پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

راهکارهای عالی برای کاهش وزن

ترفند کاهش وزن- رموز کاهش وزن

۴ ترفند عالی برای کاهش وزن

شک نکنید که کاهش وزن و حفظ تناسب اندام، نیاز به اراده قوی دارد. اول از همه، شما باید واقعا بخواهید موفق شوید، بدون این میل، پیش از آن که فرصت استفاده از انگیزه را داشته باشید، نابود می شود.

اگر تجربه اسب سواری داشته باشید، حتما می دانید که این شما هستید که باید او را کنترل کنید، و گرنه حیوان به هر سمتی که بخواهد، شما را می برد؛ زیرا زورش از شما خیلی بیشتر است و اگر به او اجازه دهید که راه خودش را برود، ممکن است نتوانید او را برگردانید. این همان اتفاقی است که در مورد مهار کردن انگیزه شما رخ می دهد. این انگیزه خیلی بزرگ تر از آن است که شما تصور کنید و اگر بگذارید راه خودش را برود، ممکن است برای همیشه شما را ترک کند! برای مهار قدرت و دستیابی به موفقیت، باید انگیزه خود را در دست بگیرید و برنامه ای بچینید که جرقه محرک را برای شما به یک موتور قوی تبدیل کند.

 

مهار قدرت برای موفقیت
هر انگیزه ای که برای کاهش وزن و تناسب اندام داشته باشید، باید آن را در معرض آزمایش قرار دهید. واقعا برای دستیابی به هدف، چقدر حاضرید پیش بروید؟ چه انتظاری از خود دارید و فکر می کنید دستیابی به این هدف، چقدر طول می کشد؟ مهار قدرت برای موفقیت غیر ممکن نیست؛ آدم های موفق همیشه همین کار را انجام می دهند. آن ها یک ایده را مطرح می کنند، آن را در ذهن می پرورانند، برنامه ریزی می کنند، امکان اجرایی شدنش را بررسی کرده و برای دستیابی به آن با سرعت هرچه تمام تر حرکت می کنند. این همان کاری است که باید برای تناسب اندام تان انجام دهید.
بهترین شیوه برای کاهش وزن، برنامه غذایی است که برای همه عمر بتوانید از آن پیروی کنید، البته برنامه ورزشی هم لازم دارید که اجرای همیشگی اش برای تان امکان پذیر باشد. انگیزه تان را جمع کنید و با یک برنامه جامع تناسب اندام که با توجه به جنسیت شما تنظیم شده، پیش بروید.
خودتان را تشویق کنید
وقتی به یک برنامه غذایی موفقیت آمیز دست پیدا کردید، تشویق و تایید بهترین پیش غذا برای مغز شما به شمار می آید. همه ما می دانیم که مغز نقش بسیار بزرگی در بیشتر عادات ما به پرخوری یا خوردن غذاهای ناسالم بازی می کند. برای همین است که تصدیق موفقیت، نقش بزرگی در برنامه تناسب اندام بازی می کند. وقتی سر سپرده بدن تان باشید، اعلام موفقیت می تواند شما را به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن بیش از پیش نزدیک کند.

 

اگر هر روز در مورد موفقیت خود صحبت کرده و به بدن تان انرژی مثبت بدهید، بهترین کمک را به پیشرفت خود کرده اید. وقتی می خواهید وزن کم کنید یا هر کار دیگری برای بهبود سبک زندگی خود انجام دهید، تصدیق و تایید می تواند مسیر و آهنگ حرکت را برای پیروی ذهن تنظیم کند.

 

معجزه جمله های تاکیدی در تناسب اندام!
یک راهکار ساده که کوچک ترین خرجی هم برای تان ندارد، جمله های تاکیدی است که نتیجه ای چند برابر به شما باز می گرداند. البته همه این حرف ها به شرطی موثر است که شما به آن ایمان داشته باشید. قبل از انتخاب جمله تاکیدی که می خواهید بگویید، به احساس تان فکر کنید. تنها گفتن یک جمله تاکیدی نمی تواند مفید واقع شود، شما باید به قدرت آن اطمینان کامل داشته باشید تا اتفاق بیفتد. باید مصمم باشید که با یک جمله، واقعیت را بسازید.

در صورتی که به خوردن غذاهای ناسالم و چرب عادت کرده اید یا همیشه پرخوری می کنید، سعی کنید به مرور زمان این موارد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. از جمله های تاکیدی استفاده کنید تا بتوانید بر این هوس ها غلبه کنید!باور کنید که مصرف غذاهای سالم اصلا سخت نیست و اساس موفقیت شما در برنامه تناسب اندام و کاهش وزن، همین است.
_ از این به بعد، این ها اصول غیرقابل تغییر شما هستند:
_ از خوردن غذاهای سالم لذت می برم.
_ وقتی سیر می شوم، دست از خوردن می کشم.
_ در مصرف نمک زیاده روی نمی کنم.
_ در هر وعده غذایی ام از پروتئین ها استفاده می کنم.
_ مراقب مقدار مصرفی قند و شکرم هستم.
_ غذاهای سرخ کردنی نمی خورم.
_ چربی غذاهای سرخ کردنی برای من، اصلا لذت بخش نیست.
_ نوشیدنی های بدون شکر و بدون گاز برای من بی نظیر هستند.
_ من مصرف نان، برنج و سایر مواد نشاسته ای را به حداقل می رسانم.

ترفند کاهش وزن- رموز کاهش وزن

۵ راز برای برنامه غذایی صحیح
شما در صورتی می توانید برنامه غذایی صحیحی داشته باشید که غذاهای سالمی انتخاب کنید. این روزها، فست فودها و غذاهای حاضر و آماده بی فایده، بیشترین مصرف را دارند؛ غذاهایی که کمترین ارزش غذایی را داشته و چند برابر غذاهای دیگر چربی، قند و نمک دارند. از مواد غذایی داخل یخچال و کابینت های آشپزخانه یک فهرست تهیه کنید. چه غذاهایی را به بدن تان می رسانید؟ هر روز غذاهای مصرفی همان روزتان را یادداشت کنید تا ببینید رژیم غذایی فعلی شما از چه نوع موادی تشکیل شده است.
قدم اول : سعی کنید مواد غذایی پر کالری را با کم کالری ها جایگزین کنید
مثلا به جای شیر پرچرب، از شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید و یک لیوان با چند قطره آبلیموی تازه را جایگزین نوشابه های شیرین و پرکالری کنید. به جای این که سر میز شام، یک تکه بیشتر گوشت بخورید، یک کاسه سالاد میل کنید. سالاد میوه را جایگزین اسنک ها و چیپس ها کنید. چنین تغییرات کوچکی می تواند تغییر زیادی در میزان کالری دریافتی شما داشته باشد.
قدم دوم : بر این میل که بشقاب را لبالب از غذا پر کنید، غلبه کرده و وعده های غذایی تان را کوچک تر کنید
سعی کنید کمی کمتر از آنچه همیشه می خورید، در بشقاب بکشید. اگر همچنان گرسنه باشید، همیشه فرصت هست که برای بار دوم بشقاب تان را پر کنید.

 

قدم سوم : هیچ وقت در یک ظرف بزرگ (قابلمه، تابه، دیس و…) غذا نخورید
شما نه تنها باید ببینید که چه می خورید بلکه باید متوجه باشید که چه مقدار غذا هم میل می کنید. دیدن غذا در بشقاب یا کاسه، بسیار اشتها برانگیزتر است و شما هم ساده تر متوجه سیری خود می شوید.
قدم چهارم : حتما هنگام خرید مواد غذایی، به برچسب روی آن توجه کرده و میزان ارزش غذایی و کالری آن را مطالعه کنید.
قدم پنجم : قبل از آن که احساس سیری کنید، از خوردن غذا دست بکشید
حتی بعد از احساس سیری، یک قاشق اضافه تر هم نخورید. یادتان باشد فقط چند ساعت با وعده بعدی غذا فاصله دارید! .اگر از حساب کردن کالری غذاها خوش تان می آید، یادتان باشد که کالری چاشنی ها، میان وعده ها و نوشیدنی های مصرفی روزانه تان را هم حساب کنید.

 

قدرت ذهن را دست کم نگیرید
وقتی بزرگ ترین ورزشکارها وارد گود می شوند، بسیاری از آن ها یک بازی تمرینی موفقیت آمیز را در ذهن شان پشت سر گذاشته اند. وقتی آن ها از قبل حرکات و عکس العمل های احتمالی خود را حسابی تمرین کرده باشند، قدرت ذهن به آن ها، این امکان را می دهد که با نتیجه ای خیره کننده از پس تمام فشارها بر بیایند. این همان اتفاقی است که در مورد تناسب اندام و کاهش وزن برای هر فردی می تواند رخ دهد. وقتی شما هنر تصور و تجسم ذهنی را تمرین کنید، می توانید تمرین های ورزشی تان را با سرعت بیشتری پیش ببرید.

وقتی ورزش تازه ای را شروع می کنید، مجموعه ماهیچه هایی را که برای این حرکت جدید فعال می شوند، در ذهن مجسم کنید. همان طور که تمرین می کنید، مغز شما این پیام را به ماهیچه های شما می رساند و در نتیجه آن ها عکس العمل نشان می دهند. راز این کار در آن است که در طول تجسم ذهنی ، با خودتان روراست باشید. همزمان با انجام حرکاتی که با توجه به توانایی و قدرت خود انجام می دهید، همان را در ذهن تان مجسم کنید.

این کار برای مغز، درست مثل این است که شما واقعا همین حرکات را قبلا انجام داده اید. بنابراین بعد از مدتی، می توانید خود را در حال انجام حرکات بیشتر تصور کنید و قدرت و توان بدنی تان را افزایش دهید. شما یک حرکت را تجسم کرده و ماهیچه هایی که برای انجامش لازم هستند، متصور می شوید. اگر پیش از صعود فیزیکی به مراحل بعدی حرکات ورزشی، هر کدام را یک به یک در ذهن مجسم کنید، سرعت پیشرفت واقعی تان به شدت افزایش می یابد.

البته از این روش می توان برای پایبند ماندن به رژیم غذایی هم استفاده کرد؛ هدف تان از رژیم گرفتن را در ذهن متصور شوید و ببینید که این کار تا چه حد می تواند در سلامت، ظاهر، قدرت و شادابی شما تاثیرگذار باشد. این کار را امتحان کنید و مطمئن باشید که رژیم گرفتن برای شما، دیگر مشکل نیست! با این تمرین، شما مغزتان را مجاب می کنید که رژیم غذایی را بپذیرد و به این ترتیب نیمی از راه را رفته اید!
هنر تجسم ذهنی و استفاده روزانه از جمله های تاکیدی، ابزار بی نظیری هستند که می توانند شما را در زمینه تناسب اندام پیش ببرند.

مجله سیب سبز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,60 از 5)
Loading...