پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

سهام عدالت متوفیان را چگونه بگیریم؟ زمان انتقال سود و سهام عدالت به وراث

فرصت دریافت سود سهام عدالت متوفیان تمدید شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از تمدید یک هفته‌ای برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد باغستانی اظهار کرد: وراث متوفیان سهام عدالت حداکثر تا روز ۱۷ اسفندماه جاری فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه میراث در فهرست دریافت کنندگان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ قرار گیرند.

وی افزود: وراث متوفیان سهام عدالت با مراجعه به شعب شرکت‌های «کارگزاری های منتخب یا بانک های ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت» می توانند فرایند ثبت نام خود را در سامانه میراث انجام دهند.

باغستانی در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات لازم را با شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت انجام داده تا شرایط برای واریز سود در روزهای پایانی سال مهیا شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: حدود یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر بانکی روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا به‌روز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام (sejam.ir) در فرایند دریافت سود قرار بگیرند.


نحوه استعلام سهام عدالت متوفیان

جزئیات جدید از انتقال سود و دارایی‌های وراث سهام عدالت

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران: بحث انتقال دارایی‌های وراث سهام عدالت و سود‌های آن به زودی تعیین تکلیف خواهد شد. سامانه تقریبا آماده است؛ به مرور وراث متفوفیان می‌توانند به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند؛ از آخر شهریور این فرآیند شروع خواهد شد.

جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان

آمارهای رسمی نشان می‌دهد از ابتدای تخصیص سهام عدالت به عموم مردم در سال ۱۳۸۴ تا کنون، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت فوت کرده‌اند. طی این سال‌ها وضعیت انتقال این سهام به وراث متوفیان بلاتکلیف مانده بود اما به‌تازگی، سازمان بورس زیرساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام سهام عدالت متوفیان را فراهم کرده است.طی روزهای اخیر، سازمان بورس و اوراق بهادار از سامانه میراث به‌عنوان درگاه نقل و انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها رونمایی کرده است. به گفته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، دستگاه‌های مختلف به این سازمان کمک کرده‌اند تا به صورت الکترونیک بتوان سهام عدالت متوفیان را بدون دریافت کارمزد، به وراث آنها انتقال داد. بر این اساس فقط لازم است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری ها مراجعه کند.

سازمان بورس در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی https://ddn.csdiran.ir، فهرست کاملی از کارگزاری‌های عامل در این طرح را منتشر کرده است. در همین حال، این درگاه، با انتشار یک جدول زمان‌بندی، اعلام کرده است که وراث متوفیان کدام سال‌ها باید در چه تاریخی برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

گام به گام انتقال سهام عدالت متوفیان

اولین قدم برای ورود به مسیر انتقال سهام عدالت متوفیان، انجام انحصار وراثت و داشتن برگه معتبر و رسمی آن است. در ادامه این مسیر، باید مشخص شود که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرار سیده است یا خیر. برای این کار، یکی از وراثی که سجامی شده است باید با ورود به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه، کد ملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی را در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان، وارد کند.

جدول زمان بندی انتقال سهام به وراث

سال فوت سهامدارتاریخ شروع
۱۳۸۴۱۴۰۲/۰۸/۱۵
۱۳۸۵۱۴۰۲/۰۸/۲۷
۱۳۸۶ و ۱۳۸۷۱۴۰۲/۰۹/۱۱
۱۳۸۸ و ۱۳۸۹۱۴۰۲/۰۹/۲۵
۱۳۹۰ و ۱۳۹۱۱۴۰۲/۱۰/۰۹
۱۳۹۲ و ۱۳۹۳۱۴۰۲/۱۰/۲۳
۱۳۹۴ و ۱۳۹۵۱۴۰۲/۱۱/۰۷
۱۳۹۶ و ۱۳۹۷۱۴۰۲/۱۱/۲۱
۱۳۹۸ و ۱۳۹۹۱۴۰۲/۱۲/۰۵
۱۴۰۰ و به بعد۱۴۰۲/۱۲/۱۹

در صورتی که زمان تشکیل پرونده تایید شده باشد، متقاضی باید با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب نسبت به ارائه یک سری مدارک اقدام کند. همان‌طور که اشاره شد، سازمان بورس در جدولی مشخص کرده است که وراث متوفیان کدام سال‌ها در چه تاریخی برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده انتقال سهام عدالت متوفیان

آن طور که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده است، متقاضی باید در زمان مراجعه به کارگزاری، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت و اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی را به همراه داشته باشد.

البته بر اساس اعلام سمات، رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد. همچنین اگر متوفی دارای وصیت‌نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه هم ضروری است.

در همین حال جدول زمان‌بندی مراجعه متقاضیان هم منتشر شده و طبق آن وراث متوفیان سال ۸۴ تا ۱۴۰۰ باید براساس تاریخ های اعلامی، وارد درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه شوند و نسبت به تعیین وضعیت زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام اقدام کنند.

اسامی ۴۴ کارگزاری منتخب انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

گفتنی است شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اسامی ۴۴ کارگزاری منتخب انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را منتشر کرده است تا متقاضیان بتوانند بعد از مشخص‌شدن زمان تشکیل پرونده برای نهایی کردن درخواست خود، سایر فرایندهای انتقال را ادامه دهند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، شرکت‌های کارگزاری «بانک ملی، بانک سامان، بانک صادرات، بانک ملت، بانک آینده، بانک کارآفرین، معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، انصار، بانک خاورمیانه، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، بانک سپه، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت‌نگر، پارسیان، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار و کالای خاورمیانه» به عنوان کارگزاری‌های منتخب برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انتخاب شده‌اند که وراث باید بعد از مراجعه به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اقدام کنند. گفتنی است؛ در مراحل بعدی سایر شرکت‌های کارگزاری به این پروژه ملی اضافه خواهند شد.

اواخر شهریور انتقال سامانه سهام عدالت به وراث تعیین تکلیف می‌شود

عشقی رئیس سازمان بورس گفت: بحث انتقال دارایی‌های وراث سهام عدالت و بحث سود‌هایی که بعد از فوت شخص در حساب‌های سپرده گذاری مرکزی مانده است به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

او افزود: سامانه آماده شده و تلاش این است که تا آخر شهریور اعلام کنیم که به مرور وراث متوفیان با در دست داشتن مدارک لازم به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند. همین طور مذاکراتی که با دفتر قضایی داشتیم که دفاتر الکترونیکی قضایی مجدد اعلام آمادگی کردند که به این فرآیند کمک کنند در نهایت که به امید خدا از اواخر شهریور این فرآیند آغاز خواهد شد.


جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان به بازماندگان

(۱۴۰۱/۱۱/۱۲) رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: داده‌های انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

محمد کاظمی فرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اطلاعات فردی متوفیان سهامدار سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی افزود: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.

وی گفت: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

کاظمی فرد افزود: این داده‌ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: ما آمادگی این را داریم که طی جلسات کارشناسی و اداری با سازمان بورس، بقیه مشکلات سهامداران سهام عدالت را برطرف کنیم.


سهام عدالت متوفیان چی شد؟

عضو شورای عالی بورس گفت: وراث باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و در آنجا تقاضای دریافت سهام داشته باشند.

(۱۴۰۱/۰۶/۰۱) به گزارش ایبِنا، حمیدرضا دانش کاظمی به آخرین وضعیت تعیین تکلیف وراث سهام عدالت اشاره کرد و افزود: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام عدالت صادر شد.

وی به وجود موارد متعدد در زمینه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و گفت: وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس به دیگر مشکل حاکم در مسیر سهام عدالت متوفیان اشاره کرد و اظهار داشت: در ایران با ادیان و مذاهب مختلفی روبرو هستیم و این‌گونه نیست رفتار وراثتی کشور در خصوص مذهب شیعه با فرد مسیحی و زرتشتی یکسان باشد.

وی ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

دانش کاظمی افزود: از سوی دیگر طبق دستور رهبر معظم به قوه قضاییه، نباید هزینه ویژه‌ای برای امور سهام عدالت از سوی سهامداران پرداخت شود.

عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: پس از تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی بورس در نهایت مصوب شد تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امکانی را فراهم کند که سهامداران بتوانند از طریق برگه انحصار وراثت، فرمی را به صورت رایگان از طریق سامانه‌ای که به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی متصل است، پر کنند.

وی اعلام کرد که با توجه به چنین اقدامی، وراث متوفیان سهام عدالت و نیز سهامی که باید به آنها اختصاص یابد؛ مشخص است.

دانش کاظمی اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید به گونه‌ای این امر را پیاده‌سازی کنند که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند آن را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

این عضو شورای عالی بورس ادامه داد: از سود سهام سال‌های گذشته فرد متوفی که در شرکت سپرده‌گذاری  مرکزی قرار دارد، هزینه انتقال به مبلغ کمتر از ۶٠  هزار تومان کسر می‌شود و باقی منابع به همراه سهام و سودها به وراث منتقل خواهد شد.

وی گفت: این مصوبه در شورای عالی بورس تصویب و در اختیار قوه قضاییه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شد تا این فضا عملیاتی شود.

دانش کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این مصوبه از چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: اقدامات مربوط به این طرح به سرعت در حال انجام است اما تعیین دقیق زمان اجرای آن اصلاً کار ساده‌ای نیست.

این عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: وراث باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و در آنجا تقاضای دریافت سهام داشته باشند، پس از آن شرکت سپرده‌گذاری به صورت خودکار سود و اصل سهام را در اختیار وراث قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: این موضوع باید قابل توجه باشد که تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان، نیازمند انحصار وراثت از طریق قوه قضاییه است زیرا نوع احکام مذهبی نسبت به سهام و مایملک باید متفاوت باشد.


سامانه متوفیان سهام عدالت به کجا رسید؟

(۱۴۰۱/۰۶/۰۱) عشقی: قولی که داده شد تا آخر شهریور است و ان شاء الله بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم. نیازمند تعامل گسترده با قوه قضائیه بودیم که در حال انجام است به سبب آن که تعداد این افراد زیاد است به صورت دستی قابل انجام نیست و برنامه برای الکترونیکی شدن است. بحث متوفیان و گواهی انحصار وراثت معمولا دستی در شهرستان‌ها در حال انجام است در حال فراهم ساختن زیر ساخت‌ها برای الکترونیکی شدن است.


انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان شهریور۱۴۰۱

(۱۴۰۱/۰۵/۰۶) مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در ادامه در مورد انتقال سهام عدالت متوفیان نیز توضیح داد: سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان شهریورماه راه اندازی شده و وراث این افراد می توانند برای انتقال سهام عدالت و دریافت سود سهام عدالت فوت شدگان اقدام کنند.


از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود سه میلیون نفر فوت شده‌اند، قرار است فرایند تعیین تکلیف و نقل و انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث این افراد تا شهریور ماه انجام شود.

سهام عدالت متوفیان

چگونگی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی

بسیاری از صاحبین کدهای ملی که فوت کرده‌اند، همچنان دارای سهام عدالت خود می‌باشند. اطلاع دقیق از نحوه فروش سهام عدالت متوفیان و نحوه انتقال آن به وراث، یکی از بحث‌های مهم در این زمینه است که سؤالاتی را به وجود آورده است. در این مطلب تا جای ممکن شک و شبهات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث می پردازیم.

چگونه می‌توان اطلاع حاصل نمود که شخص متوفی مشمول طرح سهام عدالت بوده است یا خیر؟

سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir برای اطلاع از تخصیص سهام عدالت و میزان دارایی هر شخص پایه‌ریزی شده است. با مراجعه به این سایت و ورود کد ملی شخص متوفی، می‌توان از اختصاص سهام عدالت متوفی و میزان آن آگاهی لازم را کسب کرد. سامانه سهام عدالت در شکل زیر آورده شده است. در صورتی که شخص متوفی مشمول دریافت سهام عدالت بود، وراث می‌توانند نسبت به انتقال سهام عدالت متوفی اقدامات لازم را انجام دهند.

مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه چگونه انجام می‌شود؟

اگر شخص متوفی، مشمول طرح سهام عدالت بوده باشد، وراث متوفی می‌بایست مراحل انتقال سهام عدالت را طی کنند تا این سهام، به نام وراث انتقال پیدا کند. در این مرحله، اگر مراحل قانونی انحصار وراثت به طور کامل انجام گرفته شده باشد، حال وراث می‌توانند برای انتقال سهام عدالت متوفی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراجعه کنند یا به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه اقدامات لازم را انجام دهند تا مراحل قانونی برای انتقال سهام را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز در مراجعه به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و یا بارگذاری در سامانه عبارت است از:گواهی‌نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه. پس از طی مراحل اداری، یکی از وراث به نمایندگی از سایرین، به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد شرکت سپرده گذاری برای انجام امور اداری مراجعه می‌کند. نتیجه بررسی مدارک و صحت آن، بعد از طی مراحل قانونی از طریق پیامک به وراث متوفی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

برای انتقال سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟

سامانه سمات به نشانی www.csdiran.ir خدمات انتقال سهام عدالت متوفی را انجام می‌دهد. مدارکی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد برای طی مراحل قانونی لازم است. پس از ثبت در سامانه مذکور، یکی از وراث به دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد سپرده گذاری برای دریافت فرم‌های مربوط به انتقال سهام، مراجعه می‌کند. پس از تکمیل فرم‌های نقل و انتقالات و بررسی مدارک، فرم‌ها برای بررسی و تأیید نهایی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود تا نتیجه نهایی را اعلام کند. اگر پاسخ شرکت مثبت بود، فرایند انتقال و تقسیم سهام عدالت متوفی تکمیل می‌شود.

 مبلغ سود سهام عدالت متوفیان چگونه پرداخت می‌شود؟

تمامی واریزی سود سهام عدالت از طریق سامانه سجام www.sejam.ir صورت می‌گیرد. به همین ترتیب، ورثه متوفی می‌بایست در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و با واردکردن شماره شبای حساب خود و شماره تلفن همراه خود، از سود سهام عدالت متوفی بهره‌مند شوند. سازمان خصوصی‌سازی با محاسبه میزان سود و تنها به شماره شباهای تأیید شده و از طریق بانک‌های عامل، سود اختصاص یافته برای هر فرد را به حساب آنها واریز می‌کند.

بدیهی است برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان، ارائه و تأیید شماره شبا توسط وراث الزامی می‌باشد.

 سامانه سهام عدالت متوفی

وراث متوفی می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی csdiran.ir به ‌وسیله میز خدمت، مراحل قانونی را جهت استعلام و انتقال سهام عدالت متوفی به انجام برسانند. سعی بر این است که تمام فرایند ثبت نام و انتقال سهام از طریق سامانه و به شکل غیرحضوری انجام بگیرد و تا حدودی زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

مدارک لازم برای ارائه به دفاتر پیشخوان دولت جهت تقسیم سهام عدالت متوفیان چیست؟

تمامی مدارک هویتی متوفی و همچنین مدارک تمامی وراث قانونی، در مراجعه به پیشخوان دولت الزامی است:

– کد ملی، تاریخ تولد متوفی

– اصل کارت ملی تمامی وراث

– اصل گواهی حصر وراثت

– شماره شبای بانکی وراث

– آدرس پستی و شماره تلفن وراث

آیا وراث می‌توانند سهام شخص متوفی را به شخص ثالث خارج از وراث قانونی نیز منتقل نمایند؟

وراث قانونی تنها می‌توانند سهم‌الارث خود را به‌اندازه قانونی در تقسیم ارث که نام آنها در گواهی انحصار وراثت وجود دارد، انتقال دهند و انتقال آن به اشخاص دیگر به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

آیا امضای تقسیم نامه سهام عدالت می‌تواند توسط وکیل، قیم ولی یا کفیل وراث قانونی انجام شود؟

وراث قانونی می‌توانند با تعیین وکیل قانونی و ارائه وکالت‌نامه رسمی از دفاتر اسناد، مراحل اداری و قانونی انتقال سهام متوفی را توسط وکیل، انجام دهند و وی نسبت به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و امضای انتقال سهام عدالت به وراث اقدام کند.

 آیا مهلتی (سقف زمانی) برای مراجعه وراث قانونی به دفاتر پیشخوان دولت تعیین شده است؟

همچنان سقف زمانی برای مراجعه تعیین نشده است و صرفاً فراخوان مراجعه وراث برای انتقال سهام عدالت متوفی صادر شده است که برای این موضوع بهتر است هر چه سریع‌تر برای طی مراحل قانونی اقدام شود تا بعدها ورثه به مشکل برخورد نکنند.

تکلیف وراث پس از حضور در دفاتر منتخب پیشخوان دولت و انجام کار و تقسیم سهام چیست؟

بعد از سپری کردن تمام مراحل اداری و حضور ورثه در دفاتر پیشخوان دولت، دیگر وراث تکلیفی ندارند و در صورت راستی‌آزمایی و تأیید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، می‌توانند از تقسیم سهام عدالت، بهره‌مند شوند و سود تخصیص‌یافته را از طریق شماره شبای بانکی خود دریافت نمایند.

انتقال سهام عدالت متوفی از طریق مراجعه به سامانه مربوطه در این خصوص امکان پذیر است و مراحل قانونی آن توسط وراث و یا وکیل قانونی سپری می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر اساس داده‌های موجود و به‌روز در اخبار تنظیم شده است و این صفحه می‌تواند با آخرین اخبار در خصوص سهام عدالت متوفیان، دوباره به‌روزرسانی شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 211, میانگین امتیاز: 4,24 از 5)
Loading...