سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

کنترل دیابت با مصرف گشنیز

 

خواص گشنیز - کاهش قند خون

گشنیز … از سم‌زدایی تا کنترل دیابت

 

گشنیز به عنوان سبزی کاهش‌دهنده قند خون شناخته شده است و کنترل دیابت را با تحریک ترشح انسولین انجام می‌دهد.

سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود. سبزی گشنیز که به‌طور معمول و حتی روزانه در آشپزی از آن استفاده می‌کنیم، خواص بسیار زیادی دارد.

 

سم‌زدایی فوق‌العاده

محققان آمریکایی دریافته‌اند که گشنیز عامل بسیار موثر و شگفت‌انگیزی در سم‌زدایی بدن و دفع فلزهای سنگین است. محققان پیش‌تر موفق شده بودند با اتخاذ برنامه‌ای عفونت بیماران را درمان کنند. با این حال اگرچه علائم عفونت از بین می‌رفت اما پس از مدتی باز می‌گشت. آنان معتقد بودند که علت این امر، تراکم آلومینیوم، جیوه و سرب در برخی از قسمت‌های بدن است که به باکتری‌ها و ویروس‌ها اجازه تکثیر می‌دهد. نکته جالب این بود که یکی از این بیماران پس از مصرف سوپ گشنیز به میزان چشمگیری جیوه را از طریق ادرار دفع کرد. تحقیقات نشان داد مصرف گشنیز باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود. بنابراین از بیماران خواسته شد به‌طور منظم گشنیز تازه یا آب گشنیز همراه با آنتی‌بیوتیک یا ضدویروس‌های طبیعی مصرف کنند تا تمامی عفونت‌ها بدون اینکه عود کند، درمان شود.

 

خواص عرق گشنیز

کارشناسان عرق گشنیز را در رفع عفونت مجاری ادرار، ناراحتی‌های گوارشی و نفخ شکم موثر می‌دانند.

 

دانه گشنیز مخصوص بانوان

کنترل دیابت با مصرف گشنیز,خواص درمانی گشنیز

گشنیز برای زنان به‌ویژه آن‌هایی که در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می‌شوند، مفید است. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می‌توانید شش گرم از دانه آن را در ۵۰۰ میلی‌گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شکر به آن، این مخلوط را به‌صورت گرم استفاده کنید. همچنین تناول ۲ تا ۵ گرم از تخم گشنیز با کمی عسل افزایش شیر مادران شیرده را در پی دارد.

 

گیاه ضد دیابت

از سوی دیگر گشنیز به عنوان سبزی کاهش‌دهنده قند خون شناخته شده است و این کار را با تحریک ترشح انسولین انجام می‌دهد. این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند. گشنیز در عین حال با پایین آوردن میزان کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب در خون به سلامت قلب کمک می‌کند.

 

مفید برای پوست

این سبزی برای پوست نیز بسیار مفید است. مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه به درمان جوش‌های پوستی و جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند.

 

ضدالتهاب طبیعی

گشنیز برای کسانی که دچار مشکلات آرتریتی (التهاب مفصلی) هستند سودمند است چون این سبزی خواص ضدالتهابی بسیاری دارد. برای این منظور نیز کافی است دانه‌های گشنیز خاکی را با آب بجوشانید و این مخلوط را بنوشید.

 

رفع مشکلات گوارشی

گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم شناخته شده است. متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در کانادا می‌گویند افزودن یک یا دو قاشق چای‌خوری آب گشنیز به مخلوط شیر تازه، یک ترکیب عالی برای درمان حالت تهوع و اسهال خونی است.

 

رفع تب

سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه و مصرف چند مرتبه در روز در برطرف شدن تب و سرماخوردگی موثر است.

 

سلامت دهان و دندان

کارشناسان گیاهان دارویی شستن دهان و دندان با استفاده از دم‌کرده گشنیز و یک قاشق چای‌خوری تخم گشنیز در یک لیوان آب جوش به مدت ۵ دقیقه را در ضدعفونی کردن دهان و دندان موثر می‌دانند. هم‌چنین جویدن تخم گشنیز برای تسکین درد دندان موثر است.

 

زیاده روی نکنید

مصرف اندازه گشنیز ضرری ندارد، ولی مصرف بیش از حد آن باعث حالت سستی توأم با خستگی شدید شده و گاهی خواب عمیق، گنگی و بی‌حسی را به دنبال خواهد داشت.

 

روزنامه آرمان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 26, میانگین امتیاز: 3,96 از 5)
Loading...