سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش های خشک کردن موها بطور طبیعی

خشک کردن طبیعی موها ، و نتیجه‌ای صاف، و لطیف، و لذت بخش؟ بنظر مثل یک افسانه می‌ماند! با این تفاوت که در واقع ممکن و قابل دسترسی است! همه می‌دانند که محصولات خشک کردن موها ی سالنی، بزرگترین راز پشت موهای صاف نرم و فرهای بی عیب و نقص هستند. اما در واقع بیش از اینکه خوب باشد، برای شما بد است! گرمای زیاد می‌تواند منجر به آسیب رساندن به موها شده و باعث شکستن یا ریزش آنها شود.

خشک کردن موها بطور طبیعی

۱۰ نکته برای خشک کردن موها بطور طبیعی

 

خشک کردن طبیعی موها ، و نتیجه‌ای صاف، و لطیف، و لذت بخش؟ بنظر مثل یک افسانه می‌ماند! با این تفاوت که در واقع ممکن و قابل دسترسی است! همه می‌دانند که محصولات خشک کردن موها ی سالنی، بزرگترین راز پشت موهای صاف نرم و فرهای بی عیب و نقص هستند. اما در واقع بیش از اینکه خوب باشد، برای شما بد است! گرمای زیاد می‌تواند منجر به آسیب رساندن به موها شده و باعث شکستن یا ریزش آنها شود.

چه بخواهید مدتی از وسایل حالت دهنده‌ی مو دوری کنید، چه فقط احساس تنبلی می‌کنید، خشک شدن موها بصورت طبیعی یک گزینه‌ی مناسب برای داشتن موهایی شگفت انگیز است. موهایی که بنظر می‌رسد برای درست کردنشان ساعت‌ها جلوی آینه وقت صرف کرده‌اید، با این تفاوت که نیاز نیست کسی بداند شما فقط کمی سحر و جادو انجام داده‌اید!

ما از بسیاری از آرایشگران افراد مشهور درباره‌ی بایدها و نبایدهای خشک کردن موها به طور طبیعی سوالاتی پرسیده‌ایم. دوست دارید بهترین پاسخ‌ها را بدانید؟ آنها بسیار ساده هستند و هرکس میتواند به راحتی آنها را دنبال کند.

 

خشک کردن موها بطور طبیعی

شما همیشه به محصولات مربوط به مو نیاز دارید

نمی‌خواهیم این را به شما بگوییم، اما خشک شدن موها بطور طبیعی و داشتن موهایی جذاب و زیبا در معنای واقعی کلمه، به معنای خشک شدن تنها نیست. استفاده از محصولات مراقبت از مو که به طور خاص برای نوع موی شما ساخته شده‌اند، بیشترین سهم را در زیبایی موی شما دارند. مطمئنا استفاده از این محصولات، نیازمند کار و زحمت بیشتریست، اما استفاده از این محصولات بسیار راحت‌تر از این است که بخواهید از سشوار، وسایل صاف کردن و یا فر کردن مو استفاده کنید.

آرایشگر افراد معروف، جیمز کرنول می‌گوید: «تعداد بسیار اندکی از موها هستند که وقتی بدون استفاده از محصولات مربوط به مو به طور طبیعی خشک می‌شوند، فوق العاده بنظر می‌رسند. دستیابی به موهایی که بصورت طبیعی خشک شده و زیبا بنظر می‌رسند، کمی زمانبر است و نیاز به تلاش دارند. محصولات مراقبت از مو، دوست شما هستند.»

علاوه بر این، کرنول توصیه می‌کند از محصولات مناسب نوع موهایتان استفاده کنید. اگر موهایی بدون حجم دارید، از اسپری‌های حجم دهنده و اگر موهای خشک دارید، از مرطوب کننده‌های بدون نیاز به آب‌کشی استفاده کنید. وی همچنین طرفدار استفاده از محصولاتی بر پایه‌ی نمک دریاست، که باعث ایجاد موج‌هایی در موهایتان میشوند که انگار در ساحل بوده‌اید.

 

روغن آرگان و یا شامپوی خشکتان را در دسترس قرار دهید

موهایی صاف و ابریشمی‌می‌خواهید؟ با روغن آرگان دوست شوید. روغن آرگان را روی موی مرطوب از اواسط مو تا انتهای موها بزنید، اینکار باعث صاف شدن کوتیکول موها می‌شود و امواج طبیعی موها را افزایش داده و وز مو را از بین می‌برد. از مقدار بسیار کمی روغن استفاده کنید و مطمئن شوید که با ریشه‌ی موها برخورد نمی‌کند تا از چرب شدن و کثیف بنظر رسیدن موهایتان جلوگیری شود.

همچنین می‌توانید هنگامی‌که موهایتان خشک است، مقدار کمی شامپوی خشک به ریشه‌ی موهایتان بزنید تا باعث شود موهایتان حجم و حالت بیشتری داشته باشد. این کار موهایتان را همیشه تمیز و تازه و خوشبو نگاه می‌دارد.

خشک کردن موها بطور طبیعی

به صورت طبیعی به موهایتان حالت دهید

کرنول میگوید: «بافتن موهایتان به آنها حالت می‌دهد.» وی ادامه می‌دهد: «می‌توانید موهایتان را در خواب با نوار ببافید، سپس از خواب بیدار شوید، موهایتان را باز کنید، کمی موها را تکان دهید، و سپس موهایتان را با اسپری مخصوص مو اسپری کنید. پیچیدن مو‌ها با چیزی، می‌تواند به موهای شما ظاهری فوق العاده بدهد، بخصوص اگر موهای صافی دارید. برای داشتن ظاهری جذاب، روی موهای مرطوبتان اسپری حجم دهنده استفاده کنید، سپس موهایتان را کمی‌فشار دهید و سپس اجازه دهید هوا موهایتان را خشک کند.»
جایگزینی را امتحان کنید

اگر جزو طرفداران استفاده از نوار برای بستن موهایتان نیستید، سعی کنید از روبان و گره‌های تزئینی برای ایجاد امواج زیبا و حجم بیشتر استفاده کنید. بعد از شستن موهایتان، با یک حوله‌ی کاغذی و یا تیشرت تمیز نخی، آب اضافه را بگیرید. سپس محصول موی مورد نظرتان را استفاده کرده و موهایتان را درست بالای سرتان بصورت گوجه‌ای ببندید.

سپس هنگامی که موهایتان کاملا خشک شد، موها را باز کرده و نتیجه حاضر است! برای اینکه موهایتان را کم ‌صاف و مرتب کنید، از یک شانه‌ی دندانه درشت استفاده کنید. این کار موهای در هم پیچیده‌تان را باز می‌کند. اگر با موهایتان مهربان‌تر و آرام‌تر رفتار کنید، اینکار موثرتر خواهد بود.

 

حوله را فراموش کنید!

استفاده از حوله برای خشک کردن موها بعد از حمام، راحت بنظر می‌رسد. درست است؟ اما همین عمل ساده می‌تواند مقصر اصلی وز موهایتان باشد. بر اساس گفته‌ی آرایشگر افراد معروف، شاز دین، یکی از اسرار اینکه موهایتان بصورت طبیعی به زیبایی خشک شود، این است که به هیچ عنوان از حوله برای موهایتان استفاده نکنید.

دین می‌گوید: «با توجه به الیاف ضخیم حوله، مالش حوله بر روی موهایتان یکی از شایع ترین علل ایجاد وز است.» وی ادامه می‌دهد: «در عوض از یک تی شرت نخی نرم، روبالشی و یا لباس با الیاف میکروفایبر استفاده کنید. تمام این موارد، بر خلاف یک حوله‌ی ضخیم حمام، الیافی بسیار ظریف تر دارند، و در نتیجه حداقل آسیب را به موی مرطوب که در ضعیف ترین و شکننده ترین حالت ممکن قرار دارد وارد می‌کنند. به عنوان جایگزین، می‌توانید از حوله‌های کاغذی نیز برای گرفتن آب اضافی موهایتان بدون ایجاد وز استفاده کنید.»

 

اگر قبل از خواب دوش می‌گیرید

دوباره قبل از اینکه موهایتان را خیس کنید خوب فکر کنید. خوابیدن با موهای خیس می‌تواند باعث ایجاد گره در موهایتان شود. همچنین رها کردن موهایتان بصورت نامرتب باعث شکسته شدن موهایتان می‌شود. برای حل این مشکل، آرایشگر ارشد سالن کاپری در بوستون، نیکولاس پنا جی آر، توصیه می‌کند که مقدار کمی از سرم ضد وز به موهایتان بزنید، سپس موهایتان را بصورت شل ببافید و در آخر یک پارچه به دور موهایتان بپیچید تا از آسیب به موهایتان جلوگیری شود.

نه تنها موهایتان بدون هیچ گره‌ای خشک می‌شود، بلکه شما با موهایی فر و موج دار بدون استفاده از هیچگونه وسایل حرارتی، بیدار می‌شوید. اگر موهایتان برای بافتن کوتاهند، پنا توصیه می‌کند یک روسری و یا روبالشی ابریشمی به دور موهایتان بپیچید. ابریشم، اصطکاک کمی روی تارهای موهایتان ایجاد می‌کند، و کمک می‌کند که موها بدون وز و گره باقی بمانند.

 

اگر موهای کوتاه دارید

آرایشگر افراد مشهور در نیویورک، نانزیو ساویانو می‌گوید: «یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی به موهایتان بزنید تا کمی برق به آنها اضافه شود. سپس موهایتان را مدلی که میخواهید شانه کنید و بدون اینکه موهایتان را لمس کنید اجازه دهید بطور طبیعی خشک شوند.»

 

اگر موهای صاف و بلند دارید

ساویانو توضیح می‌دهد: «موهایتان را از طرفین و از پشت در دو قسمت به دور نوار و یا روبانی بپیچید. سپس اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند، سپس روبان‌ها را باز کنید و با انگشت کمی ‌امواج ایجاد شده را باز کنید.»

 

اگر موهای فر و یا موجی دارید

ساویانو میگوید: «از یک کرم مخصوص موهای فر استفاده کنید، سپس یک اینچ از موهایتان را به دور انگشتتان بپیچید و از سمت پایین به بالا بروید. سپس فرها را محکم کنید، و اجازه دهید بطور طبیعی خشک شوند. برای داشتن فرهای بزرگ، موهایتان را از پایین (به جای بالا) به دور یک بیگودی و یا نوار مخصوص فر کننده‌ی مو بپیچید، و اجازه دهید خودشان خشک شوند.

 

اگر موهایتان بسیار نازک هستند

آرایشگران توصیه می‌کنند از موس مو استفاده کنید، این کار بیشتر از کرم‌ها و روغن‌ها که تنها موهایتان را به سمت پایین می‌کشند، به موهایتان حجم می‌دهد. بعد از شستن موهایتان، مقدار کمی‌از موس را با انگشت به موهایتان بزنید. برای ایجاد امواج بیشتر، موهایتان را به دور یک نوار بپیچید و اجازه دهید در طول شب خشک شود.

 

سرخاب سفیداب

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...