چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

طرز تهیه نان بربری خانگی کنجد دار در فر

بربری از جمله نانهایی است که میان ما ایرانیها طرفدار زیادی دارد و بخصوص به همراه پنیر تبریز یک صبحانه جانانه خواهد شد. امروز سرآشپز ما می خواهد طرز تهیه این نان خوشمزه را در خانه آموزش دهد.

مواد اولیه برای تهیه نان بربری :

خمیر مایه ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۴ پیمانه
آب۱ پیمانه
شکر ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
کره آب شده ۱/۴ پیمانه
روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری
سبوس گندم ۱/۳ پیمانه
تقویت کننده آرد ۱ قاشق غذا خوری
کنجد به میزان لازم
آرد برای روی نان ۲ قاشق
اب برای روی نان ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه نان بربری در منزل

طرز تهیه نان بربری خانگی - پخت نان بربری در منزل

طرز تهیه نان بربری کنجد دار :

خمیر مایه رو با۱/۳ اب ولرم و شکر بزارید تا پف کند.
بعد اب رو با خمیر مایه و نمک مخلوط کنید و روغن مایع و کره رو اضافه کنید و ارد سبوس گندم رو همراه با تقویت کننده ارد کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست زیاد نچسبد و خوب ورز بدید تا یکدست بشه.
خمیر رو جای نسبتا گرمی بزارید و روش رو بپوشونید تا ۱ ساعت ور بیاد و حجمش ۲ برابر بشه.
روی میز کار کمی سبوس گندم بریزید.
بعد خمیر رو بشکل بربری داخل سینی فر پهن کنید اگر خمیرتون کمی شل باشه بهتر میشه طعم وشکل نونتون با انگشت وسطش شکل بندازید و مخلوط اب و ارد و همراه با ۱ قاشق سبوس رو بزنید.
به این ترتیب که اب رو با ارد مخلوط کنید و بزارید روی حرارت تا به شکل بلوری در بیاد وکمی غلیظ بشه بزارید سرد بشه و روی خمیر بمالید.

 

طرز تهیه نان بربری خانگی - طرز پخت نان بربری

بعد نان بربری را بزارید توی فر روی ۳۵۰ درجه فارنهایت ۳۵ دقیقه تا روش طلایی بشه یا روی ۵۰۰ برای ۱۰ دقیقه و نوش جــــــــــــــــــــــان کنید.
* من معمولا ۳ و نیم پیمانه ارد نان + ۱/۲ پیمانه ارد کامل گندم استفاده میکنیم. در اینصورت نیازی به استفاده از سبوس گندم نیست.

طرز تهیه نان بربری خانگی - طرز پخت نان بربری طرز تهیه نان بربری خانگی - طرز پخت نان بربری طرز تهیه نان بربری خانگی - طرز پخت نان بربری

نقش بهبود دهنده

بهبود دهنده ها باعث بالا بردن کیفیت نان و قابلیت ماندگاری بالای آن میشوند. از مزایای بهبود دهنده ها این است که به گسترش خمیر سرعت بخشیده و زمان ورآمدن خمیر را کاهش میدهند، آن را نسبت به شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی مقاوم می سازند، و از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند.

 

sooran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 47, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...