سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

درمان بی خوابی با قاووت خشخاش

درمان بی خوابی با قاووت خشخاش

خوابی آرام با خوردن قاووت خشخاش

قاووت خشخاش خواص درمانی زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به خاصیت آرامبخشی ، خواب آوری ، رفع خستگی و بی حالی و تقویت قوای جنسی اشاره کرد.

 

دانه خشخاش :

دانه خشخاش دو گونه است به نام های خشخاش دانه سفید و خشخاش دانه سیاه ، البته نام‌های دیگری مانند کوکنار ، خشخاش اسود ، خشخاش بستانی ، تریاک و خشخاش بری هم به آنها گفته میشود.

طبع تخم خشخاش سرد و تر است ، تخم این گیاه سرفه‌های مزمن و خشک را درمان میکند ، چاق کننده و آرام بخش است و بی‌خوابی یا کم خوابی را درمان میکند ، تخم گیاه دارویی خشخاش ، درد سینه را درمان میکند ، سوزش مجرای ادرار و اسهال و کم خونی را درمان می کند ، نیروی جنسی را تقویت می‌کند.

در فرهنگهای مختلف دانه خشخاش بصورت خشک و بوداده یا تر در آشپزی و شیرینی پزی مورد مصرف دارد ، همچنین ریشه و برگ های آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طرز تهیه قاووت خشخاش :

مواد لازم :

خشخاش ۵۰۰ گرم
سیاه دانه ۲۰۰ گرم
کنجد ۲۰۰ گرم
هل سبز ۱۰ گرم
شکر ۲ کیلوگرم

 

روش تهیه قاووت خشخاش :

برای تهیه این قاووت ابتدا خشخاش را بعد از تمیز کردن شستشو(سنگشور)کرده زیرا در اغلب موارد خشخاش دارای دانه های کوچک سنگ ریزه و شن بوده و نیاز به شستشو دارد سپس خشک کرده برشته کنید توجه داشته باشید که در زمان برشته کردن خشخاش باید مرتب هم بزنید تا یکدست برشته شود پس از اینکه کمی مایل به قهوه ای روشن شد سیاه دانه ، کنجد ، هل سبز و شکر را اضافه کرده مخلوط و آسیاب کنید.

 

روش مصرف قاووت خشخاش :

به مقدار دلخواه از این قاووت (به طور مثال ۱ قاشق مرباخوری) به همراه با ۱ استکان آبجوش مخلوط کرده میل نمایید

 

نکته در مورد نگهداری قاووت :

در تابستان و زمستان جهت نگهداری قاووت از فریزر استفاده کنید.

 

گردآوری : مجله تصویر زندگی 

منابع

 حکیم تهرانی 

ایران کوک

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 26, میانگین امتیاز: 4,08 از 5)
Loading...