جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

کاهش وزن بدون رژیم های سخت • روشهای ساده سوزاندن کالری

روش های آسان برای کاهش وزن بدون رژیم

بکی از بهترین روش های کاهش وزن بدون رژیم ، افزایش سوخت و ساز بدن و انجام کارهایی برای کالری سوزی بیشتر است. سوخت و ساز بدن یا متابولیسم می تواند عامل اول چاقی یا لاغری در افراد باشد که با تنظیم آن می توان به وزن ایده آل رسید.

در صورتی که وقت کافی برای رفتن به باشگاه و سوزاندن کالری با ورزش در باشگاه ندارید می‌توانید از روش‌های دیگری برای فعالیت و انرژی سوزاندن استفاده کنید.

 

کاهش وزن بدون رژیم

راههای ساده کاهش وزن بدون رژیم های سخت

 

 

ساده ترین روش ها برای کاهش وزن بدون رژیم و سوزاندن کالری به شرح زیر است :

 

برای کاهش وزن بدن را حرکت دهید

حرکت دادن بسیار مهم است. درست است که این مساله ساده است، اما شما ممکن است که گاهی کار زیادی داشته باشید و فراموش کنید که باید حرکت کنید.

فعال نبودن باعث می‌شود که مفاصل سفت شوند و عضلات انقباض زیادی پیدا کنند. حرکت کردن حتی در حالت عادی باعث سوزاندن کالری می‌شود. به یاد داشته باشید که از جای خود بلند شوید و حرکت کنید.

در صورتی که هنگام کار مجبورید مدام بنشینید، می‌توانید به مدت چند دقیقه از صندلی بلند شوید و حرکت بنشین و پاشو را انجام دهید. به طور متوسط هر فرد با نشستن، ١٠٠ کیلوکالری و با بلند شدن، ١۴٠ کیلوکالری در ساعت می‌سوزاند.

 

برای افزایش سوخت و ساز بدن ، آب و مایعات بنوشید

تامین آب بدن مساله بسیار مهمی است و باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن بیشتر شود. سوخت و ساز درست باعث کاهش وزن می‌شود. همیشه در کنار خود یک بطری آب داشته باشید.

ضمنا نوشیدن آب باعث می‌شود که بیش از حد غذا نخورید. حتی نوشیدن آب پیش از غذا نیز می‌تواند مفید باشد.

برای کاهش وزن از دست‌های خود بیشتر استفاده کنید

نه تنها باید فعالیت پاهای خود را بیشتر کنید و بیشتر قدم بردارید،‌ بلکه باید دست‌ها را نیز بیشتر حرکت دهید. سعی کنید به هنگام راه رفتن دست‌ها را بیشتر حرکت دهید. بدین شکل کالری بیشتری سوزانده می‌شود و عضلات بیشتر درگیر می‌شوند. گاهی اوقات دست‌ها را بالای سر ببرید یا در کنار بدن حرکت دهید.

شاید شما هم فرد چاقی باشید که دلتان می‌خواهید کمی وزن کم کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید . در ضمن وقت کافی هم برای رفتن به یک باشگاه ورزشی را هم ندارید کاهش وزن کاری سخت و مشکل نیست که عملی نباشد با رعایت این چند نکته به راحتی می‌توانید وزنتان را کاهش دهید.

 

برای کاهش وزن در آب قدم بزنید

دویدن و یا قدم زدن سریع در آب، نوعی فعالیت کششی عضلانی است که می‌تواند باعث از بین رفتن و سوختن ١٧ کیلو کالری در دقیقه شود. آب ١٢ تا ١۵ بار مقاوم‌تر از هواست و این کار باعث از دست رفتن وزن اضافی خواهد شد.

 

عجله کنید دیر می‌شود

وقت تلف نکنید. تنبلی، کندی و یکنواختی باعث باختن مسابقه می‌شود. بعد از این که کمی خود را گرم کردید، با همه توان و هر چه سریع‌تر ورزش کنید. دوچرخه‌سوارانی که با تمام قدرت و در طی اولین نیم ساعت سریع پدال می‌زنند و سپس در نیم ساعت دوم، آرام‌تر پدال می‌زنند، ١٠ درصد بیشتر از آنهایی که پدال زدن را کندتر شروع می‌کنند، کالری می‌سوزانند.

 

ابتدا خود را گرم کنید

یک گردش کوتاه با دوچرخه، درجا زدن و یا کمی راه رفتن باعث افزایش تعداد ضربان قلب می‌شود و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌کند و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌کند. این کار باعث به جریان افتادن مایعات در مفاصل می‌شود و خاصیت کششی عضلات را هم افزایش می‌دهد. در این صورت می‌توانید وزنه‌های سنگین را راحت‌تر و در مدت طولانی‌تر بلند کنید. در نتیجه کالری بیشتری از دست می‌دهید.

 

کاهش وزن بدون رژیم

راههای ساده کاهش وزن بدون رژیم های سخت

کاهش وزن بدون رژیم با انجام حرکات موزون

سعی کنید حرکات موزون و ورزش‌های جدید را همراه با موسیقی انجام دهید. هنگام انجام ورزش‌های جدید به دلیل عدم آشنایی بدن با این حرکات شما با دقت بیشتری به انجام این ورزش می‌پردازید و این کار باعث هماهنگی عضلات گروهی می‌شود و بدن سخت‌تر برای انجام آنها تلاش می‌کند.

 

برای کاهش وزن صبح‌ها ورزش کنید

افرادی که صبح‌ها و مدت زمان بیشتری ورزش می‌کنند، دارای متابولیسم بالاتری هستند و کالری بیشتری می‌سوزانند.

 

ابتدا چیزی بخورید و سپس ورزش کنید

قبل از شروع کردن یک موز بخورید. خوردن موز به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشتر و برای مدت طولانی‌تر ورزش کنید. می‌توانید سخت ورزش کنید و با این کار کالری بیشتری بسوزانید.

 

روی شن‌ها ورزش کنید

با راه رفتن و دویدن در ساحل و روی شن ٢٠ تا ۵٠ درصد بیشتر از وقتی که روی سطوح صاف راه می‌روید، می‌توانید کالری بسوزانید.

 

قوز نکنید

قوز کردن نه تنها باعث بدشکلی بدن می‌شود بلکه ورزش کردن با حالت خمیده باعث می‌شود نتوانید از اثرات مفید ورزش بهره‌مند شوید. ستون فقرات از کمر شما محافظت می‌کند، کمرتان را راست نگه دارید و دست‌تان را هنگام گرفتن تردمیل (وسیله‌ای ورزشی) صاف بگیرید تا عضلات بازو کاملا کشیده شود.

 

از بازوهایتان استفاده کنید

هنگام ورزش‌هایی که فقط پاهایتان درگیر است سعی کنید بازوهایتان را نیز حرکت دهید. استفاده از اندام‌های بالایی و پایینی و درگیر شدن آنها هنگام ورزش باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود. زمانی که دقت کافی برای ورزش کردن ندارید، سعی کنید در همان زمان کوتاه فعالیت‌هایی را انجام دهید که تمام بدن در آن شرکت دارد، شنا، قایقرانی، اسکی و حتی پیاده روی  باعث تحرک همه بدن می‌شود.

 

کاهش وزن بدون رژیم

راههای ساده کاهش وزن بدون رژیم های سخت

 

تمرکز کنید

هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی روی عضلات بدن متمرکز شوید، زیرا هنگام تمرکز روی عضلات شکم، ران‌ها و بازوها، قدرت‌تان بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری ورزش می‌کنید، در این صورت کالری بیشتری نیز از دست می‌دهید.

 

هنگام قدم زدن صحبت کنید

وقتی درحال پیاده‌روی هستید، صحبت کنید. در صورتی که برای ١٠ دقیقه این کار را بکنید و این کار را ٣ بار در روز تکرار کنید ١٠٠ کیلوکالری در ماه می‌سوزانید.

 

غذا خوردن را با سالاد شروع کنید

قبل از آغاز خوردن وعده‌های غذایی، سالاد و سبزیجات بخورید، این امر باعث پر شدن معده و کمتر غذا خوردن می‌شود. در این صورت، در هر وعده ١٠ درصد کمتر کالری دریافت خواهید کرد.

 

از خشکبار استفاده کنید

دانشمندان دانشگاه هاروارد معتقدند، یک مشت خشکبار (شامل گردو، بادام، پسته و ….) در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود که دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.

 

برای کاهش وزن بدون رژیم خوب بخوابید

خواب ناکافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود که میزان اشتها را کنترل می‌کند. افزایش هورمون استرس به پرخوری و عادات بدغذایی منجر می‌شود. خواب کم‌ باعث عدم سوخت کربوهیدرات و چربی در بدن می‌شود.

 

برای افزایش سوخت و ساز بدن پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف بیشتر پروتئین و کربوهیدرات کم باعث می‌شود عضلات بدن شما قوی‌تر شود. این امر از شل شدن آنها جلوگیری می‌کند. پروتئین در گوشت ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد که می‌تواند بافت عضلانی شما را حفظ کند.

 

کاهش وزن بدون رژیم سخت

راههای ساده کاهش وزن بدون رژیم های سخت

 

مجلات ورزشی بخوانید

مطالعه روزنامه و مجلات ورزشی راهی خوب برای هدفمند کردن و برنامه‌ریزی ورزش است و به شما فیدبک مثبت می‌دهد و راهکارهای صحیح کاهش وزن را به شما می‌آموزد. گاهی موضوعات ورزشی در شما انگیزه ایجاد می‌کند و شما را تشویق به فعالیت بدنی و تداوم برنامه‌های ورزشی می‌کند.

 

برای افزایش سوخت و ساز بدن لبنیات مصرف کنید

یک تکه پنیر و یا یک فنجان شیر و یا ماست به بهتر انجام شدن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که فردی در رژیم غذایی روزانه خود ٣ بار ماست می‌خورد، ۵٠٠ کیلوکالری در روز از دست می‌دهد و در طی ١٢ هفته، ١٣ پوند وزن کم می‌کند.

 

قبل از شام یک سیب بخورید

با انجام ورزش منظم و یک رژیم غذایی و متعادل و خوردن یک سیب قبل از شام می‌توان در عرض ٣ ماه، ١٧ پوند وزن کم کرد.

 

کاهش وزن بدون رژیم با کودکانه عمل کردن

بازی کردن با کودکان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیت‌های جسمی، می‌تواند باعث سوزاندن کالری در بدن شما شود. در هر ٢٠ دقیقه فعالیت، حدود ١٢٠ کیلوکالری از دست خواهید داد. هنگام تعویض کانال تلویزیون به جای استفاده از کنترل تلویزیون از راه دور بلند شوید و مستقیما از صفحه کلید تلویزیون کانال آن را عوض کنید.

 

کاهش وزن با خوردن صبحانه

دانشمندان دانشگاه هاروارد معتقدند، خوردن روزانه صبحانه، شانس چاقی، اضافه وزن و بیماری دیابت را ٣۵ تا ۵٠ درصد کم می‌کند.

 

بعد از وعده‌های غذایی مسواک بزنید

مسواک زدن بعد از هر وعده‌ غذایی باعث می‌شود فرد به دلیل تمیز بودن دهان و دندان کمتر به خوردن مواد غذایی و میان‌وعده‌های غذایی روی آورد

 

راههای ساده کاهش وزن بدون رژیم های سخت

 

منبع:ایسنا

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...