جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

جزئیات واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۳

سهام عدالت

مرحله سوم واریز سود سهام عدالت کی انجام می شود

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.

در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده بودند باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.


مبلغ دقیق سود سهام عدالت اعلام شد

دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

به گزارش برنا، رئیس سازمان بورس گفت: فرآیند واریز سود مرحلۀ دوم سود سهام عدالت از امروز آغاز شده و تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز کرد.


زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۵ اسفند خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز، او با اشاره به تلاش‌های دولت در سال‌ ۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود سهام عدالت، گفت: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

واریز مرحله اول سود سهام عدالت از فردا پنجشنبه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز مرحله اول سود سهام عدالت از فردا پنجشنبه ۲۳ آذر خبر داد.

مجید عشقی گفت: در این مرحله برای ۴۵ میلیون سهامدار عدالت که شماره شبای معتبر دارند متناسب با دارایی، سود سهام به حسابشان واریز می‌شود.

به گفته عشقی افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند که عمده سهامداران هستند سود ۷۳۶ هزار تومانی دریافت می کنند. برای افراد دارای سهام یک میلیون تومانی نیز در این مرحله ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود واریز می شود.

عشقی گفت: سود وراث متوفیان سهام عدالت که تعیین تکلیف شدند نیز به‌همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که آیا تمام شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند، گفت: برخی از شرکت‌ها زمان واریز سودشان فرانرسیده است، سود این شرکت‌ها تا پایان سال به‌همراه سود شرکت‌های غیربورسی به حساب سهامداران واریز خواهد شد.


واریز سود سهام عدالت تا شب یلدا

رئیس سازمان بورس با بیان این‌که مرحله اول سود سهام عدالت تا شب یلدا واریز می‌شود در مورد مبلغ واریزی سهام عدالت گفت: افرادی که سهام ۵۰۰ هزارتومانی دارند ۶۰۰ هزار تومان و افراد دارای سهام یک‌میلیون‌تومانی دو برابر این رقم سود می‌گیرند.

پرداخت سود سهام عدالت در آذرماه ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس از پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت در آذرماه خبر داد و گفت: هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مجامع برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید عشقی رئیس سازمان بورس  گفت: تخصیص سهم عدالت دچار عدم تصمیم گیری و توقف شد و این وظیفه به شورای عالی بورس سپرده شد. هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مجامع برگزار شود، اکنون بعد ۳ از سال مجامع می‌خواهد برگزار شود، گام‌های اولیه برای برگزاری مجامع برداشته خواهد شد. باید حضور حداکثری را برای مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت داشته باشیم. این مجامع ۵۵ میلیون نفر را درگیر خواهد کرد و کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان بورس افزود: با توجه به این که شرکت‌های استانی نهاد مالی هستند باید مقررات شرکت‌های مالی رعایت شود. سهامداران می‌توانند به صورت مستقیم در مجامع حضور داشته باشند، مجامع هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی است، اما رأی گیری بر اساس روند الکترونیکی است. در سال‌های گذشته مجامع تعاونی استانی با حضور تعداد کمی برگزار شده بود مثلاً برای شرکت سهامدار ۱۰۰ هزار نفری ،۱۰ نفر تصمیم گیری می‌کردند، اما اکنون باید ظرفیت به ۲۰ درصد برسد با این کار به این شرکت‌ها اجازه دادیم امین دارایی مردم در سهام عدالت باشند

به گفته رئیس سازمان بورس، کانون سهام عدالت باید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند، هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

رییس سازمان بورس افزود: مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد؛ برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود.

وی گفت: این سود در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال.

اختصاص سهام عدالت به ۶ میلیون مشمول جدید

رئیس سازمان بورس همچنین با اعلام اینکه تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین به دولت و سازمان خصوصی سازی و مجلس مربوط می‌شود گفت: اقدامات اختصاص این سهام به مشمولین جدید که شامل ۶ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران هستند، در حال انجام است. اطلاعات دقیق‌تر را باید از سازمان خصوصی‌سازی باید پیگیری کرد.


(۱۴۰۲/۰۳/۰۵) رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور از پرداخت سود سال ۱۴۰۱ شرکت‌های پذیرنده سهام عدالت در بورس پس از بررسی و برگزاری مجامع شرکت‌ها حداکثر تا شروع نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مجید عشقی عصرپنجشنبه ۴ خردادماه سال ۱۴۰۲ درحاشیه نشست با مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی مازندران درمرکز بین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران به خبرنگارایسنا گفت: برای پرداخت سود سهامداران عدالت، شرکت هایی که در سال ۱۴۰۱ به مرحله سوددهی رسیده اند، همانند سود سهام عدالت ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر و برابر برنامه زمانبندی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: امسال شرایط و زمانبندی پرداخت سود سهامداران معمولاً ۴ تا ۶ ماه بعد از برگزاری مجامع شرکت ها است که تلاش خواهد شد حداکثر درکوتاه ترین زمان پرداخت شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...