شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

طرز تهیه خمیر پیتزا پوک

 

خمیر پیتزا,طرز تهیه خمیر پیتزا,طرز تهیه خمیر پیتزا پوک,دستور تهیه خمیر پیتزا ,خمیر پیتزا خانگی, روش تهیه خمیر پیتزا, آموزش تهیه خمیر پیتزا ,پیتزا خانگی 

آماده سازی: ۲ ساعت

 

مواد اولیه :

آب ۲لیوان (کاملا ولرم)

زرده تخم مرغ ۳عدد

پودر خمیر مایه ۳قاشق چایخوری

آرد ۵لیوان

شکر ۲قاشق چایخوری

بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

روغن مایع ۱لیوان

نمک نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا :

ابتدا پودر خمیر مایه و شکر را با هم مخلوط کرده وبه آنها یک لیوان آب کاملا ولرم (دمای آب بسیار مهم است)اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا حالت کِرِم مانند پیدا کند. سپس روی آن درپوش قرار داده و ۱۵دقیقه در جای گرم قرار دهید تا خمیر مایه عمل بیاید.
آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده و آن را الک کنید تا خوب هوا بخورد سپس کم کم به خمیر مایه آماده شده اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
نمک را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید سپس روغن را نیز اضافه نمائید و خوب هم بزنید.مخلوط آب و روغن را به همراه زرده های تخم مرغ به مرکز آرد اضافه کنید و از اطراف شروع به جمع کردن آرد کنید ، ابتدا با نوک انگشتان مخلوط کنید و وقتی خمیر کمی خودش را گرفت با کمک دست شروع به ورز دادن کنید.
ظرفی را کاملا چرب کنید و خمیر آماده شده را درون آن قرار داده و رویش را با پارچه ای نمناک بپوشانید و ۲ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

نکات:

۱)در صورت تمایل مقداری زعفران هم به خمیر اضافه کنید تا خوشرنگ شود.
۲)به جای شکر میتوانید از عسل استفاده کنید در این صورت آن را بعد از آماده شدن خمیر مایه به آن اضافه کنید.
۳) مقدار آرد ممکن است کمتر یا بیشتر نیاز باشد که خودتان میتوانید تنظیم کنید ، باید تا اندازه ای آرد بریزید که حالت چسبندگی خمیر از بین برود و بتوانید با دست ورز دهید اما دقت کنید که زیاده از حد آرد اضافه نکنید.

نوش جان

 

سوران

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 4,14 از 5)
Loading...