سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

خواص آلبالو / مضرات آلبالو / اثرات درمانی آلبالو

خواص درمانی آلبالو، فواید آلبالو، خواص آلبالو

خواص آلبالو و فواید بی نظیر درمانی آن 

آلبالو یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل تابستان است که به دلیل خواص بی‌شمار باید در سبد غذایی جای بگیرد. روش آسان برای تهیه آلبالو و دیگر میوه‌های تابستانی، خرید میوه انلاین است تا بدون نیاز به خروج از منزل، باکیفیت‌ترین میوه‌ها را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.

از خواص آلبالو رفع تشنگی, طراوت و زیبایی پوست, اشتها آور, آرامش اعصاب ,ملین ,ضد فشار خون, رفع چربی شکم ,درمان خارش پوست, ضد سنگ کلیه, ضد سرطان، رفع عطش و… است.

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است. زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.

آلبالو، مسکن تشنگی است و شربت آلبالو بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. هسته آلبالو، ضد اسهال و قابض خوبی است و ضد فشار خون نیز می باشد.

آلبالو ضد مواد صفراوی ، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است. آلبالو ، اشتها آور بسیار خوبی است.

ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ رخسار و چهره موثر و مفید است. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و مبتلایان به فشار خون و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند سودمند است.

مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی دارند موثر و مفید است.

خواص آلبالو مانند گیلاس است و مصرف آن، اعصاب را آرامش میدهد ، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

آلبالو برای سوء هاضمه های لجوج بسیار مفید است. آلبالو میوه ای نرم کننده (ملین ) است.

مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسائی های کبد مفید است. شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است.

خوابی خوش با آلبالو 

اگر از مشکلات بی خوابی رنج می برید و شب ها در رختخواب برای به خواب رفتن کلنجار می روید. آلبالو را امتحان کنید. یک ساعت پیش از خواب یک مشت آلبالو میل نمایید. ملاتونین هورمون موثر در تنظیم ساعت فیزیولوژیک بدن است که زمان خواب و بیداری را در افراد تعیین می کند. آلبالو به دلیل دارا بودن ملاتونین و تریپتوفان (که در بدن به ملاتونین تبدیل می شود) باعث بهبود خواب شبانه می شود.

 

خواص درمانی آلبالو,فواید آلبالو, خواص آلبالو

از خواص آلبالو رفع عطش و تشنگی است

از خواص آلبالو جلوگیری از پیشرفت سرطان است

با مصرف آلبالو به جنگ سلول های سرطانی بروید. فلاوونوئیدی که خواص ضدسرطانی قوی دارد، کورستین می باشد. آلبالو و آلبالو خشکه دارای مقدار مناسبی از کورستین هستند.

مقدار کورستین موجود در آلبالو و آلبالوخشکه بسیار بیشتر از سایر میوه ها می باشد. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نام دارد، به عنوان ویتامین B17 شناسایی شده است.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد آمیگدالین، اندازه تومورهای سرطانی را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.

همچنین سایر مواد موثر موجود در آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان را تسکین می دهند. به همین علت است که آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی در نزد دانشمندان می باشد.

از خوردن آلبالو خشکه غافل نشوید  

۱۰۰ گرم از آلبالوخشکه ۳۵۰ کالری انرژی دارد؛ درحالی که همان مقدار از آلبالو به صورت تازه تنها ۶۸ کالری انرژی دارد. در حقیقت آلبالوخشکه ۵ برابر آلبالو تازه کالری دارد؛ زیرا آلبالو وقتی خشک می شود، مقدار فراوانی از آب خود را از دست می دهد و مقدار رطوبت آلبالوخشکه یک دهم آلبالو تازه است. همین مسئله باعث می شود که مقدار آلبالوخشکه در ۱۰۰ گرم بیشتر از آلبالو تازه می باشد و چگالی انرژی در حالت خشکیده بیشتر از آلبالو در حالت تازه باشد.

علاوه بر میزان کالری که در آلبالوخشکه بیشتر از آلبالو تازه می باشد، سایر ریزمغذی ها هم در آلبالوخشکه بیشتر می باشند. برای مثال فیبر موجود در آلبالوخشکه سه برابر آلبالو تازه می باشد. کلسیم موجود در ۱۰۰ گرم آلبالوخشکه ۱۹۶ گرم است. حتی بسیار بیشتر از کلسیم موجود در شیر و ۴ برابر کلسیم موجود در آلبالو تازه می باشد. آهن موجود در آلبالوخشکه ۴ برابر آهن موجود در آلبالو تازه می باشد. البته ویتامین A موجود در آلبالو تازه بسیار بیشتر از آلبالو خشک شده می باشد.

خواص آلبالو, آلبالو خشکه

آلبالو خشکه درد را کاهش می دهد

 به جای استامینوفن، آلبالوخشکه بخورید 

آلبالو خشکه، فعالیت آنزیم های دخیل در فرآیند التهاب و احساس درد را کاهش می دهد؛ در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

آلبالو را چه وقت و چگونه باید مصرف کرد؟

از خوردن آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید. زیرا مصرف آن موجب سوء هاضمه می شود و کار روده ها را مختل می کند.

پس از خوردن آلبالو آب ننوشید، به طور کلی خوردن مایعات پس از میوه ها موجب می شود میوه درون معده اصطلاحا باد کند و برای دستگاه هاضمه خطرات جدی در بر داشته باشد.

در فواصل بین غذا های اصلی آلبالو بخورید. چراکه به هضم غذا کمک می کند.

از خوردن مقدار زیاد آلبالو در یک وعده خودداری کنید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.

چه کسانی نباید آلبالو بخورند؟ 

افرادی که از ورم روده و مشکلات معده رنج می برند از خوردن آلبالو خودداری کنند چراکه آلبالو ترش است و سلولز موجود در آن دیر هضم می شود. برای این منظور بهتر است از آلبالو به صورت کمپوت یا مربا استفاده نمایند و یا صبح ناشتا به مقدار کم از آلبالوی کاملا رسیده، مصرف کنند.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند، آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر رژیم غذایی خود مصرف نکنند. برای این منظور بهتر است آلبالو به عنوان یک وعده غذایی اصلی در نظر گرفته شود. زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می کند!

 خواص درمانی آلبالو,فواید آلبالو, خواص آلبالو

از خواص آلبالو بهبود خواب شبانه است

خلاصه ای از خواص آلبالو

چه کسانی باید آلبالو بخورند؟

برای داشتن پوستی شفاف آلبالو بخورید. از خواص آلبالو خون سازی است و موجب شفافیت پوست می گردد. لذا خانم ها از خوردن آن غافل نشوند.

افرادی که از بیماری رماتیسم رنج می برند،با خوردن آلبالو از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد.

آلبالو مدر (ادرارآور) است و پتاسیم آن از رسوب نمک در رگ های خونی جلوگیری می کند و آن را به صورت ادرار دفع می کند. لذا، برای افرادی که از چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، رنج می برند مفید می باشد.

جوشانده “دم آلبالو” بی اندازه ادرارآور است و به کسانی که دچاراختلالات کلیوی و یا مثانه هستند توصیه می شود. برای تهیه این جوشانده باید ۳۰ گرم دم آلبالو را که خشک کرده اید در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید.

آلبالو ضد مواد صفراوی، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.

نوشیدن آب آلبالو ، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

نوشیدن آب آلبالو در صبح به خواب بهتر در شب کمک می کند.

شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبدی مفید است.

آلبالو مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

مصرف آلبالو همچنین برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است.

هسته آلبالو ضداسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 82, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...