سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه ژله سوپرایز قلبی / مخصوص ولنتاین

طرز تهیه ژله سوپرایز قلبی , مخصوص ولنتاین

طرز تهیه ژله سوپرایز قلبی (مخصوص ولنتاین)

ژله سوپرایز قلبی رو برای روز ولنتاین یا سالگرد ازدواجتون درست کنید تا عشقتون از هنر شما شگفت زده بشه. از خوردن این ژله زیبا و خوشمزه در کنار عزیزانتون لذت ببرید.

 

آماده سازی: ۱ ساعت
مدت انتظار: ۸ ساعت
مجموعاً: ۹ ساعت

 

مواد اولیه برای ساخت ژله یوپرایز قلبی :
برای ۸ نفر
پودرژله آناناس ۲بسته
پودر ژله توت فرنگی ۲بسته
بستنی وانیلی ۱.۵لیوان
طرز تهیه ژله سوپرایز قلبی , مخصوص ولنتاین

طرز تهیه ژله سوپرایز قلبی :

برای درست کزدن ژله سوپرایز قلبی به چیز خاصی نیاز نداریم. فقط دو تا قالب ترجیحا قلب در سایز های مختلف ، که یکی بزرگتر باشه و یکی کوچیک تر.برای قالب سخت نگیرید. هر نوع ظرفی که زیبایی داشته باشه میتونه قالب مناسبی برای ژله باشه. من خودم از این ظرف های پلاستیکی که در بازار هست استفاده کردم. توجه کنید میزان مواد به اندازه قالب شما بستگی داره
ظرف کوچیکتر را سلفون میپیچیم. این کار برای اینه که ظرف توی ژله گیر نکنه.
۱.۵ بسته ژله توت فرنگی را با ۱ و ۱/۴ لیوان آب جوش باز میکنیم و روی بخار کتری یا ماکروفر قرار میدیم تا خوب شفاف بشه.و بعد ۱ لیوان آب سرد به ژله اضافه میکنیم.
بعد به اندازه یک سانت کف قالب بزرگتر میریزیم و میزاریم توی فریزر تا خوب ببنده. حواستون باشه یخ نزنه.باقی ژله را هم میزاریم توی یخچال تا کمی نیم بند بشه. مثل سفیده تخم مرغ. نه بیشتر!
بعد که کف قالب بست اونو از فریزر خارج میکنیم و باقی ژله را توش میریزیم و با فشار دست قالب دوم را توی قالب اول طوری فیکس میکنیم که از تمام جهات قالب به یک اندازه باز باشه.و اگه دیدیم قالب دومم بالا میاد یک شی سنگین رو توش میزاریم تا فیکس و ثابت بمونه.قالب را به یخچال انتقال میدیم برای ۵ ساعت تا خوب ببنده.
میتونید اول قالب کوچکتر را توی قالب بزرگتر فیکس کنید و بعد با قاشق ژله را توی قالب بزرگتر از دوره دیواره ها بریزید.

ژله سوپرایز قلبی , ژله ولنتاین , ژله قلبی

وقتی ژله کامل بست با احتیاط قالب کوچیک را از داخل سلفون جدا کنید و بعد باز هم با احتیاط سلفون را از ژله . میتونید اصلا از سلفون استفاده نکنید اما اگه قالبتون شیشه ای یا پلاستیکی باشه احتمال چسبیدن ژله به قالب و کنده شدن اون خیلی بالا میره.
۲ بسته ژله آناناس را با یک و نیم لیوان آب جوش باز کنید و بعد از شفاف و خنک شدن اون به جای آب سرد یک ونیم لیوان بستنی یا شیر بهش اضافه کنید. اگه از شیر استفاده میکنید حتما حواستون باشه ژله کاملا سرد باشه تا رگه رگه نشه!

 

ژله سوپرایز قلبی , ژله ولنتاین , ژله قلبی
لایه ی بستنی را داخل قالب بریزید و داخل یخچال بگذارید تا ببندد. بعد از اینکه ژله بستنی بست به اندازه یک سانت دوباره نیاز به ژله قرمز داریم تا کاور نهایی باشه برای ژله بستنی. نصف بسته دیگه ژله توت فرنگی را با کمتر از نصف لیوان آب جوش باز کرده روی حرارت بزارین تا کاملا حل بشه و بعد کمتر از نصف لیوان آب سرد بهش اضافه کنین و بعد از اینکه کاملا خنک شد اونو به قطر یک سانت روی ژله بستنی بسته شده بریزید.و بزارید توی یخچال تا کامل ببنده.

 

و در نهایت بعد از اینکه ژله سوپرایز قلبی کامل بسته شد اونو از قالب خارج کنید.

ژله سوپرایز قلبی , ژله ولنتاین , ژله قلبی
برای این کار دور ژله را با کارد جدا کنید و ژله را بسته به نوع قالبتون چند ثانیه توی آب داغ نگه دارید و بعد درون ظرف سرو که از قبل خیسش کردید برگردونید.
خیس کردن ظرف برای اینه که اگه ژله در جایی که انتظار فرودش را دارید خارج نشد و نیاز به جابجایی داشت با حرکت ظرف بشه جابه جاش کرد.
نوش جان …..

 

 

منبع : کافه شکلات 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 26, میانگین امتیاز: 4,23 از 5)
Loading...