سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه کیک خرده شیشه

کیک خرده شیشه یا کیک جواهرات کیکی زیبا و مجلسی

 

خانم‌ها دوست دارند دسر یا کیکی که تهیه می‌کنند علاوه بر مزه خوب، ظاهری زیبا نیز داشته باشد. در این مطلب طرز تهیه کیک خرده شیشه که دسری بسیار زیبا برای مهمانی‌ها است را خواهید دید.

برای درست کردن کیک خرده شیشه نیز مانند ژله خرده شیشه از ژله‌های رنگی استفاده می‌شود با این تفاوت که پایه‌ی کیک دارد. طرز تهیه کیک خرده شیشه بسیار آسان است و به راحتی قابل تهیه است.

 

کیک خرده شیشه , کیک جواهرات

 

مواد لازم
پودر ژله‌های رنگی دلخواه

پودر بادام ۱ پیمانه
شکر ۳/۴ پیمانه
آرد ۱/۳ پیمانه
تخم‌مرغ ۳ عدد
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
سفیده‌ی تخم‌مرغ ۳ عدد
پودر قند ۱/۲ پیمانه
کره‌ی آب شده ۲ قاشق سوپ‌خوری
رنگ خوراکی قرمز به مقدار لازم
پودر ژلاتین ۲ قاشق سو‌پ‌خوری
شربت آناناس ۱ پیمانه
آب سرد ۱/۴ پیمانه
خامه فرم گرفته شیرین ۱ و ۱/۲پیمانه
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
ژله‌های مکعبی‌ رنگی ۱ و ۱/۲ پیمانه

 

دستور پخت
برای تهیه کیک خرده شیشه پودر بادام، شکر و آرد را داخل ظرفی بریزید و تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به هم بزنید. این کار را تا زمانی که به خوبی با هم مخلوط شوند ادامه دهید.

اکنون یک زرده تخم‌مرغ را همراه با رنگ خوراکی به مخلوط فوق بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید.

در یک کاسه دیگر سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی خوب هم بزنید تا سفید و پف‌کرده شود.

به سفیده پف‌کرده، پودر قند را هم اضافه کنید تا یکدست و فرم‌دار شود. حالا سفیده را به مخلوط پودر بادام اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. کره آب شده را هم به این مواد اضافه کرده و خوب با مواد مخلوط کنید.

فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و در سینی فر دو، سه ورق کاغذ روغنی پهن کنید.

اکنون مایه‌ی کیک آماده را روی کاغذ روغنی بریزید و پهن کنید. سینی را در فر بگذارید و حدود ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد. در این فاصله دائم کیک را نگاه کنید. وقتی پخت، سینی را سریع از فر خارج کنید.

کیک آماده را از فر بیرون آورده و روی سطح آن یک‌چهارم پیمانه پودر قند بپاشید و پخش کنید. حالا روی آن یک تکه دستمال پارچه‌ای تمیز بگذارید.

کمی صبر کنید تا کیک نرم شود، سپس قالب کمربندی مناسب (با قطر حدود ۱۸ سانتی‌متر)  را روی کیک بگذارید. و با کمک آن تکه‌هایی از کیک را برش زده و در قالب بگذارید تا کف و دیواره‌های قالب با کیک پوشیده شود.

اکنون می‌توانید سراغ درست کردن لایه میانی کیک بروید. شربت آناناس را در یک شیرجوش کوچک بریزید. پودر ژلاتین را روی آن بپاشید. کمی صبر کنید تا پودر در شربت نرم شود، سپس شیرجوش را روی حرارت ملایم بگذارید و دائم هم بزنید تا ژلاتین کاملا در آن حل شود.

شیرجوش را از روی حرارت ‌بردارید و آب سرد به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. مخلوط را به یک کاسه مناسب منتقل کنید و صبر کنید تا حدودی خنک شود، سپس ظرف را به مدت ۵ دقیقه در یخچال بگذارید. این مرحله فقط برای خنک شدن مخلوط است و شربت نباید سفت شود، باید هنوز مایع باشد.

در یک کاسه بزرگ خامه فرم‌گرفته شیرین و عصاره وانیل را بریزید و با همزن خوب هم بزنید تا خامه فرم‌دار شود. حالا مخلوط شربت و ژلاتین خنک‌شده را هم به خامه بیفزایید و حسابی هم بزنید.

مکعب‌های ژله‌ای رنگارنگ را با فاصله از یکدیگر در خامه بریزید. در این مرحله نباید مواد را هم بزنید چون شکل ژله‌ها به هم می‌ریزد. فقط با تکان دادن کاسه، ژله‌ها را بیشتر در خامه فرو برید.

این مخلوط را به آرامی داخل قالب کمربندی روی کیک بریزید. در آخر روی آن را با یک کاردک صاف کنید. قالب را حداقل شش ساعت در یخچال بگذارید تا سفت و آماده شود. سپس آن را از قالب خارج کرده و با ترافل‌های رنگی تزئین کنید.

 

کیک خرده شیشه , کیک جواهرات

 

نکته
حین پخت کیک در فر بسیار دقت کنید چون این کیک خیلی سریع می‌سوزد.
کیک خرده شیشه یک دسر زیبا و خوشمزه برای مهمانی‌ها
کیک خرده شیشه را می‌توانید با خامه و ترافل تزیین کنید و به عنوان دسر مخصوص در مهمانی‌ها سرو کنید.

روسیلی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 13, میانگین امتیاز: 3,85 از 5)
Loading...