پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه اسنک خرما برای ماه رمضان

 

طرز تهیه اسنک خرما ویژه ماه رمضان

 

اسنک خرما را می‌توان به عنوان چاشنی همراه با چای و همچنین مستقلاً به عنوان دسر خورد. برای ماه رمضان و مراسم افطاری هم بسیار مناسب هستن .

 

مواد اولیه :
کره۲ قاشق غذاخوری
کنجد۱/۳ پیمانه
پودر نارگیل۳/۴ پیمانه
خرما (بدون هسته)۴۵ عدد
دارچین۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه اسنک خرما - دسر با خرما - دسر برای افطار طرز تهیه :

خرماهای بدون هسته را در یک ظرف نچسب ، همراه با کره روی حرارت ملایم قراردهید. در ظرف را بگذارید تا خرماها در عین سرخ شدن در حدود یک ربع کاملا نرم و پخته شوند. گاهگاهی زیر و روکنید تا یکنواخت تفت داده شوند. دارچین را روی ان پاشیده با پشت قاشق یا هر وسیله دیگری، انها را کاملا خمیر و یکدست کنید.از روی حرارت برداشته، ‍پودر نارگیل و کنجد را اضافه کنید و حسابی هم زده تا کاملا ترکیب شوند و مثل حلوا از ظرف جدا شوند . در ظرف چرب شده پهن کنید و بعد از سرد شدن برش دهید.

 

طرز تهیه اسنک خرما - دسر با خرما - دسر برای افطاراین اسنک خرما را بهتر است وقتی کاملا سرد شد برش دهید تا برش قطعات آن آسان‌تر و صاف‌تر باشد.
میتوانید انها را خیلی ریزتر از حبه های قند بریده و در یک ظرف در دار برای مدتهای طولانی نگه دارید و همرا چای و حتی قهوه نوش جان کنید. پیشنهاد میکنم با این اسنک قهوتون رو هم رژیمی کنید، گرچه کره موجود در این اسنک کم است، اما نیاز به کرم در قهوه را هم برطرف میکند و همراه خوبی برای بلک کافی است.

 

طرز تهیه اسنک خرما - دسر با خرما - دسر برای افطار نکته :
۱- در صورتی که خرمای بدون هسته در دسترس نداشتید از خرمای معولی استفاده کنید فقط زحمت درآوردن هسته اش رو دارید.دقت کنید که خرمایی که برای این رسپی استفاده می کنید کم شیره باشه.
۲- همچنین میتوانید از مایکرویو برای تهیه این اسنک استفاده کنید به این ترتیب که خرمای بدون هسته را ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار داده ،کاملا نرم میشود و سپس بقیه مواد را به آن اضافه کنید. 

 

نکات تغذیه ای : 
خرما منبع اهن بوده و بعلت وجود پتاسیم و ویتامین آ از بیماریهای قلبی و عفونی جلوگیری میکند.
دارچین خواص بسیاری دارد که یکی از انها افزایش متابولیسم و کاهش وزن است و همچنین مناسب برای افراد دیابتی .
در این ترکیب دارچین اثر قندی خرما را کنترل میکند (به همین دلیل به صورت سنتی برای تزئین شله زرد از دارچین استفاده میشده) و نیز خرما که یک ماده غذائی غنی است و احساس سیری ایجاد می کند،بنابراین یک اسنک خوب برای همراهی با چای یا قهوه است ،برای کسانی که به دریافت کالری مصرفی اهمیت می دهند.

 

www.sooran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 18, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...