سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی، سالم و مقوی

نوشیدنی های خنک در فصل تابستان خیلی می چسبد. اما برای من شربت البالو یک نوشیدنی نوستالوژیک و دوست داشتنی است. در خانواده ی ما رسم است تابستان که می آید وقت درست کردن مربای آلبالو هم است. به همین دلیل امروز برای شما عزیزان دستور تهیه شربت آلبالو رو آماده کرده ام . پس دست به کار شوید و تابستان تان را آلبالویی کنید! می توانید با یادگیری طرز تهیه انواع شربت در مجله تصویر زندگی از گرمای تابستان جان سالم به در ببرید :)

شربت آلبالو را اگر با آلبالویی اول فصل که هنوز خیلی رسیده نیست درست کنیم رنگ آن سرخ تند می شود و مزه اش قدری ترش خواهد بود. با آلبالوی رسیده، رنگ شربت آلبالو پخته و ترش بودن آن کمتر خواهد بود.

شربت آلبالوی خانگی

مواد لازم برای تهیه شربت البالو

آلبالو۱ کیلو و نیم
شکر۱ کیلو
وانیلنصف قاشق چای خوری
آببه میزان لازم
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه شربت آلبالو یا نوشیدنی آلبالو

شکر را با ۸ لیوان آب حل می کنیم و روی حرارت کمی جوش می دهیم. سپس آن را از صافی رد می کنیم. آلبالو ها را قبلا می شوییم و برگ ها و شاخه هایش را جدا می کنیم. حالا آلبالوها را داخل کیسه ی پارچه ای نازک و تمیزی می ریزیم و آن را می بندیم و در شربت می اندازیم. می گذاریم شربت با حرارت ملایم بجوشد و قوام بیاید. بعد وانیل را داخل شربت می ریزیم و می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و آن را از روی حرارت بر می داریم. بسته ی آلبالو را از داخل آن خارج می کنیم و می فشاریم تا شربتی که در آن جمع شده کاملا خارج شود. شربت را پس از سر شدن داخل بطری می ریزیم و در جای خشک و خنک و با در بسته نگهداری می کنیم.

اگر هر نوع شربتی را که می خواهید درست کنید داخل ظرف لعابی درست کنید بی دردسرتر و راحت تر است.

طرز تهیه شربت آلبالو

روش دوم تهیه شربت آلبالو

در این روش آب آلبالو ها را می گیریم. ۶ لیوان آب آلبالو را با دو کیلو شکر مخلوط کرده و می گذاریم مدتی به حال خود بماند. سپس آن را روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید و شربت غلیظ شود. حدود بیست دقیقه کافی است، بعد وانیل را در آن می ریزیم و می گذاریم کمی جوش بخورد تا قوام بیاید. شربت را از روی حرارت بر می داریم و صاف می کنیم و داخل بطری می ریزیم. حال می توانید با این شربت تابستانی خنک و آلبالوی داشته باشید، می توانید آن را روی بستنی یا فالوده بریزید و از آن لذت ببرید. نوش جان!
شربت آلبالوی خانگی، گوارای وجود!

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 100, میانگین امتیاز: 4,23 از 5)
Loading...