناظرین از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو تا فردا اعلام و همچنین پیامک اطلاع رسانی برای منتخبان ارسال خواهد شد.

اسامی برندگان در طرح “مادران” پس از استعلام از سازمان ثبت احوال، اطلاع رسانی خواهد شد.

اسامی برندگان در طرح “خودرو فرسوده” پس از استعلام از سازمان ستاد مدیریت سوخت، اطلاع رسانی خواهد شد.

منتخبان به مدت ۳ روز مهلت خواهند داشت تا به واریز، مبلغ پیش پرداخت براساس بخشنامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات فهرست ذخیره، جایگزین خواهند شد.


زمان قطعی قرعه‌کشی فروش فوری و فوق العاده ایران خودرو

مشتریان نهایی در تاریخ چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۱ از طریق قرعه‌کشی با حضور نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد‌.

متقاضیان می‌توانند به مدت چهار روز یعنی تا فردا یکشنبه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند‌.

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو فرسوده

نتایج قرعه کشی متقاضیان طرح خودروهای فرسوده دوره قبل در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو اعلام شد.


ثبت نام فروش فوقالعاده ایرانخودرو آذرماه

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش فوری و فوقالعاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۳۰ و ۹۰ روزه از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان، انتخاب نشده اند نیز میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبتنام نمایند.
در این طرح قیمت قطعی بوده و موعد تحویل خودروها ۳۰و ۹۰روزه خواهد بود.
نکته۱ : قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.
نکته۲ : برندگان و منتخبین طرحهای قبلی که موفق به واریز وجه نشده اند، نیز میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
نکته۳ : به اطلاع متقاضیان محترم میرساند ثبت نام این بخشنامه همزمان با سایر بخشنامه های فروش فوق العاده و فروش فوری انجام میشود و مشتری میتواند فقط در یک بخشنامه ثبت نام نماید.
نکته ۴ :نمایندگان محترم میبایست این بخشنامه را برای اطالع بیشتر در محل رؤیت عموم هموطنان قرار دهند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۳۰و ۹۰روزه)برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول زیر از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ شروع و تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ادامه خواهد داشت.

جدول فروش فوقالعاده و فروش فوری محصولات ایران خودرو از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عادی و جایگزینی خودرو فرسوده)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن + (پلاس) دوگانه سوزسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۸۱۱/۸۹۴/۰۰۰۹۰ روزه
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰
۳۰ روزه

سورن + (پلاس) دوگانه سوزسفید۲/۸۱۱/۸۹۴/۰۰۰
وانت آریسان ۲ (دوگانه سوز)نقره ای – خاکستری متالیک – مشکی متالیک۲/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰
  • متقاضیان طرح جایگزینی فرسوده بخوانند: قیمت محصولات ماهانه بر روی سایت فروش ایران خودرو اعلام میگردد و تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت نام خواهد بود

اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام شد

روز گذشته قرعه‌کشی فروش محصولات ایران‌خودرو، مرحله دوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ به روش فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش عادی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد و اسامی برندگان نیز دقایقی پیش منتشر شد.


تاریخ قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش  ایران‌خودرو

مراسم قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یک‌ساله محصولات ایران‌خودرو برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده چهارشنبه ۲۵ آبان برگزار می‌شود.


فروش فوقالعاده محصول ایران خودرو از طریق قرعه کشی (ویژه جوانی جمعیت)

ایران‌خودرو در راستای طرح حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همزمان با عرضه خودرو پژو ٢٠٧ در بورس کالا که به تازگی پذیرش شده است، از شنبه ٢١ آبان ماه طرح فروش فوق‌العاده این خودرو (پژو ٢٠٧ فرمان برقی) با موعد تحویل حداکثر سه ماهه را برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم به بعد آن‌ها از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد، اجرا می‌کند.

متقاضیان از  به مدت سه روز فرصت خواهند داشت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌ درخواست خود اقدام کنند. مادرانی که در طرح‌های سابق موفق به واریز وجه نشده‌اند نیز می‌توانند در طرح جاری ایران‌خودرو ثبت‌نام کنند.

جدول فروش فوقالعاده محصولات ایران خودرو از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقیسفید ۲/۱۵۹/۹۶۷/۰۰۰۳ ماهه

انجام قرعه‌کشی بسته به تعداد متقاضیان

طبق اعلام این گروه خودروسازی، در صورت بالا بودن تعداد متقاضی نسبت به ظرفیت فروش، قرعه‌کشی روز چهارشنبه هفته جاری (٢۵آبان‌ماه) در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد؛ در غیر اینصورت، به تمامی ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد، سند خودروهای واگذار شده از طریق این بخشنامه در رهن شرکت نخواهند بود و شماره تلفن همراه معرفی شده بایستی به نام فرد متقاضی باشد.

پس از وجه واریز (منتخبان یا همه ثبت‌نام‌کنندگان) و پیش از ایجاد قرارداد، اطلاعات مادران واریز وجه کرده، به سازمان ثبت احوال ارسال می‌شود؛ در صورت عدم احراز شرایط تولد فرزند دوم و مابعد، بر اساس ابلاغیه مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام متقاضی غیر فعال شده و وجوه پرداختی ظرف مدت ۲۰ روز کاری مسترد می‌شود.


فروش فوق العاده ایران خودرو (دومین فروش آبان ۱۴۰۱) از طریق قرعه کشی

(ویژه متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و خودرو فرسوده)

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۳ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول انتهای بخشنامه از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

در این دوره متقاضیان شرکت در قرعه کشی می بایستی در سایت ایرانخودرو https://esale.ikco.ir ثبت نام و از طریق همین سایت در قرعه کشی شرکت کنند( روند قرعه کشی از سامانه یکپارچه خودرو حذف شده است)
مطابق با بخشنامه شماره ۴۲۴۹ دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی ایرانخودرو (esale.ikco.ir) از الزامات ثبت نام می باشد.
لذا بدیهی است در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

جدول فروش فوقالعاده محصولات ایران خودرو از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن + (پلاس)سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۴/۲۲۱/۰۰۰۳ ماهه
پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰

 

پیش فروش ۱۲ ماهه محصولات ایران خودرو (دومین فروش آبان ۱۴۰۱)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهمبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال)موعد تحویل
تارا دستیآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰آبان ۱۴۰۲
تارا اتوماتیکآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی

مشکی – سفید – خاکستری۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی آبنوس – نقره ای – نقره ای تیتانیوم۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس)خاکستری – سفید – مشکی – نقره ای۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰

 


مراسم قرعه کشی دو طرح  پیش فروش  ایران خودرو و فروش فوق‌العاده ایرانخودرو امروز (۱۱ آبان) انجام و ظرفیت خودروها اعلام شد. جزئیات ظرفیت طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو به شرح زیر است:

آمار ثبت نام و ظرفیت خودروها (فروش فوق‌العاده)

خودروتعداد ثبت نام  حمایت از خانواده و جوانی جمعیتتعداد ثبت نام عادیتعداد ثبت نام طرح فرسودهظرفیت

طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ظرفیت عادیظرفیت طرح فرسوده
پارس سال۹۰۶۷۷۲۰۵۶۵۳۱۶۳۲۶۳۵۵۰۰۴۴۰۰۱۱۰۰
سورن پلاس۱۳۳۸۹۵۳۰۹۰۵۶۹۲۸۱۰۰۰۸۰۰۲۰۰
پارس سال (ELX)۱۳۱۳۱۴۱۵۰۷۵۲۱۴۱۸۵۵۲۰۰۰۱۶۰۰۴۰۰
۲۰۷ دستی۵۰۸۴۸۱۲۱۵۱۶۷۲۸۹۳۸۳۰۰۰۲۴۰۰۶۰۰
۲۰۷ اتوماتیک۱۶۸۸۱۴۴۳۹۰۱۷۵۱۲۱۰۰۰۸۰۰۲۰۰
جمع کل۳۰۳۱۰۹۵۷۵۴۰۲۵۱۴۸۴۹۶۱۲۵۰۰۱۰۰۰۰۲۵۰۰

 

آمار و ظرفیت پیش فروش محصولات ایران خودرو

خودروتعداد ثبت نام  حمایت از خانواده و جوانی جمعیتتعداد ثبت نام عادیتعداد ثبت نام طرح فرسودهظرفیت

طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ظرفیت عادیظرفیت طرح فرسوده
تارا دستی۱۰۴۳۴۴۱۰۶۷۴۳۱۰۴۳۱۶۵۷۳۰۰
تارا اتوماتیک۱۲۰۴۴۲۱۰۳۷۳۹۱۳۰۰۱۰۴۰۲۶۰
رانا پلاس۲۰۸۴۷۰۶۷۹۱۸۷۷۳۵۰۲۸۰۷۰
دنا پلاس توربو دستی۱۹۴۹۵۶۶۱۰۱۰۷۰۸۵۰۶۸۰۱۷۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک۲۸۹۰۸۵۱۷۳۱۶۲۴۳۰۰۰۲۴۰۰۶۰۰
جمع کل۹۱۷۰۲۹۸۶۷۱۶۰۵۳۶۵۴۳۶۰۵۷۱۴۰۰

شانس برنده شدن افراد عادی (فروش فوقالعاده)

  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن پارس سال در این طرح ۱ به ۴۶۷ می باشد. (هر ۴۶۷ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن سورن پلاس در این طرح ۱ به ۶۶۳ می باشد. (هر ۶۶۳ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن پارس سال (ELX) در این طرح ۱ به ۹۴۲ می باشد. (هر ۹۴۲ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن ۲۰۷ دستی در این طرح ۱ به ۵۰۶ می باشد. (هر ۵۰۶ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن ۲۰۷ اتوماتیک در این طرح ۱ به ۵۵۴ می باشد. (هر ۵۵۴ نفر یک خودرو)

شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت (فروش فوقالعاده)

  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای برنده شدن پارس سال در این طرح ۱ به ۱۶ می باشد. (هر ۱۶ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای برنده شدن سورن پلاس در این طرح ۱ به ۱۳ می باشد. (هر ۱۳ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای برنده شدن پارس سال (ELX) در این طرح ۱ به ۶۵ می باشد. (هر ۶۵ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای برنده شدن ۲۰۷ دستی در این طرح ۱ به ۱۷ می باشد. (هر ۱۷ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای برنده شدن ۲۰۷ اتوماتیک در این طرح ۱ به ۱۷ می باشد. (هر ۱۷ نفر یک خودرو)

شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده (فروش فوقالعاده)

  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای برنده شدن پارس سال در این طرح ۱ به ۵۷ می باشد. (هر ۵۷ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای برنده شدن سورن پلاس در این طرح ۱ به ۳۴ می باشد. (هر ۳۴ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای برنده شدن پارس سال (ELX) در این طرح ۱ به ۱۰۴ می باشد. (هر ۱۰۴ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای برنده شدن ۲۰۷ دستی در این طرح ۱ به ۴۸ می باشد. (هر ۵۰۶ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای برنده شدن ۲۰۷ اتوماتیک در این طرح ۱ به ۳۷ می باشد. (هر ۵۵۴ نفر یک خودرو)

فروش فوق العاده و پیش فروش ایرانخودرو (آبان ماه)

( عادی، جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودرو فرسوده غیر تاکسی)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز میرساند شرایط فروش فوقالعاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۳ ماهه و از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی خودروسازان، انتخاب نشده اند نیز میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.
در این طرح قیمت قطعی بوده و موعد تحویل خودروها ۳ ماهه خواهد بود.
نکته۱ : قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.
نکته۲ : برندگان و منتخبین طرحهای قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، نیز میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
نکته۳ :به اطلاع متقاضیان محترم میرساند ثبت نام این بخشنامه همزمان با بخشنامه پیش فروش انجام میشود و مشتری میتواند فقط در یک بخشنامه و فقط در یک خودروساز ثبت نام نماید.
نکته ۴ :نمایندگان محترم میبایست این بخشنامه را برای اطالع بیشتر در محل رؤیت عموم هموطنان قرار دهند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۳ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول انتهای بخشنامه از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

در این دوره متقاضیان شرکت در قرعه کشی می بایستی در سایت ایرانخودرو https://esale.ikco.ir ثبت نام و از طریق همین سایت در قرعه کشی شرکت کنند( روند قرعه کشی از سامانه یکپارچه خودرو حذف شده است)
مطابق با بخشنامه شماره ۴۲۴۹ دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی ایرانخودرو (esale.ikco.ir) از الزامات ثبت نام می باشد.
لذا بدیهی است در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه:

مرحله اول : متقاضی، با وارد نمودن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می شود و خودرو را انتخاب مینماید.
نکته: متقاضیان می توانند قبل از انتخاب خودرو و روش ثبت نام نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام نمایند.
مرحله دوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده میشود.
مرحله سوم: مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار میگردد.
مرحله چهارم: فهرست منتخبین قرعه کشی، حداکثر ۳ روز پس از پایان ثبتنام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام میگردد و متقاضی میبایست با مراجعه به سایت، از وضعیت ثبتنام خود (انتخاب یا عدم انتخاب در قرعه کشی) مطلع گردد.
مرحله پنجم: فرد انتخاب شده، میبایست ظرف مهلت ۳ روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس: esale.ikco.ir واریز نمایند . در صورت عدم واریز وجه ، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میگردد.

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو آبان ۱۴۰۱ ( تحویل ۳ ماهه)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)بهای اشتراک طلایی تک ستاره
سورن + (پلاس)سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۴/۲۲۱/۰۰۰۲۵/۰۰۰/۰۰۰
پژو پارس سالسفید – مشکی- خاکستری۱/۶۵۸/۶۲۰/۰۰۰۲۴/۰۰۰/۰۰۰
پژو پارس سال با موتور سفارشی (ELX) با موتور XU7Pسفید – مشکی- خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰۲۴/۰۰۰/۰۰۰
پژو i207 دستی فرمان برقیسفید –مشکی-خاکستری-نقره
ای-قرمز-آبی کاسپین
۲/۱۵۹/۹۶۷/۰۰۰۲۴/۳۰۰/۰۰۰
پژو i207 اتوماتیک ۶ سرعته سقف
قرمز(MC ) با موتور TU5P
سفید – مشکی۳/۱۸۷/۷۵۸/۰۰۰۳۳/۱۰۰/۰۰۰

پیش فروش ۱۲ ماهه محصولات ایران خودرو آبان ۱۴۰۱

شرح خودرورنگ های قابل عرضهمبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال)موعد تحویل
تارا دستیآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰شهریور ۱۴۰۲ الی مهر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیکآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی

مشکی – سفید – خاکستری۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس)خاکستری – سفید- گیلاسی – مشکی – نقره ای۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰مهر ۱۴۰۲

اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو

اسامی برندگان قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد.

قرعه کشی طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ با حضور مراجع رسمی برگزار شد.

امروز سه شنبه نتایج پس از تایید فرآیند قرعه‌کشی توسط نهاد‌های نظارتی منتشر شد و از طریق سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir در دسترس است.

منتخبان سه روز مهلت دارند نسبت به واریز وجه خودرو طبق بخش‌نامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات ذخیره جایگزین می‌شود.


آمار ثبت نام و ظرفیت خودروها (فروش فوق‌العاده)

مراسم قرعه کشی مرحله سی و هشتمین فروش فوق العاده ۴ محصول ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه ۱۸ مهرماه) با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد و چهار محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه شد.

در طرح فروش فوق العاده عادی ایران خودرو ۳ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۱۴ نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند. بر اساس اعلام ایران خودرو در قرعه کشی  مرحله سی و هشتمین فروش فوق العاده عادی، ۱۶ هزار نفر بر اساس ظرفیت هر خودرو، به عنوان برنده و با روش قرعه‌کشی انتخاب شدند. در این طرح عادی

پس از قرعه کشی و تایید فرآیند آن توسط نهادهای ناظر، مشخصات افراد پذیرفته شده، در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esal.ikco.ir قرار خواهد گرفت.

همچنین اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک به برگزیدگان نیز صورت خواهد گرفت. در طرح پیش فروش ایران خودرو نیز محصولات تارا دستی، تارا اتوماتیک، دناپلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته و فرمان برقی، رانا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک عرضه شد.

آمار ثبت نام و ظرفیت خودروها (فروش فوق‌العاده)

خودروتعداد ثبت نام  حمایت از خانواده و جوانی جمعیتتعداد ثبت نام عادیتعداد ثبت نام طرح فرسودهظرفیت

طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ظرفیت عادیظرفیت طرح فرسوده
پارس سال۱۸۲۴۲۰۲۸۲۲۰۸۳۵۲۰۴۴۱۳۰۰۰۱۰۴۰۰۲۶۰۰
سورن پلاس۱۶۹۶۱۵۸۸۰۶۹۵۲۲۳۳۰۰۰۲۴۰۰۶۰۰
دنا پلاس توربو دنده دستی۴۷۸۱۱۸۰۴۰۵۱۲۳۳۱۲۵۰۱۰۰۰۲۵۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک۶۸۷۱۲۵۵۱۶۷۱۷۵۹۲۷۵۰۲۲۰۰۵۵۰
جمع کل۲۱۱۰۳۳۳۸۴۵۷۱۴۶۰۲۵۹۲۰۰۰۰۱۶۰۰۰۴۰۰۰

شانس برنده شدن افراد عادی (فروش فوقالعاده)

  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن پارس سال در این طرح ۱ به ۲۷۱ می باشد. (هر ۲۷۱ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن سورن پلاس در این طرح ۱ به ۲۴۵ می باشد. (هر ۲۴۵ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن دنا پلاس توربو دنده دستی در این طرح ۱ به ۱۸۰ می باشد. (هر ۱۸۰ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن افراد عادی برای برنده شدن دنا پلاس توربو اتوماتیک در این طرح ۱ به ۱۱۶ می باشد. (هر ۱۱۶ نفر یک خودرو)

شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت (فروش فوقالعاده)

  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای خودرو پارس سال در این طرح ۱ به ۱۴ می باشد. (هر ۱۴ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای خودرو سورن پلاس در این طرح ۱ به ۶ می باشد. (هر ۶ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای خودرو دنا پلاس توربو دنده دستی در این طرح ۱ به ۴ می باشد. (هر ۴ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح جوانی جمعیت برای خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک در این طرح ۱ به ۳ می باشد. (هر ۳ نفر یک خودرو)

شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده (فروش فوقالعاده)

  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای خودرو پارس سال در این طرح ۱ به ۲۰ می باشد. (هر ۲۰ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای خودرو سورن پلاس در این طرح ۱ به ۹ می باشد. (هر ۹ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای خودرو دنا پلاس توربو دنده دستی در این طرح ۱ به ۵ می باشد. (هر ۵ نفر یک خودرو)
  • شانس برنده شدن در طرح خودرو فرسوده برای خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک در این طرح ۱ به ۳ می باشد. (هر ۳ نفر یک خودرو)

ظرفیت طرح پیش فروش ایران خودرو (عادی):

خودروتعداد شرکت کنندگانظرفیتشانس برنده شدن
دنا پلاس توربو۱۸.۵۹۵۱.۲۰۰هر ۱۵ نفر یک خودرو
دنا پلاس اتوماتیک توربو۲۸.۱۹۳۳.۷۲۰هر ۷ نفر یک خودرو
تارا اتوماتیک۳۳.۸۵۳۱.۴۸۰هر ۲۲ نفر یک خودرو
تارا دستی۳۷.۷۹۱۲.۰۰۰هر ۱۸ نفر یک خودرو
رانا پلاس۶۹.۰۳۵۲.۸۰۰هر ۲۴ نفر یک خودرو

زمان قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو تغییر کرد

قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو که قرار بود صبح امروز انجام شود، به روز دیگری موکول شد.

زمان قرعه‌کشی طرح جدید فروش محصولات ایران‌خودرو قرار است ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ برگزار شود و نتایج آن تا عصر همان روز اطلاع‌رسانی خواهد شد.


نتایج قرعه کشی خودرو  کی اعلام می شود؟

به احتمال زیاد قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو، حداقل سه روز پس از پایان مهلت ثبت نام انجام می‌شود؛‌ اما به محض اعلام زمان دقیق قرعه کشی، اطلاعات منتشر شده را با شما کاربران محترم تصویر زندگی در میان خواهیم گذاشت. متقاضیان برای مشاهده نتایج قرعه کشی فروش فوری، پیش فروش و همچنین اسامی مادران برنده محصولات ایران خودرو در طرح فروش فوری و پیش فروش ویژه جوانی جمعیت برای مهرماه ۱۴۰۱ باید به وبسایت فروش اینترنتی ایران خودرو یعنی esale.ikco.ir مراجعه کنند.


گروه خودروسازی سایپا قصد دارد انواع سایپا کوییک، شاهین، ساینا اس، کوییک اس و سایپا ۱۵۱ را بدون قرعه کشی از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. مشتریان با مراجعه به سایت فروش سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com می‌توانند در این طرح فروش شرکت کنند. در ادامه جزئیات این طرح فروش را مشاهده خواهید کرد:

شرایط فروش سایپا بدون قرعه کشی – مهر ۱۴۰۱

طرح فروش فوری و فوق العاده و طرح حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت

نام خودروقیمت خودرورنگ قابل عرضهزمان تحویل
سایپا شاهین G۳۴۴ میلیون و ۷۴۷ هزار تومانسفیدحداکثر ۳۰ روزه
سایپا ۱۵۱ SE با موتور M13۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان
کوییک آر با گیربکس اتوماتیک۲۸۸ میلیون و ۱۱۴ هزار تومانکرم مشکی، نقره‌ای مشکی، سفید مشکی
کوییک آر با گیربکس معمولی۱۷۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومانسفیدمشکی، نقره‌ای مشکی، کرم مشکی، سفیدقرمز، مشکی قرمز، قرمز مشکیحداکثر ۹۰ روزه

شرایط پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نام خودرومبلغ علی‌الحساب پیش پرداختموعد تحویل
شاهین۱۷۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
ساینا اس۸۴ میلیون و ۹۹۹ هزار تومانخرداد الی تیر ۱۴۰۲
کوییک اس۹۲ میلیون و ۴۱۵ هزار توماناردیبهشت الی تیر ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱۳۹ میلیون و ۲۰ هزار توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴ میلیون و ۱۲۱ هزار توماناردیبهشت الی تیر ۱۴۰۲
کوییک آر با گیربکس معمولی۸۹ میلیون و ۹۴ هزار تومانفروردین الی خرداد ۱۴۰۲
کوییک آر با گیربکس اتوماتیک۱۴۴ میلیون و ۵۷ هزار توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
سایپا ۱۵۱ SE با موتور M13۸۰ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۰۰ توماندی الی بهمن ۱۴۰۱

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایرانخودرو از طریق قرعه کشی مهر ۱۴۰۱

(ویژه متقاضیان عادی؛ طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جوانی جمعیت)

آغاز طرح : از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

سایت ثبت نام:  سایت قرعه کشی ایرانخودرو https://esale.ikco.ir

در این دوره متقاضیان شرکت در قرعه کشی می بایستی در سایت ایرانخودرو https://esale.ikco.ir ثبت نام و از طریق همین سایت در قرعه کشی شرکت کنند( روند قرعه کشی از سامانه یکپارچه خودرو حذف شده است)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش فوق العاده برخی از محصولات ایرانخودرو با موعد تحویل ۳ ماهه و از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
متقاضیانی که در قرعه کشی‌های قبلی خودروسازان، انتخاب نشده اند نیز میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبتنام نمایند. در این طرح قیمت قطعی بوده و موعد تحویل خودروها ۳ ماهه خواهد بود.

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو مهر ۱۴۰۱ ( تحویل ۳ ماهه)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)بهای اشتراک طلایی تک ستاره
سورن + (پلاس)سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۴/۲۲۱/۰۰۰۳۶/۷۰۰/۰۰۰
پژو پارس سالسفید – مشکی- خاکستری۱/۶۵۸/۶۲۰/۰۰۰۳۴/۶۰۰/۰۰۰
* دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته

مشکی – سفید – خاکستری۳/۶۰۷/۶۴۳/۰۰۰۴۶/۷۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۳/۹۸۳/۹۷۳/۰۰۰۵۰/۲۰۰/۰۰۰

پیش فروش ۱۲ ماهه محصولات ایران خودرو مهر۱۴۰۱

شرح خودرورنگ های قابل عرضهمبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال)موعد تحویل
تارا دستیآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰تیر ۱۴۰۲ الی مهر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیکآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی

مشکی – سفید – خاکستری۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس)خاکستری – سفید- گیلاسی – مشکی – نقره ای۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰

 


با توجه به برگزاری قرعه کشی مرحله سوم و اعلام نتایج برندگان در شهریور ماه، انتظار می رود مرحله چهارم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو در هفته سوم مهرماه انجام شود.

جزئیات جدید در مورد عرضه خودرو در نیمه دوم سال توسط خودروسازان (ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو ..) را در ادامه بخوانید.

در هر مرحله قرعه کشی خودرو ۱۰۰ هزار دستگاه عرضه می‌شود

بازار خودرو در حالی در رکود کامل به سر می برد و فعالان بازار از کاهش شدید تعداد معاملات می گویند که شاهد تقاضا بیش از ۶ میلیون نفری در قرعه کشی ایران خودرو در مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه بودیم. در حقیقت افزایش قیمت خودرو طی سال های گذشته و به ویژه از سال ۱۳۹۷ موجب شده که قدرت خرید خانوار در بازار خودرو به شدت کاهش پیدا کند.

اما در نقطه مقابل غالب تقاضا قرعه کشی خودرو، تقاضای سوداگری است. بنابراین باید بین دو تقاضای مصرفی و تقاضا سوداگرانه تفاوت قایل شویم.

کارشناسان دلیل اصلی این موضوع را قیمت گذاری دستوری می دانند؛ جاییکه قیمت مصوب از یکسو فاصله چند ده میلیونی با بازار دارد و از سوی دیگر،‌ با تحمیل زیان به خودروسازان از کیفیت و کمیت تولید خودرو می کاهد و همین موضوع به تشدید ناترازی بازار خودرو می انجامد.

امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری بیان کرد که قرعه کشی خودرو هر ماه برگزار خواهد شد و در هر مرحله ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو عرضه می شود. البته قالیباف تاکید کرد که از پایان امسال قرعه کشی خودرو برای تمام محصولات پایان خواهد یافت.

قالیباف با بیان اینکه در نیمه دوم سال شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در کشور خواهیم بود، تاکید کرد که با این افزایش تولید و کاهش تقاضای سوداگرانه،‌ اختلاف قیمت بازار و کارخانه کاهش خواهد یافت.


نتایج قرعه کشی سومین مرحله تخصیص خودرو اعلام شد

بالاخره نتایج سومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد. بسیاری از شرکت کنندگان در قرعه کشی از کاهش عرضه خودرو در مقایسه با تعداد ثبت نامی ها ناراضی بودند. برای دیدن وضعیت برنده شدن خود به سامانه یکپارچه مراجعه کنید.


زمان قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد

مراسم قرعه‌کشی سومین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو در سامانه یکپارچه فردا دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی سومین مرحله فروش خودروسازان (فروش فوق‌العاده ایران خودرو) از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی و نمایندگان شرکت‌های خودروساز ساعت ۱۴ دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

زمان اعلام نتایج قرعه کش خودرو

وی بیان‌ کرد: نتایج قرعه کشی به شرط اخذ استعلام‌ها ۲۲ شهریور در سامانه یکپارچه قرعه‌کشی خودرو اعلام می‌شود.


امروز ثبت‌نام در سومین دور قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید و ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر برای خرید خودرو از این سامانه ثبت‌نام کردند. در حالی که تعداد خودروهای عرضه شده در این مرحله از قرعه‌کشی نسبت به مرحله قبل حدودا نصف شده و تنها ۶۰ هزار خودرو بود، تعداد متقاضیان افزایش یافت. بنابراین، شانس برنده شدن خودرو برای هر یک متقاضیان به ۰.۹ درصد کاهش یافت.

شانس برنده شدن در قرعه کشی سامانه فروش یکپارچه خودرو

مرحله قرعه کشینوع متقاضیسهمیهتعداد عرضهتعداد متقاضیاحتمال برد(درصد)
اولکل۱۷۹/۹۱۱۴/۱۷۵/۳۵۲۴.۲%
عادی۵۰%۸۸/۴۵۶۴/۰۳۰/۲۰۰۲.۲%
طرح جوانی جمعیت۵۰%۸۸/۴۵۶۱۴۵/۱۵۲۶۰.۹%
دومکل۷۶/۷۰۰۶/۰۵۷/۵۵۵۱.۳%
عادی۴۰%۳۱/۹۸۴۵/۷۴۰/۳۱۴۰.۶%
طرح جوانی جمعیت۵۰%۳۷/۰۴۶۲۰۰/۳۳۹۱۸.۵%
طرح جایگزینی خودرو فرسوده۱۰%۷/۶۷۰۱۱۶/۹۰۲۶.۶%
سومکل۶۰/۰۰۰۶/۶۸۴/۳۸۴۰.۹%
عادی۳۰%۱۸/۰۰۰۶/۱۹۵/۰۷۲۰.۳%
طرح جوانی جمعیت۵۰%۳۰/۰۰۰۳۶۴/۰۶۳۸.۲%
طرح جایگزینی خودرو فرسوده۲۰%۱۲/۰۰۰۱۲۴/۵۶۹۹.۶%

طرح فروش فوق العاده و پیش فروش سایپا (مرحله سوم قرعه‌کشی خودرو)

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش یکساله عادی (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت سایپا به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : از ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود.

سایت ثبت نام:  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

شرایط فروش فوق العاده عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
ساینا S۱/۶۹۸/۳۱۰/۰۰۰ سفیدحداکثر ۹۰ روزه
کوییک S۱/۸۴۶/۶۲۰/۰۰۰
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۲/۷۷۸/۷۲۰/۰۰۰
کوییک R۱/۷۸۰/۲۰۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز – قرمز مشکی
کوییک R با گیربکس اتوماتیک۲/۸۷۹/۴۶۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز

* ظرفیت رنگ محصولات محدود بوده و در صورت تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام برای سایر رنگها میسر خواهد بود.
* در صورت هرگونه افزایش در هزینه های (شماره گذاری، بیمه، مالیات و …) تا قبل از فاکتور، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه های مربوطه برای مشتریان صادر خواهد شد.

شرایط فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

 نوع خودرو  مبلغ علی الحساب رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین۱/۷۲۲/۹۰۰/۰۰۰قیمت روز خودرو  در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانآذر الی بهمن ماه ۱۴۰۱
ساینا S۸۴۹/۱۵۵/۰۰۰اردیبهشت الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک S۹۲۳/۳۱۰/۰۰۰فروردین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱/۳۸۹/۳۶۰/۰۰۰دی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴۰/۳۷۰/۰۰۰فرودین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک R با گیربکس معمولی۸۹۰/۱۰۰/۰۰۰دی ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۲

* زمان تحویل خودروها مطابق جدول فوق در (هفته چهارم) ماه‌های ذکر شده می‌باشد.

نکات مهم در خصوص تغییرات محدودیت های طرح فروش گروه سایپا

نکته: صرفاً فروش فوق العاده خودرو ساینا S از طریق قرعه کشی عرضه می گردد و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق العاده و پیش فروش بدون محدودیت قرعه کشی خواهد بود.

 

* محدودیت عدم وجود ثبت نام و صدور فاکتور در فروش فوق العاده انواع خودرو کوییک به ۱۸ ماه و در خودرو ساینا S به ۲۴ ماه تغییر یافته است و در خصوص خودرو شاهین محدودیت مذکور وجود ندارد.
* ضمنا محدودیت پلاک انتظامی در کلیه روشهای فروش(فوقالعاده – پیش فروش) و کلیه محصولات به غیر از ساینا S اجرا نخواهد شد.

طرح فروش فوق العاده “لاماری” محصول آرین پارس موتور

پیرو آغاز مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تحصیص خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱، خودرو کراس‌اوور لاماری ایما محصول آرین پارس موتور به عنوان اولین خودرو در این سامانه عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند جهت خرید و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.
مهلت ثبت نام اولیه برای خرید لاماری ایما، تا روز جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ اعلام شده است و قرعه کشی این طرح  نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

شرایط طرح فروش فوق العاده “لاماری” شهریور ۱۴۰۱

نام محصولقیمت (تومان)رنگموعد تحویل
لاماری ایما۱.۰۷۹.۰۰۰.۰۰۰سفید – مشکی – خاکستری۹۰ روز کاری

طرح پیش فروش ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط پیش فروش (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو با موعد تحویل (حداکثر یکساله) به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود (پایین صفحه را ببینید)

سایت ثبت نام: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

شرایط طرح پیش فروش ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱؛

نام محصولپیش پرداخترنگموعد تحویل
تارا دستی۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس – نقره ایخرداد و تیر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیک۱۶۶.۰۰۰.۰۰۰آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس – نقره ای
دنا پلاس توربو دستی۱۴۴.۵۰۰.۰۰۰خاکستری – سفید – مشکی
دنا پلاس توربو اتوماتیک۱۵۹.۵۰۰.۰۰۰خاکستری – سفید – مشکی – نقره ای

ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور به مدت سه روز انجام می شود.

در مرحله سوم قرعه کشی خودرو چه تعداد خودرو عرضه می شود؟

امید قالیباف افزود: در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه نزدیک به۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص می یابد که فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

مشاور وزیر صمت گفت: در سومین قرعه کشی یکپارچه احتمالا با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه کشی خواهیم بود.

خبر خوش برای دارندگان خودرو فرسوده

قالیباف بیان‌داشت: تنها تفاوت نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه با دفعات قبل، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

وی با اشاره به تنظیم موثر بازار خودرو با روش قرعه‌کشی یکپارچه خاطرناشن‌کرد: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار، از جمله آثار مثبت قرعه کشی یکپارچه بود، ضمن اینکه انتظار می‌رود تا اخر سال همه خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: برای نخستین بار در سال‌های اخیر خودروی هایما به‌صورت فروش فوق العاده توسط ایران خودرو عرضه شد که در حال حاضر هم ظرفیت فروش وجود دارد.


زمان برگزاری سومین فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در هفته جاری خبر داد.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایسنا، منوچهر منطقی ضمن اعلام خبر اجرای سومین مرحله فروش خودروها در قالب سامانه یکپارچه فروش خودروها در هفته جاری، به آمار تولید دو خودروساز بزرگ تا روزهای ابتدایی شهریور ماه اشاره کرده و گفت:  دو شرکت بزرگ خودروساز کشور از ابتدای سال تا دوم شهریور ماه، ۳۵۷ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی سبک (سواری و وانت) اقدام تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸۳ درصدی تولید کامل و کاهش ۸۵ درصدی تولید ناقص را نشان می‌دهد.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اضمن اشاره به تثبیت روند رو به رشد تولید خودروی کامل پس از سه سال در دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش ۲۸ درصدی آمار تحویل، کاهش ۹۴ درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در کف پارکینگ خودروسازان و کاهش ۳۰ درصدی تعداد تعهدات معوق را در راستای تحقق برنامه‌های ساماندهی وضعیت نامطلوب صنعت خودروی کشور در دولت سیزدهم خواند و گفت: با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش آمار خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، در هفته جاری شاهد سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود.


قرعه کشی فروش محصولات ایران خودرو دو مرحله در ماه

مدیر عملیات فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در تلاش هستیم از مهرماه دو بار در ماه، بخش‌نامه فروش اجرا کنیم تا بازار از فاصله زمانی عرضه محصولات متاثر نشود.

ثبت نام فروش فوق العاده ایرانخودرو از هفته پیش رو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایران خودرو؛ آقای کیوان پناهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد با بیان این‌که بخش‌نامه فروش محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو در هفته پیش رو اعلام خواهد شد، افزود: ظرفیت این بخش‌نامه که همزمان برای مادران صاحب فرزند دوم نیز اجرا خواهد شد، شامل ۱۹ هزار دستگاه فروش فوق‌العاده با تحویل ۹۰ روزه و ۱۱ هزار دستگاه به صورت پیش‌فروش است.

وی با بیان این‌که تلاش خواهد شد تا برنامه فروش سایر محصولات نیز با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به صورت دو بخش‌نامه در هر ماه اجرایی شود، گفت: برنامه فروش وانت آریسان دو نیز به زودی اعلام خواهد شد.

پناهی همچنین از آمادگی ایران خودرو برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده خبر داد و افزود: در صورت اعلام شرایط خودرو‌های فرسوده از سوی نهاد‌های ذیربط و تعیین شرایط فرسودگی و اولویت‌ها، برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده مطابق قوانین ابلاغی اقدام خواهیم کرد.

مدیر عملیات فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از مذاکره مجدد با سازمان استاندارد برای شماره‌گذاری سمند تاکسی نیز خبر داد و گفت: در روز‌های آینده تاکسی‌داران خودرو‌های خود را تحویل بگیرند.

آغاز فروش فوری هایما S۷ و S۵ بدون قرعه کشی +جدول فروش و قیمت

بر اساس طرح فروش اعلام شده از سوی شرکت ایران خودرو فروش نقدی و فوری خانواده هایما بدون قرعه کشی با موعد تحویل ۳۰ روزه می‌باشد. زمان آغاز این طرح از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ بوده و تا تکمیل ظرفیت و حداکثر تا مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ادامه خواهد داشت.


فروش سه خودرو به قیمت کارخانه از شنبه ۱۲ شهریور

بهمن موتوری ها طی اطلاعیه اعلام کردند از روز شنبه فروش سه محصول خود یعنی وانت کارا تک کابین تیپ ۴، پیکاپ کارا ۲ و ون باری اینرودز را در دستور کار دارد.

براساس اعلام این خودروساز متقاضیان خرید وانت کارا تک کابین برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان به حساب این خودروساز واریز کنند. ون باری اینرودز نیز با قیمت ۵۵۹ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مشتریان کاپرا ۲ نیز برای خریداری این پیکاپ باید ۶۵۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

آن طور که در اطلاعیه بهمن موتوری ها آمده هر سه خودرو تنها با رنگ سفید برای فروش در دسترس متقاضیان قرار خواهند گرفت.

این خودروساز خصوصی تعهد کرده هر سه خودروی یاد شده را در هفته آخر مهرماه سال جاری به خریداران تحویل دهد.

مدیران این خودروساز خصوصی تعهد داده اند چنانچه در موعد مقرر خودروی فروخته شده را به مشتری تحویل ندهند به طور ماهانه ۲.۵ درصد بابت جریمه تاخیر پرداخت خواهند کرد.

اگر مشتریان به هر دلیلی بعد از واریز وجه از تصمیم خود برای خرید خودرو منصرف شدند بهمن موتور به صورت سالیانه ۱۳ درصد سود به آنها پرداخت می کند.

مشتریان از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۶ همان روز فرصت دارند برای خرید خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. بهمن موتور پیش بینی کرده اگر در زمان در نظر گرفته شده خودروهای عرضه شده فروش نرفت این طرح فروش را تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دهد.


زمان دقیق مرحله سوم ثبت نام و قرعه کشی خودرو

به گزارش سایت طلا،عبدالله توکلی لاهیجانی درباره زمان سومین مرحله ثبت‌نام و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: قرار بود دوره سوم ثبت‌نام تخصیص خودرو در نیمه اول شهریور‌ باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو از طریق سامانه در حال انجام است.

در مرحله سوم چه تعداد خودرو عرضه می شود؟

وی درباره تعداد عرضه خودرو در دوره سوم تخصیص خودرو بیان داشت: مانند دو دوره قبل، تعداد عرضه خودروها قابل توجه خواهد بود، البته تعداد عرضه خودروها در مرحله سوم بستگی به عرضه شرکت‌ها دارد. بنابراین الان نمی‌توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام کرد.

وی بیان داشت: تولید خودرو در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور نه تنها در سال جاری خودروی کامل بیشتری تولید کرده است، بلکه از تولید سال گذشته پیشی گرفته است. توکلی لاهیجانی بیان داشت: طبیعتاً با این روند افزایش تولید، در ۶ ماهه دوم سال شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود. وی بیان داشت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال جاری دست یابیم.


سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو که یکی از سیاست‌های وزارتخانه و مورد تاکید وزیر صمت است، به‌تدریج در حال انجام است و تاکنون ۱۱ خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده است.
به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایرنا، در بند (۵) از فرمان هشت ماده‌ای رییس‌جمهور در حوزه خودرو در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به‌منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم آمده است:‌ ضمن حذف تدریجی روند قرعه‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه‌کشی) فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن انجام شود.


در این زمینه «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو است که وزیر صمت بارها و بارها آن را مطرح کرده است.
وی بیان‌داشت: بررسی روند قرعه‌کشی خودرو در سال جاری حاکی از آن است که در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شده اند که این مهم به دلیل افزایش تولید خودروی کامل بوده است.
سومین مرحله قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

تاریخ برگزاری نوبت سوم قرعه کشی خودرو

وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

کدام خودروها از قرعه کشی سایپا خارج شدند؟

قالیباف ادامه‌داد: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند.

کدام خودروها از قرعه کشی ایرانخودرو خارج شدند؟

وی گفت: در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا دبا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خارج شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: امسال با در پیش گرفته شدن شیوه قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشته است.

وی تصریح‌کرد: در قرعه‌کشی‌ها نیز شاهد کاهش تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، خاطرنشان‌کرد: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.

وی یادآوری‌کرد: اکنون خودروهای کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا ۱۵۱ و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در ایران‌خودرو، مساله کمی متفاوت است و این گروه صنعتی در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد.

وی افزود: در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: اکنون گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون خودروهای تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 120, میانگین امتیاز: 3,98 از 5)
Loading...