سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی خشک۳۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
پودر سیر۱/۲ قاشق چایخوری 
پودر دارچین۱/۳ قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای کوچک۱ عدد 
پودر آویشن۱/۲ قاشق چای خوری 
آبلیمو و نمک و فلفلبه مقدار لازم
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

۱- داخل قابلمه ای را از آب پر کنید و مقداری نمک و روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، پس از به جوش آمدن آب ماکارونی را اضافه کنید و با چنگال کمی هم بزنید تا رشته های ماکارونی به هم نچسبند ، ماکارونی را پس از ۵ – ۷ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید و کناری قرار دهید تا آب اضافی اش برود.

۲- پیاز را ریز خُرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خُرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود ، در ادامه نمک ، فلفل ، پودر دارچین ، پودر سیر و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس مقداری آبلیمو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

۳- ته قابلمه مقداری روغن بریزید و سیب زمینی های حلقه شده بچینید ، مقداری ماکارونی روی سیب زمینی ها بریزید و روی آن مقداری مایه ماکارونی بریزید ( ۲-۳ لایه به همین صورت داخل قابلمه را پر کنید ) ، لایه آخر را با ماکارونی پوشش دهید و پودر آویشن را روی آن بپاشید ، در قابلمه را بگذارید و با حرارت کم اجازه دهید به مدت ۳۵ – ۴۵ دقیقه ماکارونی دم بکشد.

۴- پس از پخت ماکارونی را از روی حرارت بردارید ، در قابلمه را بردارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی کمی خنک شود سپس در ظرف برگردانید و به همراه سس گوجه فرنگی سرو کنید.

ماکارونی با گوشت چرخ کرده

Spaghetti with Meat Sauce Recipe

فوت و فن تهیه ماکارونی با سس گوشت چرخ کرده:

در زمان آبکشی ماکارونی را زیاده از حد نجوشانید تا خمیر نشود و همچنین رشته های ماکارونی را با آب سرد کاملا بشویید و از هم جدا کنید.

در صورت تمایل برای خوشرنگ تر شدن ماکارونی ۱ قاشق چای خوری زعفران دم کرده به مایه ماکارونی اضافه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 116, میانگین امتیاز: 4,17 از 5)
Loading...