سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

راهکارهایی برای سلامت موی سر

 

 

serum-moo

راهکارهایی برای سلامت موی سر

استفاده از پروتئین یکی از بهترین راه های تقویتی مو است اما در کنار آن باید استفاده از شانه استاندارد را نیز در ذهن داشته باشید که می تواند حتی به تقویت ریشه موی شما کمک کند.

موهای سالم همیشه یکی از آرزوهای هر انسانی بوده است. ما همیشه تمام تلاش خودمان را می کنیم تا مبادا دچار ریزش مو یا مشکلاتی از این دسته شویم. در کنار سلامت موی سر درخشانی آن نیز بسیار مهم است. راه های مختلفی برای درخشان کردن مو وجود دارد که مهمترین آن خوردن خوراکی های مقوی است اما درکنار خوراکی باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید.

 

** پروتئین را فراموش نکنید

مو از ماده ای به نام کراتین ساخته شده که این ماده خود بخشی از پروتئین است. برای آنکه این ماده را تقویت کنید باید حتما از پروتئین استفاده کنید. خوردن موادی مانند ماهی، تخم مرغ و لوبیا می تواند گزینه خوبی برای درخشان و محکم شدن موها باشد. بسیاری از پزشکان امگا-۳ را به عنوان بهترین گزینه برای تقویت مو می دانند که با خوردن ماهی زیاد به دست میاد.

 

** آب سرد را فراموش کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری آن را انجام می دهند استفاده از آب سرد برای شستن موهاست. آب سرد باعث می شود تا راه رسیدن هوا به مو بسته گردد. همچنین شستن مو با آب سرد باعث شکنندگی آن ها می شود پس بهتر است همیشه در گرم ترین شرایط نیز از آب ولرم استفاده کنید. شست و شو با آب سرد باعث میشود تا هنگام خشک کردن نیز بسیاری از موهای شما بریزد.

 

** شانه کردن درست

درست شانه زدن مو از شست شوی هر روزه آن نیز مهمتر است. هنگام شانه کردن مو دقت داشته باشید که باید از شانه هایی استفاده کنید که دانه های نرم داشته باشد. دانه های شانه می تواند باعث تقویت مو نیز شود ولی اگراز شانه های غیر استاندارد استفاده کنید ریشه مو آسیب می بیند و ضعیف می شود. همیشه دقت داشته باشید شانه ای که از آن استفاده می کند بهتر است پوست سر شما را ماساژ دهد.

 

** اتو، ژل و تافت ممنوع

مو همیشه دشمنانی نیز داشته است که هر کدام به نوعی موها را از ریشه از بین می برند. بزرگترین دشمنان مو ژل، تافت و اتوی مو است. برای آنکه موهای خود را درست کنید به هیچ عنوان تافت و ژل را در ذهن نیاورید. همچنین اتوهای مو تنها موی شما را شکننده و آسیب پذیر می کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,25 از 5)
Loading...