سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش های تهیه آب هندوانه

 

۶ روش برای گرفتن آب هندوانه

 

 watermelon-vodka-martini-recipe    

شش روش برای تهیه آب هندوانه : 

همین‌طور که به روزهای گرم نزدیک‌تر می‌شویم، بدن ما نیاز بیشتری به آب و مایعات و میوه‌های خنک‌کننده پیدا می‌کند. اما آیا می‌دانید کدام یک از میوه‌ها و سبزیجات در این راه می‌توانند به شما کمک کنند؟
اسفناج ، آلو ، انار ، باقلا ، بالنگ ، بامیه ، خرفه ، خیار ، دوغ ، زردآلو ، کدو حلوایی ، گلابی ، هلو و هندوانه از میوه‌ها و سبزیجات‌ تر و خنک به شمار می‌روند. این میوه‌ها خشکی بدن را فرو نشانده مانع حرارت بیش از حد در بدن می‌شوند.
از میان این میوه‌ها هندوانه بیش از بقیه ارزان و در دسترس است و چیزی است که به طور سنتی برای فرونشاندن عطش از آن استفاده می‌کنیم. این میوه از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است. گرما را برطرف می‌کند و بهترین میوه فصل تابستان است.
سه ساعت بعد از غذا و یک ساعت قبل از غذا وقت خوردن هندوانه است. اغلب آدم‌های سفیدرو طبع سردی دارند و از خوردن هندوانه سردی می‌کنند. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شکر‌ یا عسل بخورند.
روش ۱ : تکه های هندوانه را در غذاساز بریزید و از صافی عبور بدید تا دانه های هندوانه گرفته شود. دوباره در غذاساز بریزید و با کمی لیمو تازه و نصف پ شکر مخلوط کنید.

 

روش گرفتن آب هندوانه روش ۲ : تکه های هندوانه را درون پاکت فریزر گذاشته و به مدت نیم ساعت در فریزر بگذارید و با ۱/۴ فنجان آب و کمی آبلیموی یخ زده در غذاساز قاطی کنید و سپس از صافی عبور دهید تا دانه ها گرفته شود.

watermelon-juiceروش ۳ : تکه های هندوانه را در غذاساز ریخته و آب آن را گرفته و از صافی عبور دهید. سپس مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه بزارید بجوشد و سپس ۸ ساعت در یخچال بگذارید.

طرز تهیه آب هندوانه روش ۴ : تکه های هندوانه را در پاکت فریزر بگذارید و به مدت ۸ ساعت در فریزر بگذارید . سپس به مدت ۱۵ دقیقه در فضای بیرون از فریزر قرار دهید. با ۱/۳ پیمانه آب و ۱/۲ ۱ پ دلستر در غذاساز بگذارید تا مخلوط شوند. از صافی عبور دهید و تگرگی بنوشید. برای طالبی و خربزه هم همین مراحل را می توانید انجام دهید. فقط از دلستر استفاده نکنید.

08-watermelon-smoothieروش ۵ : تکه های هندوانه را در پاکت فریزر قرار دهید و درون فریزر بگذارید تا یخ بزند. از فریزر بیرون بیاورید و به مدت ۱۵ دقیقه در محیط آشپزخانه قرار دهید. در غذاساز ریخته و از صافی عبور دهید. دوباره آب هندوانه را در غذاساز بریزید و با چند برگ نعنا (بابت گرمی و سردی بودن ) و کمی شکر و کمی آب لیمو قاطی کنید.

 

روش تهیه آب هندوانه  روش ۶ : ترکیب هندوانه و خیار است. هندوانه و خیار و شکر و آب لیمو و تکه های یخ را در غذاساز بریزید.

روش تهیه آب هندوانه  

sooran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 28, میانگین امتیاز: 3,57 از 5)
Loading...