سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش پیدا کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن

حتماً برای شما هم پیش آمده باشد که یک آهنگ یا موسیقی مدام در ذهن شما تکرار شود، ولی دقیقاً ندانید که کدام آهنگ است و یا اسم آن را ندانید. خوشبختانه گوگل قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند آهنگی را با صدای بلند زمزمه کنند و گوگل آن آهنگ را برای کاربر پیدا می‌کند.

روش پیدا کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن

جستجوی موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن

قابلیت جستجوی گوگل با زمزمه آهنگ به Hum معروف است روی اپلیکیشن موبایل گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌تواند با زمزمه کردن آهنگ و یا سوت زدن بر اساس ریتم آن آهنگ مورد نظر خود را جستجو کنند. البته نتایج جستجو همیشه همان چیزی نیست که کاربر به دنبال آن می ‌گردد، اما به هر حال کمک کننده است به خصوص زمانی که یک آهنگ مدام در سر شما تکرار می‌شود.

برای استفاده از قابلیت جستجوی Hum گوگل ابتدا اپلیکیشن موبایل گوگل را روی گوشی خود چه گوشی اندروید و یا چه گوشی آیفون باز کنید روی آیکون میکروفون در نوار جستجو کلیک کنید. در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید روی آیکون میکروفون که در ویجت جستجوی گوگل در صفحه Home قرار دارد کلیک کنید.

جستجوی موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن

جستجو کردن آهنگ در گوگل

وقتی که صفحه مربوط به گوش دادن یا Listening باز شد، یک دکمه برای جستجوی آهنگ با عنوان Search a Song نمایش داده می‌شود. روی این دکمه کلیک کنید.

جستجو کردن آهنگ در گوگل بعد از کلیک روی این دکمه با زمزمه یا سوت ریتم آهنگ مورد نظر خود را اجرا کنید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید حتی موزیک‌های واقعی را که در حال پخش شدن هستند را نیز جستجو کنید.

جستجو کردن آهنگ در گوگل

جستجو کردن آهنگ در گوگل در صورتی که گوگل بتواند موزیک مشابه با آنچه شما زمزمه کرده‌اید را پیدا کند، نتایج پیدا شده برای شما نمایش داده می‌شوند. برای دسترسی به نتایج بیشتر روی گزینه Tap More کلیک کنید.

How to find songs by sound with Google Now's sound search

جستجو کردن آهنگ در گوگل در صورت یکه گوگل نتواند آهنگ مورد نظر شما را پیدا کند، روی صفحه نمایش پیغامی با عنوان Unable To Find Match نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید روی گزینه Try Again کلیک کنید تا دوباره جستجو انجام شود.

جستجو کردن آهنگ در گوگل معمولاً این قابلیت در پیدا کردن موزیک‌ها و آهنگ‌های معروف با دقت بالای عمل می‌کند. از طرفی آهنگ‌هایی که زمزمه کردن آن‌ها مشکل است، تشخیص آن‌ها سخت خواهد بود.

منبع: کلیک

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 65, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...