جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

یارانه عید فطر ۱۴۰۲ کی واریز میشود

یارانه عید فطر

منتظر واریز یارانه عید فطر ۱۴۰۲ باشیم؟

با توجه به نزدیک شدن به عید فطر، برخی از رسانه‌ها اخباری در خصوص اینکه دولت قرار است یارانه عید فطر برای مردم واریز کند، منتشر کرده اند. اما آیا یارانه عید فطر در راه است؟ یارانه عید فطر واقعیت دارد؟ دولت به مردم عیدی می دهد؟ یارانه عید فطر چقدر است؟ یارانه عید فطر ۱۴۰۲ حقیقت دارد؟ یارانه عید فطر برای چه کسانی واریز می شود؟ یارانه عید فطر کی واریز میشه؟ آیا امسال دولت به مردم یارانه عید فطر می دهد یا خیر؟ یارانه عید فطر امسال شامل چه افرادی می شود؟ چه افرادی مشمول یارانه عید فطر امسال می شوند؟ دولت یارانه عید فطر ۱۴۰۲ را برای کدام خانوارها واریز می کند؟
با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا عید سعید فطر باقیمانده است، برخی از رسانه‌ها موضوع واریز یارانه عید فطر را عنوان کرده‌اند. این در حالی است که تاکنون هیچ مسئولی پرداخت یارانه به مناسبت عید سعید فطر را تایید نکرده است. بر همین اساس در حال حاضر ممکن نیست که دولت قصد پرداخت یارانه به مناسبت عید فطر به مردم را داشته باشد.

گفتنی است که پیش از زمان شیوع کرونا در ایران دولت در چندین نوبت به حساب سرپرستان خانوارها یارانه‌های مناسبتی مانند یارانه شب یلدا، یارانه ۲۲ بهمن، یارانه نوروز و یارانه رمضان واریز کرده است.

بنابراین از آن زمان هر بار نزدیک مناسبت‌ها برخی شایعات درباره واریز یارانه مناسبتی عنوان می‌شود. اما تا کنون هیچ مسئولی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت کار، واریز یارانه عید فطر را تایید نکرده است و هیچ خبر رسمی در خبرگزاری صدا و سیما در این خصوص منتشر نشده است.

همانگونه که اعلام شد تنها خبری که درباره واریز یارانه‌ های مناسبتی عنوان شد، واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی بود.

همچنین چند روز پیش بود که رئیس بنیاد مستضعفان از واریز مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مناسبت شهادت امام علی (ع)  خبر داد.

بنابراین تنها یارانه واریزی مناسبتی یارانه ۶۰۰ هزار تومانی است که به ایتام تحت پوشش این دو نهاد پرداخت شده است و واریز یارانه دیگری در حال حاضر در دستور کار و مدنظر دولت نیست.

واریز کمک معیشتی مددجویان بهزیستی به مناسبت عید فطر

رییس سازمان بهزیستی گفت: امشب مبلغی به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی واریز می‌شود. امشب برای خانواده و مخاطبین معزز سازمان بهزیستی، افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار در آستانه عید سعید فطر مبلغی را به عنوان کمک معیشتی واریز خواهیم کرد.

مبلغ عیدی عید فطر چقدر است؟

مبلغ این عیدی متغییر بوده و از نصف حداقل مستمری شروع شده (مصوبه پارسال ۵۴۸ هزار تومان می باشد که نصف این مبلغ به عنوان حداقل عیدی پرداخت می شود) تا یک میلیون هفتصد و بیست هزار تومان که به تناسب در وجه مخاطبین عزیز امشب کارسازی خواهد شد. سرانجام عیدی ناچیز مددجویان بهزیستی به میزان نصف مستمری یک ماه این افراد و با احتساب بُعد خانوار، واریز شد. ‏تک نفره ۲۷۳، دو نفره ۳۹۰، سه نفره ۵۴۶، چهار نفره ۷۰۲ و پنج نفره ۸۵۸ هزار تومان.

یارانه اردیبهشت را یک ماه زودتر دریافت کنید

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ با واریز یارانه ماه جاری، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعدی خرید کنند.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه نقدی ماه جاری ، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند. در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 20, میانگین امتیاز: 3,85 از 5)
Loading...