جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی

تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی سال ۱۴۰۰

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی (برگ قطعی مالیات ۱۴۰۰) تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ تمدید شد. پیش تر اعلام شده بود؛ تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی موضوع بخشنامه مورخ ۱۰/ ۲/ ۱۴۰۱ و ابلاغیه‌های مورخ ۱۴/ ۴/ ۱۴۰۱ و ۵/ ۹/ ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ معتبر خواهد بود.

میزان حداکثر بخشودگی به ازای هر ماه تاخیر از زمان ابلاغ برگ قطعی، که در بخشنامه قبلی ۴۰ درصد بود به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مودیانی که بر اساس فراخوان‌های انجام شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان بوده مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام ننمایند مشمول مفاد تفویض اختیارهای مذکور نخواهند بود.


بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر

(۱۴۰۱/۱۱/۱۹) به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به مناسبت گرامی­داشت دهه مبارک فجر و تکریم مودیان محترم مالیاتی، اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض هر سال/ دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال جاری اقدام نمایند درخصوص اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد (۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌گردد.

شرط استفاده مؤدیان از تسهیلات بخشودگی جرایم مالیاتی موضوع این نامه، ارائه درخواست بخشودگی جرایم فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال/ دوره می‌باشد و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ تفویض اختیار حاضر، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

تمام یا قسمتی از تفویض اختیار مذکور در چارچوب تعیین شده، به معاونان مدیرکل و روسای ادارات امور مالیاتی قابل تفویض خواهد بود.

مالیات

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی در مورد بخشودگی جرائم اشخاص حقیقی و حقوقی

(۱۴۰۱/۵/۲۶) به گزارش ایلنا از سازمان امور مالیاتی، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و تکریم مودیان محترم مالیاتی، بخشودگی جرائم مالیات و عوارض هر سال/دوره برای مودیانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۱۰ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی سال یا دوره مربوطه اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد ( ۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال بدون پیش شرط به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...