جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

درخواست کارت سوخت جدید و المثنی غیرحضوری با موبایل

کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت آنلاین و غیرحضوری می‌شود

با رونمایی از یک سامانه، ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت آنلاین می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ نیست.
امروز قرار است از سامانه‌ای رونمایی شود که با استفاده از آن، متقاضیان صدور کارت هوشمند سوخت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ نداشته باشند.

سامانه “برخط ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت” که با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور فراجا ایجاد شده، امروز رونمایی خواهد شد.


جمع آوری کارت سوخت آزاد

هم اکنون به علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشور‌های همسایه قاچاق سوخت از شهر‌های مرزی به شیو ه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

این طرح در بعضی از شهر‌ها به صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ قاچاق بنزین در کشور رشد ۲۵۰ درصدی و قاچاق گازوئیل ۶۹ درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه ۵۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود. بر اساس طرح جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد، هیچ برنامه‌ای برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد.

ثبت نام کارت سوخت خودرو

ثبت‌نام این کارت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. شما از راه‌های زیر می‌توانید برای ثبت‌نام اقدام کنید:

  • سایت خدمات دولت
  • استفاده از اپلیکیشن دولت همراه
  • استفاده از کد دستوری ستاره ۴ مربع «#۴*» در موبایل

شروط لازم برای ثبت‌نام کارت سوخت با موبایل

برای استفاده از کد دستوری در تلفن همراه لازم است شروط زیر را رعایت کنید:

  • شخص اقدام کننده باید صاحب خودرو باشد.
  • شخص اقدام کننده باید مالک سیم کارت باشد.
  • کد ملی حتما با مشخصات مالک و دارنده سیم کارت یکسان باشد.

سهمیه ماهانه بنزین

سهمیه ماهانه هر اتومبیل به نوع کاربری خودرو بستگی دارد:

نوع خودرومیزان سهمیه
سواری شخصی بنزینی۶۰ لیتر
سواری شخصی دوگانه سوز۳۰ لیتر
تاکسی بنزینی۴۰۰ لیتر
تاکسی دوگانه سوز۲۰۰ لیتر
موتورسیکلت۲۵ لیتر
وام کم مصرف بنزینی۲۰۰ لیتر
وانت کم مصرف دوگانه سوز۶۰ لیتر
وانت پرمصرف بنزینی۳۰۰ لیتر
وانت پرمصرف دوگانه سوز۱۲۰ لیتر
آمبولانس۵۰۰ لیتر

نرخ بنزین سهمیه‌ای

نرخ بنزین سهمیه ای و آزاد به صورت زیر است:

  • بنزین سهمیه ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان
  • بنزین آزاد هر لیتر ۳۰۰۰ تومان
  • بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان

به این نکته دقت داشته باشید که سهمیه بنزین برای هر کارت تا ۹ ماه باقی می‌ماند که برای خودرو و موتور به ترتیب برابر با ۵۴۰ و ۲۲۵ لیتر است.

چگونگی گرفتن گرفتن کارت سوخت خودروی صفر

اگر خودرو شما صفر کیلومتر است یا به هر دلیل کارت سوخت ندارید، نیاز به ثبت‌نام در سایت نیست. کافی است برای دریافت این کارت به دفاتر پستی مراجعه کنید. این امکان شامل حال ماشین‌های تعویض پلاکی نیز می‌شود.

صدور کارت بنزین خودرو صفر چقدر زمان می‌برد؟

پروسه صدور کارت سوخت خودرو صفر از مهر ۱۴۰۰ حدود ۲۰ روز طول می‌کشد. البته متاسفانه به دلیل کرونا و تاثیر آن بر کیفیت و کند شدن فعالیت­ها، شاهد افزایش زمان ارسال کارت سوخت بوده­ایم. برای همین ممکن است که در بعضی نواحی تا ۶۰ روز هم طول بکشد که کارت سوخت به دست مالکان جدید خودرو برسد.

پیگیری کارت خودروهای صفر

اگر بعد از ۲۰ روز به هر دلیلی کارت سوخت اتومبیل خود را دریافت نکردید، می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید

پیگیری از طریق اینترنت

برای رهگیری و گرفتن کارت سوخت خودروی صفر خود می‌توانید به پایگاه اینترنتی epolice.ir، خدمات الکترونیکی انتظامی، مراجعه کنید. در این سامانه لازم است نوع و شماره پلاک خودرو را در بخش پیگیری صدور کارت سوخت، وارد کنید. در این سایت شماره مرسوله خود را بگیرید و وارد سامانه اداره پست شوید. شماره مرسوله را در بخش مربوطه وارد کنید. سامانه به شما آدرس منطقه پستی که کارت سوخت‌تان فرستاده شده را می‌دهد. یا اینکه می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. ابتدا وارد سامانه شوید و سپس با وارد کردن کد ۱۶ رقمی شناسایی خودرو VIN، کارت خود را پیگیری کنید. شماره vin کارت خودرو جدید در پشت آن و به صورت عمودی نوشته شده است.

پیگیری از طریق سامانه پیامکی

برای استعلام کارت سوخت از طریق پیامک، شماره VIN خودرو خود را به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ بفرستید. ابتدا حرف v  سپس * و در نهایت شماره VIN را وارد کنید: V*VIN

برای استعلام کارت خودرو از ناجا باید وارد صفحه استعلام کارت خودرو شوید. البته برای پیگیری کارت خودرو از ناجا باید وارد صفحه najatracking.post.ir شوید.

پیگیری از طریق تلفن

برای اطلاع از وضعیت صدور و گرفتن کارت سوخت خودروی صفر می‌توانید با پلیس ناجا به شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ و ۸۸۸۸۵۳۴۷ اقدام کنید. برای رهگیری ارسال کارت سوخت ماشین با اداره پست می‌توانید با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید.

پیگیری حضوری

برای پیگیری حضوری باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن کارت سوخت از اداره پست

درصورتی که کارت سوخت­تان در دفتر پستی بود، برای دریافت کارت سوخت خودرو داشتن مدارک شناسایی ماشین از جمله  کارت، شناسنامه مالکیت خودرو، سند خودرو و همچنین کارت شناسایی معتبر صاحب خودرو، الزامی است. البته حضور مالک برای گرفتن کارت سوخت خودروی صفر ضروری نیست؛ اما مدارک باید کامل باشند.

کارت سوخت ماشین صفر چند لیتر بنزین دارد؟

سهمیه کارت بنزین خودروهای صفر، مانند سایر خودروها به صورت ماهانه شارژ می‌شود. میزان این سهمیه بسته به نوع کاربری اتومبیل متفاوت است.

رمز کارت خودرو صفر

رمز این کارت ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو است.

تغییر رمز کارت سوخت هوشمند

برای تغییر رمز کارت بنزین بایستی به جایگاه سوخت بروید. بعد از وارد کردن کارت به دستگاه، گزینه تغییر رمز را بزنید و در نهایت رمز جدید را وارد کنید. البته اگر رمز را فراموش کرده باشید، تنها راه بازیابی آن مراجعه به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده­های نفتی است.

پرسش‌های خاص در مورد کارت سوخت خودرو صفر

اگر هر پرسش دیگری در این مورد دارید، می‌توانید به پرتال مرکز پخش فراورده‌های نفتی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۹۶۲۷ پرسش‌های خود را مطرح کنید.

نکات مهم در مورد گرفتن کارت سوخت خودروی صفر

برای گرفتن این کارت لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • هزینه صدور باید پرداخت شود که در همان اداره پست از شخص تحویل گرفته خواهد شد.
  • برای دریافت حضوری کارت سوخت، باید آدرس دقیق به همراه کدپستی در سایت وارد کرده و هزینه ارسال را پرداخت کنید.
  • برای دریافت پاسخ پرسش­های خود می‌توانید به پرتال مرکز پخش فراورده‌های نفتی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۹۶۲۷ پرسش‌های خود را مطرح کنید.

کارت سوخت خودروهای فرسوده

بر اساس جدیدترین آیین‌نامه هیئت دولت در سال ۹۹ به خودروهای فرسوده، کارت سوخت تعلق نمی‌گیرد. اگر ماشینی شرایط زیر را دارا باشد، مصداق خودرو فرسوده است و کارت سوخت آن ابطال می‌شود:

  • سواری شخصی با عمر ۲۵ سال
  • سواری دولتی با عمر ۱۵ سال
  • تاکسی با عمر ۱۰ سال
  • مینی‌بوس با سن ۱۵ سال
  • اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال
  • اتوبوس برون شهری با سن ۱۵ سال
  • کامیون کِشنده با عمر ۱۵ سال
  • وانت با عمر ۱۵ سال
  • موتورسیکلت با سن ۱۰ سال
  • و سایر وسائل نقلیه با عمر ۲۵ سال

شارژ کارت خودروهای سنگین

کارت سوخت خودروهای سنگین هر دو هفته یکبار شارژ می‌شود.

گم شدن کارت سوخت

اگر شخصی کارت سوخت خود را گم کند، می‌تواند به سامانه «پست یافته» مراجعه کند. این سامانه زیر نظر اداره پست جمهوری اسلامی، فعالیت می‌کند. در صورت نیافتن کارت خود، بایستی به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کند. لازم است ابتدا کارت سوخت قبلی خود را منقضی کند و در نهایت برای گرفتن کارت سوخت جدید اقدام کند.

اولین اقدامی که باید بعد از گم شدن کارت سوخت کرد، سوزاندن آن است. تا زمانی که  شما کارت بنزین را غیرفعال نکنید، افراد سودجو در صورت پیدا کردن یا دزدیدن آن می‌­توانند از سهمیه بنزین­تان استفاده کنند. باید به این مسئله توجه کنید که هر اتفاقی از طریق کارت سوختتان بیفتد، با نام شما ثبت خواهد شد. در حال حاضر، تنها مرکزی که می‌­توانید برای درخواست، سوزاندن و دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید، دفاتر پلیس+۱۰ است. نزدیک ترین دفتر پلیس +۱۰ نزدیک سکونت خود را می‌­توانید از طریق سایت https://www.epolice.ir/dafater پیدا کنید. به دلیل سواستفاده‌­هایی که ممکن است انجام شود، درخواست به صورت مجازی و از طریق سایت امکان پذیر نیست.

مدارک لازم برای درخواست کارت سوخت المثنی

نکته مهم اینکه حتماً باید به صورت حضوری درخواست دریافت کارت سوخت المثنی را ثبت کرد. همچنین اینکه مالک اصلی خودرو که کارت بنزین به نام او است، حتماً باید خودش حضور داشته باشد؛ حتی اگر او گم نکرده باشد. در صورتی که مالک وسیله امکان حضور نداشته باشد، وکیل او همراه با وکالت نامه اصلی همراه با قید کلمه کارت سوخت در مرکز پلیس +۱۰ حضور پیدا کند، ضمن اینکه می بایست مدارک لازم را همراه خود داشته باشید.

نحوه دریافت المثنی کارت بنزین گم شده

مدارک دریافت کارت سوخت المثنی شامل موارد زیر است:

  • اصل و کپی کارت و برگ سبز خودرو
  • شناسنامه و کارت ملی مالک اصلی یا وکیل او برای احراز هویت
  • آدرس کامل پستی همراه با کد پستی
  • بیمه‌­نامه شخص ثالث خودرو
  • رسید پرداخت مبلغ (پرداخت مبلغ، فقط از طریق دستگاه پوز موجود در دفترهای پلیس+۱۰ انجام می‌­شود.)
  • فرم تکمیل شده

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می شود؟

در خصوص تعداد صدور کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد؛ اما این نکته را باید در نظر بگیرید که با هر بار گم شدن آن، شما تا چند ماه (حداقل متوسط دو ماه) باید بنزین آزاد بزنید.

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی چقدر است؟

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی تا الان دچار فرازونشیب‌های زیادی شده است.  با اینکه اکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرده است که حداکثر زمان صدور سه ماه است؛ اما گاهی به دلایلی از جمله تعداد درخواست های زیاد، این زمان افزایش زیادی داشته است. برای مثال: در شهریور ۹۹، درخواست خود را ثبت کرده‌اید؛ اما در فروردین ۹۹ رسیدگی شده‌است؛ اما در حال حاضر با مدیریت‌هایی که انجام گرفته است، این زمان متوسط ۲ ماه است.

در صورت پیدا شدن کارت سوخت باید چه کار کرد؟

پس از ثبت مفقودی و سوزاندن آن، امکان مجدد فعال شدن کارت سوخت وجود ندارد.

رمز کارت های سوخت جدید به چه صورت است؟

تمامی کارت‌های سوخت جدید (نو و المثنی) که از سال ۹۸ صادر شده‌اند به صورت پیش‌فرض دارای رمز هستند. رمز آن‌ها هم ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو است. در صورتی که مالک رمز را تغییر دهد و بعد فراموش کند، برای بازیابی آن باید همراه با مدارک از جمله: کارت خودرو، بیمه شخص ثالث و خود کارت سوخت (سالم) به یکی از دفاتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کند. در حالت کلی، توصیه می‌کنیم که رمز کارت سوخت خود را تغییر ندهید.

نکته دیگر اینکه در صورت وارد کردن رمز اشتباه تا ۵ بار، کارت بنزین غیرفعال خواهد شد. برای فعال کردن آن باید همراه با مدارک وسایل نقلیه و مالک به یکی از دفاتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید.

پیگیری کارت سوخت المثنی

بعد از ثبت درخواست صدور کارت سوخت المثنی، به شما کد رهگیری می‌دهند. با استفاده از این کد و از طریق سه روش می توانید روند کارت سوخت خود را پیگیری کنید:

  • بهترین و سریع‌ترین راه مراجعه به سایت نیروی انتظامی است. با ورود به بخش پیگیری کارت سوخت و وارد کردن شماره پلاک، می­‌توانید کد مرسوله را  ببینید. بعد آن کد را در سایت اداره پست به آدرس post.ir وارد کنید تا مرحله صدور را ملاحظه کنید.
  • در صورتی که سایت به دلایل فنی در دسترس نبود، می­‌توانید از طریق پیامک اقدام کنید. فقط کافی است تا شماره VIN کارت خودرو یا موتور را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید. برای رهگیری کارت سوخت المثنی خودرو باید از قالب V*VIN و برای موتور از قالب M*VIN استفاده کنید. حروف V و M ثابت هستند.
  • روش دیگر مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ است که درخواست خود را ثبت کرده‌­اید.

اگر به دلیل نبودن شما در منزل، کارت سوختتان به اداره پست مرجوع شد، خود یا فرد دیگری می‌­توانید با داشتن مدرک شناسایی معتبر به اداره پست مراجعه و آن را تحویل بگیرد. در صورتی که کارت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگشت شود و بعد از ۷ روز، برای تحویل آن مراجعه نکنید، برای درخواست باید از ابتدا اقدام کرد.

نکات مهم برای دریافت کارت سوخت

  • در صورتی که کارت سوخت را خود را جایگاه پمپ بنزین جا گذاشتید، تا سه روز می­‌توانید برای دریافت آن مراجعه کنید. بعد از سه روز، کارت‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود. در صورتی که متصدی جایگاه با شما برای تحویل همکاری نکرد، می‌توانید با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید و شکایت خود را ثبت کنید.
  • برای دریافت پرینت رسید باید هزینه جداگانه‌ای را در دفتر پلیس+۱۰ ثبت کنید.

برای دریافت کارت سوخت المثنی فقط باید به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید. در واقع در اولین اقدام شما باید کارت را بسوزانید و بعد ثبت درخواست کنید. بین ۴۰ تا ۶۰ روز بعد، کارت سوخت با استفاده از پست به درب منزل شما می‌رسد.

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت جدید

برای درخواست کارت سوخت جدید و المثنی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک شناسایی صاحب خودرو شامل: اصل و کپی شناسنامه و کارت هوشمند ملی یا پاسپورت صاحب اتومبیل
  • مدارک شناسایی خودرو شامل: کارت ماشین یا شناسنامه مالکیت خودرو
  • برای اشخاص حقوقی داشتن معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با مهر و امضای رسمی الزامی است. البته نماینده شرکت باید شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشد.
  • همراه داشتن مدارک استفاده کننده ماشین و «کارت خودرو» برای مالکان خودروهای لیزینگی
  • تکمیل فرم تعهد نامه مربوط به مفقود شدن کارت سوخت در دفاتر پلیس ۱۰+
  • بیمه‌نامه خودرو
  • آدرس و کدپستی مالک
  • شماره تلفن همراه ( حتما باید به نام مالک باشد)
  • واریز فیش نقدی جهت ثبت‌نام به حساب شرکت ملی پخش

کارت سوخت المثنی خودروهای پلاک قدیمی

خودروهای پلاک قدیمی، فقط در صورت تعویض پلاک می‌توانند کارت سوخت المثنی دریافت کنند. البته برخی شرایط خاص هم برای این اتومبیل‌ها در قانون تعریف شده است. شما می‌توانید برای اطلاع از جزییات آن به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

کارت سوخت خودروهای تعویض پلاکی

صاحبان خودروهای تعویض پلاکی اگر کارت بنزین ماشین، دریافت نکرده‌اند با استفاده از VIN می‌توانند برای کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

کارت سوخت المثنی برای مالکانی که چند خودرو دارند

این افراد به ازای هر وسیله نقلیه، باید تمام مراحل گفته شده در بالا را تکرار کنند.

مدت زمان صدور کارت المثنی

صدور کارت سوخت بنزین المثنی بین ۴۵ روز تا دو ماه طول می‌کشد. البته در شرایطی ممکن است که طولانی شود که متاسفانه تاکنون پاسخ درستی بیان نشده است. هرچند دلایلی از جمله تغییر آدرس، وارد کردن اطلاعات اشتباه در آدرس و همچنین مشکلات زیرساختی برای این مسئله بیان شده است.

طرح جدید دولت برای کارت سوخت خودرو

اوایل آبان سال ۱۴۰۰ اختلالاتی در جایگاه‌های سوخت ایجاد شد. این اختلالات به گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال حذف کارت سوخت خودرو دامن زد. برخی از کارشناس‌ها معتقدند به زودی دولت از طرح جدید خود در زمینه حامل‌های انرژی رونمایی می‌کند. سه حدس در این مورد مطرح است که یکی از آنها به احتمال حذف کارت سوخت خودرو اشاره دارد.

سامانه‌ پیگیری و استعلام کارت‌ سوخت جامانده در جایگاه‌ سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز به‌کار سامانه پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سامانه برخط اعلام خرابی کارتخوان‌ها و اعلام کارت‌های سوخت شخصی جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر داد و گفت: هم‌اکنون فرآیند صدور کارت سوخت با هدف دستیابی به کوتاه‌ترین زمان ممکن سرعت یافته است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر نژادعلی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه افزون بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره کارت‌های هوشمند سوخت جامانده، سهولت و تسریع در فرآیند تعمیر تجهیزات معیوب با اعلام خرابی کارت‌خوان‌ها از سوی کاربران جایگاه‌های عرضه سوخت و خدمات‌رسانی بهتر به مردم به ویژه در آستانه عید نوروز و تکریم هموطنان است، اظهار کرد: پیش از این روال به این شکل بود که کارت‌های جامانده در جایگاه‌های سوخت تحویل نواحی می‌شد و اطلاع‌رسانی مناسبی در این باره انجام نمی‌شد که مالکان بدانند کارت سوخت آنها به‌طور دقیق در کدام جایگاه جامانده است، بنابراین تصمیم گرفتیم به منظور جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌های سراسر کشور و سهولت دسترسی صاحبان، سامانه ای را ایجاد کنیم که این سامانه بتواند اطلاعات کارت‌های جامانده را در جایگاه‌های عرضه سوخت را جمع‌آوری و در اختیار مناطق سی و هفت گانه شرکت و نیز مردم قرار دهد.

وی افزود: این سامانه هم‌اکنون به‌صورت داخلی در دسترس مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت و مدیران مناطق ۳۷ گانه و نواحی ۲۳۰ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته است و به‌زودی در بستر اینترنت در اختیار عموم مردم نیز قرار می‌گیرد بنابراین اگر فردی کارت سوخت خود را گم کرد، این کارت تا ۱۰ روز در اختیار جایگاهی که کارت در آن جا مانده است، خواهد بود و پس از آن به نواحی مرتبط با جایگاه، منتقل خواهد شد و تا سه ماه برای تحویل به مالک در اختیار ناحیه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: مالکان خودروها در صورت جاگذاشتن کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین ناحیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اطلاعات دقیق محل باقیماندن کارت سوخت خود مطلع شوند که البته در مراحل بعدی این امکان فراهم خواهد شد که افراد به صورت مستقیم به سامانه مراجعه کرده و با وارد کردن شماره VIN خودروی خود، از محل کارت سوخت خود مطلع شده و در اسرع وقت آن را دریافت کنند.

نژادعلی هدف از راه‌اندازی این سامانه را سهولت دسترسی مردم به کارت‌های سوخت شخصی جامانده، بازیافت کارت‌های سوخت جامانده با توجه به وارداتی بودن تراشه کارت سوخت و جلوگیری از مسدودی کارت‌های سوخت و کاهش درخواست‌های صدور المثنی با تحویل کارت اصلی به مالکان عنوان کرد و گفت: این سامانه از روز سه‌شنبه، ۹ اسفند ماه به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است و اطلاعات هزاران کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور در آن جمع‌آوری شده است.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه فعال در سراسر کشور وجود دارد که به همین تعداد کاربر در این سامانه فعال شده است، همچنین با احتساب ۳۷ منطقه و ۲۳۷ ناحیه شرکت و ۳۰۰ نفر پشتیبان، حدود هزار کاربر شرکتی افزون بر مالکان جایگاه‌های سوخت، در این سامانه به فعالیت خواهند پرداخت.

نسبت به رمزگذاری روی کارت سوخت اقدام کنید

برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی کارت هوشمند سوخت، نسبت به رمزگذاری روی کارت سوخت اقدام و در صورت فراموشی رمز کارت سوخت شخصی برای رمزگشایی به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان محل سکونت و در مسافرت‌ها به اولین ناحیه استان مقصد مراجعه کنید.

برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از در اختیار گذاردن رمز کارت سوخت خود به دیگران جداً خودداری و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 25, میانگین امتیاز: 4,32 از 5)
Loading...