سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی مجلسی مرحله به مرحله

ژله بستنی یک دسر مجلسی خوش طعم با ظاهری زیبا و اشتها برانگیز هستش که در این پست از مجله تصویر زندگی برای شما عزیزان آورده ایم. پیشنهاد می کنم سری هم به بخش طرز تهیه انواع دسر مجلسی و ساده هم بزنید.

 ژله بستنی

مواد لازم برای ژله بستنی (۵نفر)

میوه (تازه و با طعم ژله یکی باشد)به میزان لازم
بستنی (وانیلی)یک و نیم لیوان
پودر ژله۲ بسته
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه ژله بستنی برای شب یلدا مرحله به مرحله

جهت تهیه ژله بستنی ابتدا یک بسته پودر ژله را کم کم در یک لیوان آب جوش ریخته، هم می زنیم تا حل شود بهتر است آن را روی حرارت مستقیم قرار دهیم تا دانه های ژله کاملا حل شوند. بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار میدهیم تا آب شود.

وقتی ژله کمی سرد شد (در حدی که نبندد) بستنی را اضافه کرده، هم می زنیم تا مایه یکدست شود. مایه ژله ی بستنی را تا نصفه در کاسه های بستنی خوری ریخته و در صورت دلخواه روی آن چند عدد میوه مناسب با طعم ژله گذاشته، یک ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود.

بعد یک بسته پودر ژله دیگر را با یک لیوان آب جوش و بعد یک لیوان آب سرد حل می کنیم و کمی صبر می کنیم تا مایه سرد شود تا ژله بعدی را آب نکند.

وقتی دمای آن پایین آمد مایه را روی ژله ی بستنی می ریزیم و دو ساعت در یخچال می گذاریم تا آماده شود.

نکات مهم تهیه ژله بستنی

۱) بستنی باید حالت روان داشته باشد یعنی نه کاملا آب شده باشد و نه سفت و یخ زده باشد. این نکته خیلی مهم است چون اگر بستنی خیلی سرد باشد بعد از تهیه ژله میبینید که بستنی رو آمده و ژله زیر آن سفت شده که ظاهر خوبی نیست.
۲) می توانید به صورت رنگین کمانی چند نوع ژله را با بستنی تهیه کنید و لایه لایه روی هم قرار دهید.
۳) می توانید از ژله آلوئه ورا که بی رنگ است و بستنی های پر رنگ مثل شاتوت هم برای این کار استفاده کنید تا ژله شما بسیار زیباتر شود.
۴) در شکل از یک لایه ژله به همراه فالوده استفاده شده. برای تهیه این ژله فالوده و پودر ژله و آب را مخلوط کنید و وقتی ژله کاملا گرفت روی آن ژله ی بستنی بریزید و اجازه دهید ببندد. البته بهتر است از میزان بستنی بیشتری استفاده شود که زیباتر شود. می توانید بستنی معمولی را هم در دمای محیط کمی آب کنید و روی ژله بریزید و اجازه دهید ببندد.

نوش جان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 107, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...