سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

خواص آب آلبالو

IMG23272395

مهمترین خواص آب آلبالو

 

۱- آب آلبالو خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش می‌دهد .

نتایج یک مطالعه نشان داده است «آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند.

این مطالعه جهت بررسی تأثیر مصرف آب آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانین‌ها بر سطح چربی‌ها و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم توسط گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان انجام شده است.

به گفته پزشکان، خطر بیماری‌های قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت بالا است از این رو دست‌یابی به سطوح مناسب چربی‌های خون در این بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانین‌ها، نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و فشار خون دارد.

در این مطالعه ۱۶ زن مبتلا به دیابت نوع دوم مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره این مطالعه شرکت کنندگان به مدت شش هفته آب آلبالو مصرف کردند. وزن، چربی‌های خون و سطح فشارخون سیستولیک و دیاستولیک این بیماران در شروع و پایان مطالعه اندازه‌گیری شد.

به گزارش روزنامه استار، نتایج این بررسی نشان داد که مصرف آب آلبالو به بهبود عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند.

 

۲- نوشیدن آب آلبالو درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش کردن می‌تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها را تسکین دهد.

در یک پژوهش محققان امریکایی، ۱۴ فرد داوطلب را که برای یک دوره ۷ روزه ورزش کردند، مورد آزمایش قرار دادند.

شرکت کنندگان در این پژوهش، ترکیبی از آب آلبالو و آب سیب یا هر نوشیدنی بدون آب آلبالو را به مدت ۳ روز قبل از ورزش کردن و ۴ روز دیگر پس از ورزش کردن، نوشیدند. پس از ۲ هفته همین آزمایشات با ایجاد تغییرات در ترکیب نوشیدنی‌های مصرف شده تکرار شد. مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

نتایج مطالعات پس از پرس و جو از شرکت کنندگان نشان داد افرادی که هر نوع نوشیدنی غیر از آب آلبالو مصرف کرده بودند ۲۲ درصد از توان عضلانی خود را از دست دادند در حالی که افرادی که آب آلبالو مصرف کرده بودند تنها ۴ درصد دچار ضعف عضلانی شده بودند.

همچنین درد ناشی از کشیدگی عضلانی در اثر ورزش کردن در افرادی که آب آلبالو مصرف کرده بودند به مراتب کمتر از سایرین بود. به علاوه پس از گذشت ۹۶ ساعت افرادی که آب آلبالو مصرف کرده بودند، توان عضلانی بیشتری به دست آوردند.

 

۳- نوشیدن آب آلبالو در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بررسی‌های محققان دانشگاه روچستر در نیویورک که مشروح نتایج آن در مجله Medicinal food به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

محققان در پژوهشی که انجام دادند از داوطلبان خواستند هر روز دو نوبت صبح و عصر به مدت دو هفته آب آلبالو ترش مصرف کنند و بعد دو هفته دیگر که از این نوشیدنی استفاده نکرده بودند، وضعیت آن‌ها مقایسه شد.

در دو هفته‌ای که داوطلبان این نوشیدنی را مصرف کرده بودند میزان بی‌خوابی در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

طبق آمار از هر ۴ فرد بالغ یک نفر دچار بی‌خوابی است و ۵۰ درصد این افراد کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابند.

به گفته محققان دلیل این ویژگی آب آلبالو وجود مقادیر فراوانی ملاتونین است. ملاتونین نوعی هورمون است که می‌تواند سیکل خواب را تنظیم کند.

 

منبع : آشپزی
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...