سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه نان همبرگر کنجدی

روش پخت نان همبرگر کنجدی

 

مواد اولیه :
خمیر مایه ۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱عدد
کره نصف فنجان
آرد سفید ۴ فنجان
کنجد برای تزیین
زرده تخم مرغ ۱عدد
شیر ولرم ۱و نیم فنجان
شکر ۳ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان همبرگر کنجدی 

طرز تهیه نان همبرگر کنجدی :
جهت تهیه نان همبرگر کنجدی ابتدا مایه خمیر با یه مقدار اب خیلی کم مخلوط کنید یه جای گرم بگذارید تا حجمش دوبرابر شود وبعد شیر ولرم ، شکر و خمیر مایه را مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه کناری بگذارید ؛ پس از این مدت کره ، نمک و ۱ عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و اضافه کنید. 
آردی را که چند بار الک کرده اید قاشق قاشق به مواد اضافه کنید و آرام مخلوط کنید فقط تا حدی باید آرد بریزید که خمیر لطیفی داشته باشید 
خمیر را درون کاسه ای که چرب کرده اید به مدت ۱-۲ ساعت استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود ، وقتی حجم خمیر ۲ برابر شد یعنی آماده قسمت کردن و قرار دادن در فر است. 
خمیرها را به قسمت های ۵۰ یا ۱۰۰ گرمی تقسیم کنید ، ته سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید و خمیرها را گرد کنید و درون سینی فر قرار دهید سپس ۱ زرده تخم مرغ را روی خمیرها بزنید و مقداری کنجد روی آنها بپاشید و ۱۵ دقیقه استراحت دهید. 
نان ها را در طبقه وسط فری که از قبل با دمای ۱۸۰ سانتیگراد روشن کرده اید تا گرم شود به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید ( این زمان بستگی به درجه حرارت و نوع فر دارد ) ، بهتر است هر از ۱۰ دقیقه نان ها را چک کنید. 
موقع کردن خمیر وقتی خمیر به دست می چسبد دست ها را بشویید تا با اضافه کردن آرد بیشتر سبب سنگین شدن خمیر و سفت شدن نان نشوید ، در مراحل اول مخلوط کردن ارد از قاشق استفاده کنید و در مراحل آخر خمیر را با دست ورز دهید. 

 

www.sooran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,13 از 5)
Loading...