سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

جلوگیری از سبز رنگ شدن موها در استخر

اگر موهای بلوند و یا روشن شما در استخر سبز رنگ شده است، کلر را سرزنش نکنید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کلر باعث این مشکل است. اما در واقع ذرات فلزی مثل مس و آهن هستند که مقصرهای واقعی هستند.

سبز رنگ شدن موها پس شنا در استخر

سبز شدن مو در استخر - اثر کلر آب استخر روی مو

در اینجور مواقع، لازم نیست که در تمام فصل شنا از موهایی که به رنگ چمن در آمده‌اند، رنج ببرید. ترکیبی از چند شامپوی مخصوص و چند درمان طبیعی، باعث جدایی مس از موها می‌شوند و باعث خواهند شد تا رنگ طبیعی موهایتان دوباره نمایان شوند.

با موهای سبز رنگ شده پس شنا در استخر چه کنیم ؟

قدم اول

پس از شنا موهایتان را با آب ولرم، زیر دوش بشویید. اینکار باعث می‌شود آب استخر از روی موهایتان پاک شود و دیگر احتمال سبز شدن موهایتان وجود نداشته باشد.

قدم دوم

موهایتان را با شامپویی که مخصوص شناگران تولید شده بشویید. چنین شامپویی باید حاوی EDTA یا اتیلن دی آماین تترا استیک اسید و یا ماده‌ی «کی لیت» باشد که باعث پاک شدن ذرات فلزات از روی موها می‌شوند. وقتی رنگ سبز از روی موها پاک شد، دیگر از این شامپو استفاده نکنید. یادتان نرود که استفاده‌ی بیش از حد از این شامپو ممکن است باعث آسیب به موهایتان شود.

قدم سوم

پس از شنا، موهایتان را به نصف پیمانه سرکه سفید، آب گوجه فرنگی و یا آب لیمو آغشته کنید! سپس موهایتان را با یک شانه‌ی دندانه درشت شانه کنید و حدود ده دقیقه صبر کنید. بعد از آن موهایتان را زیر دوش آب بشویید. سرکه، گوجه فرنگی و آب لیمو همگی مواد اسیدی هستند و باعث پاک شدن طبیعی اکسید‌های مس از روی موهایتان می‌شوند.

سبز رنگ شدن موها در استخر - تغییر رنگ مو در استخر

قدم چهارم

در هنگام شنا از کلاه شنا استفاده کنید. کلاه شنا باعث می‌شود بین موهایتان و مواد شیمیایی موجود در آب استخر، محافظی ایجاد شود. پیش از اینکه وارد آب استخر شوید، مطمئن شوید همه‌ی موهایتان را زیر کلاه جمع کرده اید

قدم پنجم

قبل از شنا کردن، یک نرم کننده‌ی سیلیکونی به موهایتان بزنید. اینکار به جلوگیری از چسبیدن ذرات مس به موهایتان کمک می‌کند. از کمی روغن نارگیل نیز می‌توانید استفاده کنید.

قدم ششم

اگر رنگ سبز از روی موهایتان پاک نشد، به آرایشگاهتان مراجعه کنید و موهایتان را رنگبری یا بلیچ کنید. از رنگبر‌های سریع استفاده کنید تا مواد شیمیایی به موهایتان آسیب وارد نکنند.

هشدار

از محصولات مخصوص استخری استفاده کنید که تا حد امکان حاوی مس نباشند. اما به هیچ عنوان از مواد از بین برنده‌ی فلز در آب استفاده نکنید. موادی که به پاک کردن مس کمک می‌کنند، خودشان به اندازه‌ی مس باعث آسیب به موهایتان می‌شوند.

نکته

اگر شما جزو افراد مسئول در حفظ و نگهداری از استخر هستید، کمی‌از بین برنده‌ی فلز به آب اضافه کنید تا از دست ذرات مس راحت شوید. همچنین باید از استفاده از جلبک کش‌هایی که حاوی مس هستند، خودداری کنید.

 

سرخاب سفیداب

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...