سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تمرینات مناسب برای لاغری پهلو و شکم

در  این مقاله ده تمرین ورزشی مؤثر و عالی برای لاغری پهلو و شکم و دور کمرتان یاد خواهید گرفت.

لاغری پهلو و شکم - باریک کردن کمر - حرکات ورزشی

ده حرکت ورزشی موثر در لاغری پهلو و شکم

آیا می دانستید که راز داشتن یک کمر باریک نوع ورزشی است که انجام می دهید ؟ البته کاملأ درست است که اگر رژیم غذایی خود را کنترل کنید، چربی های دور کمر شما آب می شوند. ولی به این نکته هم توجه کنید که اگر به همراه یک رژیم غذایی خوب یک ورزش مناسب برای لاغری پهلو و شکم هم انجام دهید نتیجه بهتری می گیرید.

یک سری تمرین های ورزشی هستند که برای لاغر کردن پهلوها و دور کمر مناسب و کافی نیستند و نتیجه ی ایده آلی از آنها نمی گیرید در این جا به چند مورد از آنها اشاره شده است:

ساعت ها رکاب زدن روی دوچرخه های ثابت
حرکات ورزشی ای که ضربان قلب را افزایش می دهند.
انجام دراز نشست به طور ناقص(اگر به طور کامل بلند نشوید) .

خوب است بدانید که ورزش های شکمی مثل دراز نشست اگرچه که برای کوچک کردن شکم مفید هستند ولی این ورزش ها روی ماهیچه های مایل شکم و ماهیچه های زیر شکم کاری انجام نمی دهند. در ادامه این مقاله ده تمرین ورزشی مؤثر و عالی برای لاغری پهلو و شکم و دور کمرتان یاد خواهید گرفت.

 

طناب زدن

بسیار جالب است بدانید که طناب زدن یک تمرین ورزشی عالی برای لاغر کردن دور کمر است.دلیل این مسئله این است که با انجام این تمرین سوخت و ساز بدن به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و و در حین پریدن، ماهیچه های شما کشیده می شوند.حال برای اینکه طناب زدن روی آب شدن چربی های دور کمر تاثیر بیشتری بگذارد و ماهیچه های شکم و پهلوی شما بیشتر درگیر شوند، در حین پریدن کمر خود را به چپ و راست بچرخانید وقتی این کار را برای چند روز انجام دادید و به آن عادت کردید، تمرینتان را طبق مراحل زیر انجام دهید:

به مدت ۴۰ ثانیه خیلی سریع طناب بزنید (هرچه سریع تر بهتر است)
برای ۱۵ ثانیه به خودتان استراحت دهید.
حال بعد از این استراحت ۱۵ ثانیه ای مرحله ی یک را ۵ بار تکرار کنید .
برای یک دقیقه به خودتان استراحت دهید.
به مرحله ی یک برگردید.

خاصیت جالب این تمرین این است که نه تنها در حین انجام آن میزان زیادی کالری در بدن سوزانده می شود بلکه بعد از اینکه این تمرین را انجام دادید و تمام شد هم مجددا کالری در بدن سوزانده می شود.

 

پریدن به بالا و چرخاندن کمر به صورت همزمان

لاغری پهلو و شکم - باریک کردن کمر - حرکات ورزشی

ممکن است تمرین پروانه برای بعضی افراد کمی خسته کننده باشد در حالی که این حرکت یک تمرین عالی برای سفت کردن عضلات شل بدن است. به جای پروانه زدن می توانید این تمرین را انجام دهید که در ادامه توضیح می دهیم . در اینجا هم مثل پروانه پرش وجود دارد ولی فرق آن با پروانه در این است که در اینجا شما در حین پریدن پاهای خود را به هم می چسبانید و به جای اینکه دست های خود را بالا و پایین کنید کمر خود را می چرخانید . در حین پریدن یک بار کمر خود را به چپ می چرخانید یکبار به راست و یکبار هم به سمت جلو. سپس دفعه ی بعدی کمر را اول به راست سپس به چپ و سپس به مرکز بچرخانید .با انجام این ورزش هم کالری سوخته می شود و هم روی ماهیچه های بدن کار می شود و آنها سفت می شوند.

این ورزش به افرادی که به سلامت قلب اهمیت می دهند هم توصیه می شود . و در کل ورزش جالب تر و هیجان انگیزتری نسبت به پروانه است.

 

لاغری پهلو و شکم - باریک کردن کمر - حرکات ورزشی

فشار به عضلات پشت ران

انجام این تمرین در خوش فرم شدن کمر خانم ها نقش اساسی دارد. برای انجام این تمرین به شکل پل بر روی زمین قرار بگیرید و به عضلات پشت ران فشار وارد کنید اینکار روی ماهیچه های باسن و پایین کمر اثر می گذارد و آنها را قوی میکند و شکل می دهد. این تمرین یک راه عالی برای خوش فرم کردن انحنای بدن و لاغر کردن دور کمر است.

 

تمرین بارپی

تمرین بارپی - تمرینات ورزشی برای لاغری پهلو و شکم - باریک شدن کمر

تمرین بارپی کامل ترین حرکت ورزش ای است که می توانید انجام می دهید، چرا که این تمرین روی تمام ماهیچه های بدن کار می کند و اگر حرکت شنا را هم در مرحله ی اول انجام دهید این تمرین خیلی بیشتر شمارا خسته می کند که برای بدن بهتر هم است .خوب است که این تمرین را به عنوان بخشی از برنامه ی ورزشی چربی سوزی خود انجام دهید یا در مراحل انجام تمرینات تناوبی شدید این تمرین را هم بگنجانید . بدن سازان و ورزشکاران ممتاز و افرادی که در رقابت های مردان قوی هیکل شرکت می کنند این حرکات را قبل از مسابقه انجام می دهند تا بدن خود را قوی کنند و در کل حرکت ورزشی خوبی برای تمام افراد است و توصیه می شود.

کرانچ دوچرخه

این تمرین دو کار اصلی را برای بدن شما انجام می دهد :

افزایش ضربان قلب
سوزاندن چربی های شکم

نیرویی که در این حرکت به بدن وارد می شود، باعث می شود ضربان قلب فرد بالا رود .با انجام حرکات بالا وپایین تنه به دیواره ی شکم ضربه زده می شود و باعث آب شدن چربی ها می شود.ثابت شده است که کرانچ بیش از هر ورزش دیگری برای آب شدن چربی های شکم موثر است.

حرکت گربه

حرکت گربه - لاغری پهلو و شکم

حتما نام این تمرین برای شما عجیب به نظر می رسد ولی این تمرین روی ماهیچه های شکمی به خوبی کار می کند و در اغلب تمرین ها نیروی زیادی لازم است تا این ماهیچه ها تحت تاثیر قرار بگیرند.برای اینکه این تمرین را بدرستی انجام دهید روی زمین زانو بزنید و بدن خود را به جلو بکشید و دست های خود را روی زمین بگذارید سپس نفس عمیقی بکشید و شکم خود را تو دهید و ۱۰ ثانیه در این حال بمانید و این حرکت را چندین بار تکرار کنید.حواستان به نفس گیری باشد تا نفستان بند نیاید و گردن و کمر خود را در یک حالت آزاد قرار دهید و فشاری روی آنها نباشد.

بالا کشیدن عضلات پشت ران

بالا کشیدن عضلات پشت ران - لاغری پهلو و کمر - تمرین ورزشی

این حرکت اگر به درستی انجام شود روی ماهیچه های شکمی به خوبی تاثیر می گذارد .انجام این تمرین انعطاف پذیری زیادی را در قسمت عضلات پشت ران میطلبد. برای انجام این تمرین بر روی زمین رو به پشت بخوابید و پاهای خود را بالا بگیرید پاها باید درست بالای کمر باشند و بدن حالت ال انگلیسی داشته باشد. در این حالت با کشیدن پاهای خود به سمت سقف عضلات پشت ران را بالا بکشید . در حین انجام این تمرین مراقب باشید پاهایتان خم نشود و این طرف و آن طرف نرود.

پلانک از بغل

پلانک از بغل - لاغری پهلو و شکم - باریک کردن کمر - حرکات ورزشی

تمرین پلانک از بغل ماهیچه های داخلی و خارجی پهلوی شکم را درگیر میکند. فکر نکنید این تمرین مثل بلند کردن وزنه عمل می کند که ماهیچه های پهلوی شکم را بزرگ کند و شکل زنانه خود را از دست بدهد . با انجام پلانک از بغل ماهیچه های پهلوی شکم تنها قویتر و خوش فرم تر می شوند.

پلانک

پلانک - تمرینات ورزشی برای کوچک کردن شکم و لاغری پهلو

پلانک هم مانند کرانچ یکی از محبوب ترین و بهترین تمرین های ورزشی است . با وجود اینکه این تمرین بسیار محبوب است افراد زیادی هستند که آن را به طور اشتباه انجام می دهند برای اینکه در این تمرین عضلات شکم درگیر شوند دقت کنید که عضلات باسن خود را خوب جمع کنید و پاهای خود را صاف نگه دارید.اگر می خواهید در این تمرین ماهیچه های شکمی تان بیشتر درگیر شوند به کمک عضلات باسن عضلات پشت ران را به بالا بکشید.توجه داشته باشید که در حین تمرین کمرتان خم نشود چون در این صورت نتیجه دلخواهتان را از انجام این حرکت نمیگیرید.

تمرین با توپ سوئیسی

تمرین با توپ سوئیسی - لاغری پهلو و شکم - باریک شدن کمر

با استفاده از یک توپ سوئیسی تمرین پلانک بهتر و موثرتر انجام می شود . انواع مختلفی از تمرین ها با توپ سوئیسی وجود دارد ولی تمرینی که در اینجا به آن می پردازیم با قرار دادن دست ها یا آرنج ها روی توپ سوئیسی شروع می شود. همان حالتی که قبلا برای پلانک گفته شد را حفظ کنید سپس به آرامی توپ را به طرف جلو قل دهید و به مدت ۳ ثانیه در این حالت بمانید سپس توپ را به طرف عقب هل دهید و همان حالتی را به خود بگیرید که در ابتدا داشتید .انجام این حرکت الاکلنگی به شرط حفظ کامل تعادل به عضلات شکم و کناری شکم و پایین کمر فشار وارد می کند و یک تمرین عالی است.

شفاجو

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 37, میانگین امتیاز: 4,32 از 5)
Loading...