جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

باز کردن رگ قلب بدون عمل جراحی | رفع انسداد رگ‌های خونی

مصرف خوراکی های ناسالم، عادات تغذیه ای اشتباه و شیوه نادرست زندگی موجب گرفتگی رگ قلب و سایر رگ ها می شوند. آنژیوگرافی ، جراحی قلب و معجون های طب سنتی روش های باز کردن رگ قلب و درمان گرفتگی عروق هستند.

مسدود شدن رگ‌های خونی بسیار خطرناک است چون مانع از جریان خون و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به ارگان‌ها و بافت‌های بدن شده و در نتیجه واکنش‌های خطرناکی مانند فشار خون، خونریزی مغزی، سکته‌ی قلبی یا بیماری‌های عروق کرونری بروز می‌کند.

 

تصلب شرائین , گرفتگی رگ قلب

تصلب شرائین چیست؟

سرخرگ‌های سالم، انعطاف پذیر، قوی، نرم و عاری از هر نوع رسوب جریان خون را آسان‌تر می‌کند. اما با افزایش سن، رسوب مواد چرب، کلسترول، ضایعات سلولی و کلسیم در قسمت‌های درونی جدار سرخرگ‌ها به وجود می‌آید. این جرم سرخرگی می‌تواند جریان خون را کاهش و یا در برخی مواقع به طور کلی متوقف کند. با افزایش رسوب در سرخرگ‌ها، تصلب شرایین به وجود می‌آید که باعث باریک و سفت شدن رگ‌ها می‌شود. گرفتگی رگ‌ها در قسمت‌های مختلف بدن می‌تواند ناراحتی‌های متعدد از جمله کاهش جریان خون به قسمت‌های تحتانی پا و بدن، درد قفسه سینه، بیماری قلبی، حمله قلبی و یا سکته، ایجاد کند.

رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع، شکر و هیدرات های کربن می تواند مستقیما بر سلامت قلب و عروق تاثیر بگذارد. در واقع، این نوع خوراکی ها در میان مدت یا طولانی مدت سطح چربی خون را بالا می برند، موجب انسداد رگ ها می شوند و زمینه ابتلا به بیماری های مختلف را به وجود می آورد.

 

پدیده مسدود شدن رگ‌ها به طور کاملاً پنهان و بدون علامت خاصی بروز می‌کند. در واقع نبود علائم ظاهری این مشکل یا اشتباه گرفتن آن با بیماری‌های دیگر تشخیص را دشوارتر می‌سازد. سیگاری‌ها، افراد کم تحرک و افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند جزو افرادی هستند که بیشتر در معرض انسداد رگ‌های خونی قرار می‌گیرند.

علت اصلی گرفتگی رگ‌ها، مصرف غذاهای آماده حاوی چربی‌های اشباع شده، سموم و مواد شیمیایی است. اما خوب است بدانید مواد غذایی هم وجود دارد که رگ‌ها را تمیز می‌کنند. بنابراین اگر دچار درد قفسه سینه شده‌اید و یا با کمبود نفس مواجه شده‌اید، غذاهای زیر را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

 

خوراکی های مفید برای باز کردن رگ قلب

امروزه بسیاری افراد از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند و مسئله تاسف برانگیز اینکه تغذیه مهم ترین علت در بیشتر آنهاست.

با عادات صحیح غذایی ریز مغذی های مورد نیاز برای باز کردن رگ قلب به بدن رسیده و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی کاهش می یابد.

در این مطلب چند ماده غذایی طبیعی معرفی می‌کنیم که بدون ایجاد عوارض جانبی به رفع شدن مشکل کمک کرده و خون را رقیق و جریان آن را راحت‌تر می‌سازد.

 

خوراکی هایی زیر سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی لازم برای سلامت قلب هستند و می‌توانند به باز شدن رگ‌ها کمک کنند.

 

بادام

بادام‌ها هم خوشمزه‌اند و هم برای قلب مفیدند، زیرا دارای چربی‌های مفید، ویتامین، پروتئین و فیبر هستند که همگی سلامت قلب، رگ‌ها وعروق قلبی و دستگاه گردش خون را افزایش می‌دهند.

 

روغن زیتون موثر در باز کردن رگ قلب 

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب ضروری است که در تمیز شدن رگ ها نقش دارند و با کاهش کلسترول احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
ثابت شده است که این روغن نوعی مولکول های چرب دارد که احتمال اکسید شدن آن کم است یعنی در دیواره رگ ها رسوب نمی کند.
می توانید روغن زیتون را به انواع سالاد، سوپ، غذا و سس ها اضافه کنی و یا هر روز یکی دو قاشق به طور خالص بخورید.

 

آووکادو

 

آووکادو باز کردن رگ قلب

این میوه خواص متعددی برای سلامت قلب دارد که علت آن مقدار بالای اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است.
مصرف به اندازه آن تاثیر مثبتی در کنترل کلسترول دارد و چربی های سالم را به بدن می رساند که عملکرد مطلوب بدن را تضمین می کند.

 

دارچین

این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای سلامتی است. دارچین، اگر روزانه در حدود ۵ گرم مصرف شود، می‌تواند کلسترول بد را کاهش دهد و از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کند. دارچین همچنین دارای آنتی اکسیدان است که سلامت دستگاه گردش خون را تضمین می‌کند. می‌توانید آن را تقریبا به همه مواد از جمله غذا‌های در حال پخت، چای و قهوه اضافه کنید.

 

زردچوبه

ردچوبه ادویه ای پرکاربرد در آشپزی است که از دوران باستان به خاطر خواص پزشکی نیز مورد استفاده بوده است.
کورکومین؛ ترکیب فعال در آن مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند که می تواند عملکرد رادیکال های آزاد را کاهش داده و از سلول ها در برابر آسیب های اکسایشی محافظت کند. پلی فنول ها نیز با پیشگیری از ایجاد رسوب در دیواره عروق، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

مصرف زردچوبه به سلامت قلب کمک می‌کند. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می‌تواند التهاب و تشکیل پلاک‌های خونی در رگ‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین ماده رنگی زردچوبه به نام کرکیمن می‌تواند به از بین بردن چربی‌هایی که در رگ‌ها ته نشین می‌شوند، کمک کند.

 

ماهی دریایی

 

ماهی دریایی برای باز کردن رگ قلب

 

ماهی های دریایی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای عملکرد خوب بدن و کاهش کلسترول ضروری هستند.
طی چند سال اخیر مرتب توصیه می شود که مصرف ماهی حداقل دو بار در هفته در برنامه غذایی گنجانده شود تا سلامت قلب را تضمین کند. قزل آلا، آزاد، تن، ماکرو و ساردین بهترین انواع این ماهی ها هستند.

ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی تن دارای اسید‌های چرب امگا سه هستند و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کنند و همچنین ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و به ترمیم آسیب دیدگی رگ‌ها و عروق کمک می‌کنند.

 

هندوانه میوه مفید برای باز کردن رگ قلب

هندوانه دارای آمینواسیدی به نام سیترولین است که به پایین آوردن فشارخون کمک می‌کند و التهاب رگ‌ها و عروق را کاهش می‌دهد و چون بدن را به تولید اکسید نیتریک وا می‌دارد، سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهد.

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی علاوه بر طعم خوشایندی که به انواع غذاها و سالاد ها می دهد، سرشار از ریز مغذی ها و ترکیبات مفید برای بدن است.
مقدار بالای لیکوپن موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مانع از اکسایش کلسترول و رسوب آن در دیواره عروق می شود. از طرفی گوجه فرنگی فیبرهای زیادی دارد که با دفع چربی های اضافی به پاکسازی بدن کمک می کند. همچنین منبع غنی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و قادر است متابولیسم چربی ها را بهبود بخشد.

 

جو دوسر

ارزش غذایی جو دوسر باعث شده تا یکی از بهترین غلات با مقدار فیبر بالا و هیدرات کربن پایین باشد.علاوه بر اینکه می تواند تا ۷ برابر وزن خود آب جذب کند، مانع از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها نیز می شود. به این ترتیب، مصرف منظم جو دوسر عملکرد پیشگیرانه ای در ایجاد تصلب شریان و بیماری های قلبی دارد.

 

سیب

 

باز کردن رگ قلب , خواص سیب

 

خوردن روزانه یک عدد سیب به سلامت عمومی بدن و همچنین سلامت قلب کمک می کند. سیب حاوی پکتین است که با اتصال به کلسترول مانع از ایجاد رسوب در رگ ها می شود. به علاوه فلاونوئید دارد که این آنتی اکسیدان ها نیز می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۵۰% کاهش دهند.

گلابی و میوه‌های مرکباتی نیز غنی از پکتین هستند.

 

چای سبز نوشیدنی مفید برای باز کردن رگ قلب

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می‌کند، کاهش می‌دهد، نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است. علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز به آرامش روح و جسم شما و نهایتا سلامت قلبتان کمک خواهد کرد.

فلاووانوئید نوعی آنتی اکسیدان موجود در چای سبز خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

 

انار

انار و آب آن غنی از آنتی اکسیدان است که با کاهش دادن آسیب رگ‌های خونی مانع سفت شدن آن‌ها می‌شود و حتی پیشرفت این بیماری را کاهش می‌دهد.

 

انگور

خاصیت این میوه از فلاووانوئید که رنگ بنفش به این میوه می‌دهد، به دست می‌آید. ۳ ماده فلاووانوئید، کورستین و رسویراترول در پوست، ساقه و دانه تا قسمت میانی انگور متمرکز است. فلاووانوئید، مانع اکسیده شدن کلسترول مضر که علت گرفتگی در دیواره‌های رگ‌ها است، می‌شود. علاوه بر آن این ماده خطر لخته شدن خون را که منجر به حمله قلبی می‌شود کاهش می‌دهد.

 

توت ها

توت فرنگی، شاه توت، قره قاط… غنی از آنتی اکسیدان است که از سفت شدن رگ‌ها پیش گیری می‌کند و در از بین بردن جرم‌های ایجاد شده بر دیواره رگ‌ها موثر است.

 

سیر

 

سیر باز کردن رگ قلب

 

از قدیم، سیر برای درمان بیماری قلبی و فشار خون بالا به کار برده می‌شود. طبق تحقیقی که در مجله «Preventive medicine» چاپ شده، سیر مانع رسوب کلسیم در شریان‌ها می‌شود. محققان آلمانی نیز دریافتند، مصرف پودر سیر تشکیل نانو پلاک‌ها (اولین جرم‌ها) را ۴۰ درصد و اندازه خود نانو پلاک‌ها که شکل گرفته را نیز ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

اسفناج سبزی مفید برای باز کردن رگ قلب

اسفناج خواص زیادی دارد، ارزان و زودپز است و تقریبا هرجایی پیدا می‌شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می‌کنند، به بدن می‌رساند؛ این بدان معنی نیست که یک بشقاب کامل اسفناج را در هر وعده غذایی بخورید، بلکه می‌توانید آن را به غذا‌هایی که دوست دارید اضافه کنید و یا می‌توانید نصف سالاد سبزیجات روزانه خود را با اسفناج میل کنید.

لوتئین موجود در اسفناج علاوه بر محافظت از کوری چشم مربوط به سن، با مانع شدن تراکم کلسترول در دیواره رگ‌ها از حمله قلبی پیش گیری می‌کند. پتاسیم و اسیدفولیک موجود در این گیاه بدن را در مقابله با فشار خون بالا محافظت می‌کند.

 

روغن نارگیل

اگرچه بیشتر افراد تصور می‌کنند که باید از چربی‌های اشباع شده گریزان باشند، اما این چربی‌ها برای یک زندگی سالم لازم هستند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی‌های اشباع شده است، زیرا باعث افزایش سلامت عروق قلبی می‌شود. واضح است که مصرف خیلی زیاد چربی می‌تواند باعث ایجاد امراض چاقی و سایر بیماری‌ها شود، اما افزودن فقط ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر روغن نارگیل به رژیم غذایی روزانه، اثر مثبتی در متعادل نگه داشتن سطح کلسترول خون دارد.

 

کلم بروکلی

بروکلی خوراکی عالی برای سلامت قلب است که حاوی ویتامین k. است و از این رو در جلوگیری از سفت و سخت شدن رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند و همچنین دارای فیبر است که با تنظیم فشار خون به کاهش فشار بر رگ‌ها و عروق قلب کمک می‌کند. آنچه باید در نظر داشته باشید این است که کلم بروکلی را زیاد نپزید، زیرا پخت زیاد باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می‌شود. برای استفاده بهینه و مفید از خواص آن بهتر است برای چند دقیقه آن را بخارپز کنید.

مارچوبه

مارچوبه علاوه بر خوشمزگی، خواص مفید فراوانی دارد، اثرات آن به عنوان پایین آورنده فشار و کاهش دهنده ریسک لخته شدن خون اثبات شده است و همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر، انواع ویتامین و سایرمواد مغذی است و می‌تواند به عنوان یک درمان مفید به کار رود.

 

دانه کتان

دانه کتان

 

دانه‌های کتان می‌توانند فشار خون را پایین بیاورند و التهاب رگ‌های قلب را کاهش دهند، زیرا دارای اسید آلفا لینولنیک هستند. حتی یک مقدار کم از دانه کتان می‌تواند به سالم نگه داشتن رگ‌ها و عروق قلبی کمک کند، بنابراین سعی کنید یک قاشق غذاخوری از آن را به عنوان مثال، به غلات صبحانه دلخواه خود اضافه و مصرف کنید.

 

قهوه موثر در باز کردن رگ قلب

تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین آرامش خاطری که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس می‌کنید نیز برای قلب مفید است. البته باید خاطرنشان کرد که قهوه نوعی ماده محرک و برانگیزاننده است که نوشیدن زیاد آن ممکن است مضراتی برای سلامتی داشته باشد.

 

علاوه بر تغذیه، ورزش منظم نیز برای سلامت قلب لازم است. مصرف آب فراوان در سلامت قلب نقش مهمی دارد.

 

 

معجون های گیاهی مفید برای باز کردن رگ قلب 

این شربت های گیاهی پرخاصیت که به معجون های جادویی معروف هستند مانع گرفتگی رگ قلب و درمان مسدود شدن عروق قلبی می شوند.

 

معجون شیر و سیر برای باز کردن رگ قلب

۳ حبه سیر را خرد کرده و با یک لیوان شیر ۱ لیوان (معادل ۲۵۰ میلی لیتر) بجوشانید. اجازه دهید محلول خنک شود و آن را قبل از خواب بنوشید.

مصرف روزانه معجون شیر و سیر در درمان گرفتگی رگ موثر است.

فواید سیر برای باز کردن رگ قلب

سیر قدرت ارتجاعی رگ ها را افزایش داده و از گرفتگی آنها جلوگیری میکند. هم چنین سیر سطح کلسترول بد خون و در نتیجه خطر ابتلا به سکته و حمله قلبی را کاهش می دهد. سیر یکی از بهترین داروهای طبیعی برای رفع گرفتگی شریان های مسدود شده است.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در سیر می تواند عملکرد منفی رادیکال های آزاد را کم کند و همچنین سطح کلسترول خون را نیز پایین آورد. همچنین ثابت شده است که علاوه بر تاثیر در تنظیم کلسترول خون، موجب رقیق شده خون برای جریان بهتر و کنترل فشار خون نیز می شود.

 

دمنوش فلفل

برای تهیه معجون فلفل، نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز را در یک فنجان آب گرم حل کرده و تا چند هفته روزی دو بار بنوشید.

فواید فلفل برای باز کردن رگ قلب

کاپسیسین موجود در فلفل از تجمه LDL یا کلسترول بد خون در رگها جلوگیری می کند.

با کاهش سطح کلسترول بد خون، گردش خون بهبود می یابد. فلفل قرمز با درمان گرفتگی رگ قلب ، خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

 

معجون شیر طلایی (زردچوبه و عسل و شیر)

یک قاشق چای‌خوری (معادل ۵ گرم) پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری (معادل ۲۵ گرم) عسل را داخل یک لیوان (معادل ۲۰۰ میلی‌لیتر) شیر گرم بریزید و مخلوط کنید.

این نوشیدنی را یک تا دو بار در روز و حداقل سه مرتبه در هفته میل کنید.

 

زردچوبه عسل شیر معجون باز کردن رگ قلب

 

فواید شیر طلایی برای باز کردن رگ قلب

ترکیب زردچوبه، عسل و شیر یک نوشیدنی فوق العاده به وجود می‌آورد که در طب سنتی به آن شیر طلایی می‌گویند. این نوشیدنی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدالتهابی فوق العاده‌ای است که خدمت زیادی به سلامتی می‌کند. اگر به طور مرتب از این شیر طلایی استفاده کنید از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری شده و گردش خون فعال می‌شود. در نتیجه چربی‌ها و توکسین‌های بدن به خوبی دفع می‌شود. از طرف دیگر این نوشیدنی به کاهش میزان کلسترول بد و پیشگیری از بروز تصلب شرایین کمک می‌کند.

فواید زردچوبه برای باز کردن رگ قلب

زردچوبه ادویه ای که بارها و بارها از ان برای درمان یاد کرده ایم در اینجا نقش درمانی برای رفع گرفتگی رگها را ایفا می کند.کورکومین، جزء اصلی از زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است. علاوه بر این، عصاره زردچوبه می تواند سطح لیپوپروتئین با چگالی کم ( LDL)، و یا کلسترول “بد” کاهش داده و خطر سکته قلبی را تا حد قابل توجهی از بین ببرد.

می توانید با استفاده از زردچوبه و زنجبیل در طبخ غذا از گرفتگی رگها جلوگیری کنید.

 

معجون لیمو و عسل برای باز کردن رگ قلب

آب ۱ عد لیموی متوسط را با کمی عسل و پورد فلفل سیاه در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روزانه ۱ الی ۲ بار از این معجون بنوشید.

 

فواید لیمو برای باز کردن رگ قلب

لیمو سرشار از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که با بهبود فشار خون منجر به کاهش التهابات عروق می شود. لیمو با کاهش کلسترول خون از گرفتگی عروق جلوگیری می کند.

 

دمنوش زنجبیل 

۱ قاشق چای خوری (معادل ۵ گرم) ریشه زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب گرم (معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر) اضافه کنید و اجازه دهید تا ۵ دقیقه به حالت دم کشیدن چای باقی بماند.

این چای را ۲ تا ۳ فنجان در روز و به مدت ۳ هفته متوالی بنوشید تا رگهای گرفته بدنتان باز شود. البته اگر فشار خون بالا دارید با پزشکتان مشورت کنید.

 

دمنوش زنجبیل , باز کردن رگ قلب

 

فواید زنجبیل برای بازکردن رگ قلب

زنجبیل یکی دیگر از درمان موثر برای شریانهای مسدود شده است . ترکیبات فوق العاده موجود در زنجبیل مانع از ایجاد وافزایش کلسترول LDL و گرفتگی عروق بدن به خصوص گرفتگی رگهای قلب می شود.

ریشه زنجبیل یک درمان ضدالتهاب طبیعی است که به بهبود جریان خون و کاهش اکسایش کلسترول کمک زیادی می‌کند. میزان بالای ترکیبی به نام «جینجرول» در آن خطر مسدود شدن عروق را کاهش داده و اثرات رادیکال‌های آزاد را که به بیماری‌های قلبی عروقی منجر می‌شود خنثی می‌کند.

خوردن یک قطعه کوچک از زنجبیل خام با معده خالی روزانه و یا کپسول زنجبیل پس از مشورت با دکتر خود توصیه می شود.

 

شربت تخم شنبلیله 

۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد دانه های خیس خورده را با کمی آب مخلوط کرده و ناشتا میل کنید.

فواید نخم شنبلیله برای باز کردن رگ قلب

شما همچنین می توانید دانه شنبلیله را برای درمان شریانهای مسدود شده استفاده کنید. این دانه ها حاوی ساپونین است که می تواند با کاهش سطح کلسترول LDL از عروق گرفتگی کمک کند. علاوه بر این، وجود مقدار زیادی فیبر در دانه شنبلیله نقش کلیدی در کاهش سطح کلسترول بد ایفا می کند.

 

شربت تخم کتان 

۲ قاشق چای‌خوری (معادل ۲۰ گرم) تخم کتان را داخل یک لیوان (معادل ۲۰۰ میلی‌لیتر) آب ریخته و یک شب یگذارید خیس بخورد.

روز بعد محلول را صاف کرده و آن را به صورت ناشتا میل کنید. این کار را به مدت حداقل ۱ ماه به طور روزانه تکرار کنید

فواید تخم کتان برای باز کردن رگ قلب

تخم کتان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای مقابله با مشکلات و بیماری‌های قلبی و التهابی است. چون حاوی میزان قابل توجهی آلفا لینولئیک اسید است. این اسیدهای چرب ضروری به پاکسازی رگ‌های مسدود شده کمک کرده و مانع از سفت شدن چربی‌ها در آن‌ها می‌شود.

 

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 41, میانگین امتیاز: 4,07 از 5)
Loading...