پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه رولت سوسیس

طرز تهیه رولت سوسیس, طرز تهیه, رولت, رولت سوسیس, فست فود,سوسیس

دستور پخت رولت سوسیس

برای خوشرنگ شدن رولت سوسیس ،‌ بهتر است آن را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید.

مواد اولیه:

آرد: ۳ پیمانه (مخصوص نان)

کره: ۱۰۰گرم

سوسیس: ۱۰عدد

ماست: یک پیمانه

بیکینگ پودر: ۲ قاشق مرباخوری

نمک: نصف قاشق چای‌خوری

شکر: ۲ قاشق مرباخوری

سیاه دانه: به میزان لازم

زرده تخم‌مرغ: یک عدد

طرز تهیه:

– جهت تهیه رولت سوسیس ابتدا کره را روی حرارت ذوب کرده و ماست را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید، مواد خشک را با هم مخلوط کرده و حداقل ۳ بار الک کنید تا هوا بخورند و سبک شودند و بعد کم کم به ماست و کره اضافه کنید و بهم بزنید تا خمیر نرمی بدست بیاید سپس خمیر را داخل ظرف چرب شده ای قرار داده و روی آن را با یک پارچه نخی نمناک بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.

– پس از استراحت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید ، یک تکه از خمیر را به شکل مستطیل به طولی کمی بیشتر از سوسیس و عرضی ۳ سوسیس روی سطح صافی به قطر نیم سانت باز کنید سپس سوسیس را روی خمیر گذاشته و خمیر را دور آن بپیچانید و اطراف آن را با فشار دست خوب به یکدیگر متصل کنید.روی سطح خمیر را برش های مورب و کم عمق بزنید و اجازه دهید ابتدا و انتهای خمیر باز بماند.

– یک عدد زرده تخم مرغ را زده و روی خمیر بمالید و کمی کنجد یا سیاه دانه روی آن بریزید.همه سوسیس‌ها را به این شکل در آورید.

– سینی نان را در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید ، چند دقیقه آخر زمان پخت بالای فر را روشن کنید تا روی نان‌ها طلایی شود سپس همراه با سس کچاب یا تند سرو نمائید.

نکات:در صورت تمایل روی سوسیس‌ها مقداری کره و زرده تخم مرغ زده و بعد داخل خمیر قرار دهید.

همشهری آنلاین
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 4,22 از 5)
Loading...