سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

پرسش و پاسخ درباره صاف کردن مو

صاف کردن موها

 

 

آیا می‌دانید که ایمن‌ترین روش برای صاف کردن مو ها کدام روش است؟ روش‌های شیمیایی؟ حرارت دادن موها با اتو و سشوار؟ اگر دوست دارید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره صاف کردن موها به دست بیاورید با این مطلب همراه شوید…

 

۱ – موثرترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟
الف. استفاده از مواد شیمیایی
ب. استفاده از سشوار و اتوی مو
ج. استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص

 

۲ – برخی از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده سرطان‌زای فرمالدیید هستند
الف. درست ب. غلط

 

۳ – استفاده نادرست از محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟
الف. سوختن پوست سر ب. شکستن موها
ج. ریزش موی غیرطبیعی د. تمام موارد

 

۴ – پیش از صاف کردن موهایتان باید…
الف. حداقل از ۶ ماه قبل آنها را رنگ نکرده باشید.
ب. با یک آرایشگر باتجربه مشورت کنید.
ج. موهایتان را خوب تقویت کنید.
د. تمام موارد

 

۵ -محصولات شیمیایی مخصوص صاف کردن موها چند وقت یکبار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟
الف. هفته‌ای یکبار
ب. ماهی یکبار
ج. ۶ تا ۸ هفته یکبار
د. ۳ ماه یکبار

 

۶ – هرگز موهای خود را همزمان با صاف کردن، رنگ هم نکنید
الف. درست
ب. غلط

 

۷ – کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، تنها راه محافظت و برگرداندن شادابی به آنهاست
الف. درست
ب. غلط

 

۸- صاف کردن موها با مواد شیمیایی برای خانم‌های باردار قطعا خطرناک است
الف. درست
ب. غلط

 

۹- پس از صاف کردن موها، استفاده از مواد نرم‌کننده و حالت‌دهنده باید محدود شود
الف. درست
ب. غلط

صاف کردن موها

 

پـاسـخ‌هـا

۱ – استفاده از مواد شیمیایی
استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی‌ای که برای صاف کردن موها به کار می‌روند، موثرترین راه برای صاف کردن موها به مدت حداقل ۴ تا ۶ ماه است. مصرف شامپوهای مخصوص و سشوار و اتوی مو، اثری موقتی بر صاف ماندن موها دارند و پس از هر بار شستشو، اثرشان از بین می‌رود.

۲ – درست
برخی از کراتین‌های صاف‌کننده مو، سطح بالایی از ماده سرطان‌زای فرمالدیید دارد. برخی از عوارض جانبی فرمالدیید؛ بروز حساسیت‌های چشمی (خارش، سوزش و اشک‌ریزش) و پوستی،‌ خارش شدید پوست، سردرد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند. این عوارض در آرایشگران بسیار بیشتر از سایر افراد دیده می‌شود و برای رهایی از شر آنها و مواد سرطان‌زا، می‌توانید برچسب محصولی که می‌خرید به دقت بخوانید و اگر این نام‌ها را در ترکیب آن دیدید، از خریدنش خودداری کنید: فرمالدیید، فرمالین، متانال، اسید موربیدیک، آلدیید فرمیک، آلدئید متیل، اگزیمتیلن، گلاتارالدهید، گلی‌اکسال، آلدیید سی۸ و کپریلالدهید. در ضمن، بهتر است آرایشگران هنگام استفاده از محصولات صاف‌کننده مو برای مشتریان خود، حتما دستکش به دست کنند و دهان و بینی‌شان را با ماسک مناسبی بپوشانند.

۳ – تمام موارد
اگر محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو بیش از حد روی موها بمانند یا از محصولات نامناسب و نامرغوب استفاده کنید، حتما دچار عوارضی مانند سوختن پوست سر و پوسته‌پوسته شدن آن، ریزش و شکسته‌شدن تارهای مو خواهید شد، بنابراین بهتر است برای صاف کردن موها، از فرد باتجربه‌ای کمک بگیرید.

۴ – تمام موارد
برای پیشگیری از آسیب دیدن موها پس از صاف‌کردنشان، باید علاوه بر مشورت با یک آرایشگر مجرب، آنها را از ۶ یا ۷ ماه پیش رنگ نکرده باشید و اگر رنگ نامرتب و موخوره دارند، آنها را با کوتاه کردن از بین ببرید و پس از صاف کردن هم حتما از مواد تقویت‌کننده مانند سرم مو برای پیشگیری از موخوره شدن و شکستن نوک تارهای مو استفاده کنید.

۵ – هر ۶ تا ۸ هفته یکبار
اگر صاف‌کننده‌های موی شیمیایی زودتر از ۶ تا ۸ هفته یکبار استفاده شوند، عوارض خطرناکی از جمله ریزش موی شدید، ابتلا به موخوره و شکستن عمیق تارهای مو را به دنبال دارند.

۶ – درست
رنگ و صاف کردن همزمان موها، خشکی تارهای مو را به حداکثر ممکن می‌رساند و باعث شکستن، آسیب و ایجاد موخوره‌ در تعداد بیشتری از تارهای مو می‌شود.

۷ – غلط
هرچند کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب بیشتر آنهاست، اما این تنها راه نیست؛ استفاده از شامپوهای حاوی نرم‌کننده، شامپوهای تقویت‌کننده و پروتئینه می‌تواند علاوه بر حفظ شادابی و رطوبت موها، شکستگی و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی‌شان را هم برطرف کند. اگر موهایتان را رنگ، صاف یا فر کرده‌اید، بهتر است در صورت امکان حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ و فرکرده یا صاف‌شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی هستند که می‌توانند موهایتان را نرم و شفاف کنند و جلوی موخوره شدنشان را بگیرند.

۸ – غلط
آنچه باعث شد این گزینه را غلط بدانیم، قید «قطعا» است. اگرچه مواد شیمیایی بسیاری در انواع محصولات صاف‌کننده مو به کار می‌روند، اما متخصصان زنان و اطفال آمریکایی معتقدند جذب این مواد از طریق پوست سر به قدری کم است که نمی‌تواند خطری برای جنین در پی داشته باشد، اما به هر حال شرایط بارداری هر فردی با دیگری متفاوت است و به همین دلیل به خانم‌های بارداری که قصد صاف یا فر کردن موهایشان را دارند، توصیه می‌کنیم حتما با نظر پزشکشان این کار را انجام دهند.

۹ – غلط
وقتی موهایتان را صاف می‌کنید، قدری از رطوبت آن با استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌رود، بنابراین لازم است حتما از یک نرم‌کننده و حالت دهنده مناسب برای پیشگیری از شکننده شدن موها کمک بگیرید. نرم کننده‌های طبیعی مانند روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون بدون بو از بهترین گزینه‌ها هستند. البته حواستان باشد که حجم ظاهری موهای صاف از موهای فر کمتر است و نباید با استفاده بیش از اندازه از این روغن‌ها، موها را چرب و کثیف و کم‌پشت نشان دهید. چرب‌کردن نوک موها با این روغن‌ها، برای نرم کردن آنها کافی است و لزومی ندارد روغن را به کف سر یا ساقه و ریشه موها هم بمالید. وقتی نوک موها را چرب و سپس آنها را شانه می‌کنید، چربی لازم با دانه‌های برس به کل سطح موها خواهد رساند.

منبع :salamatiran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...