جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مهمترین کاربردهای پودر بچه که نمیدانید

شاید با برخی از کاربردهای پودر بچه در زندگی روزمزه آشنا باشید. اما اگر میخواهید مصارف دیگر این پودر را نیز بدانید در بخش اسرار خانه داری مجله تصویر زندگی با ما همراه شوید.

 

کاربردهای پودر بچه

آشنایی با کاربردهای پودر بچه

برخی کاربردهای پودر بچه : همان طور که از اسم این محصول بر می آید پودری است که به بچه ها می زنند تا در هوای گرم عرق سوز نشوند؛ اما حتماً نباید بچه دار شوید تا به گسترش صنعت پودر بچه سازی کمک کنید.

تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم پودر بچه مصارف زیادی در خانه دارد که شاید تاکنون خبر نداشتید. در ادامه با مجله بامیلو همراه باشید تا ببینید پودر بچه تا چه حد می تواند کاربردی باشد.

 

کاربردهای پودر بچه به قرار زیر است :

• تمیز کردن حیوانات خانگی

اگر گربه ی خانگی تان بوی سگ مُرده گرفته است و آبگرمکن تان هم در حال کشیدن نفس های آخرش است، بجای اینکه حیوان زبان بسته را در آب یخ بشویید تا علاوه بر اینکه ۷ تا جانش را از دست بدهد، ۷ تا جان دیگر نیز بدهکار شود، می توانید از پودر بچه به عنوان یک شوینده ی خشک استفاده کنید. بوی خوبی هم می دهد و حیوانات را اذیت نمی کند.

• خوشبو کننده ی کفش

کاربردهای پودر بچه

کاربرد پودر بچه برای خوشبو کردن کفش

 

اگر کفش تان بوی گیوه های میرزا نوروز گرفته، آن را پر از پودر بچه کنید و شب بگذارید بماند. فردا صبح پودر بچه را خالی کنید و از کفش های نو نوار شده ی خود لذت ببرید.

 

• تمیز کردن ملحفه ها

در شب های گرم تابستان، روی ملحفه هایتان پودر بچه بپاشید تا عرق جذب شده در پارچه را به خود بکشد و تمیزشان کند. می توانید بقیه ی تابستان را بدون تحمل بوی عرق راحت بخوابید.

 

• جذب روغن و گریس

دفعه ی بعدی که خواستید با لباس پلوخوری از کاپوت ماشین وارد شوید و از اگزوز آن خارج شوید، آن هم در حالی که سر تا پایتان با گریس و روغن موتور یکی شده است، اصلاً نگران هزینه های سرسام آور خشکشویی نباشید. کمی پودر بچه روی روغن و گیریس بریزید تا جذب شان کند.

 

• تمیز کردن کتاب ها

اگر آنقدر یزید بودید که گربه ی بدبخت را داخل آب یخ انداختید و شستید، دیگر کتاب دست نویس پدربزرگ زمان قاجارتان که شوخی نیست. نمی توانید آن را با آب بشویید. کمی پودر بچه لای برگ های کتاب بپاشید تا رطوبت و کثیفی آن را بگیرد.

 

• مژه ی چشم

کاربردهای پودر بچه

قبل از اینکه به مژه های خود ریمل بزنید، کمی پودر بچه به مژه هایتان بمالید تا ریمل را بهتر جذب کنند.

 

• صدا خفه کن

اگر کفِ کلبه ی محقرتان چوبی است و دائم صدای قیریژ قیریژ آن به هواست، پودر بچه را ضماد کنید تا آلودگی صوتی ایجاد نکند.

 

• مورچه دور کن

مورچه ها زیاد میانه ی خوبی با پودر بچه ندارند. می توانید جلوی در و پنجره ها یک خط پودر بچه بریزید تا مورچه ها راهشان را بکشند و بروند. موقع پیک نیک رفتن هم می توانید دور تا دور زیلوی خود را پودر بچه بریزید تا از ورود مهمانان ناخوانده جلوگیری کنید.

 

• کاهش سوختن ناشی از اپیلاسیون

کاربردهای پودر بچه

قبل از اینکه پاهای خود را به دست اپیلاسیون کار بسپارید، لایه ای از پودر بچه بر روی آن ها بمالید تا کارتان به بیمارستان سوانح و سوختگی نکشد.

• ضد عرق سوز

قبل از اینکه به خاطر عرق سوز شدن مجبور شوید مثل پنگوئن راه بروید، پودر بچه به کشاله ران هایتان بمالید.

 

• شامپوی مو

وقتی که موهایتان را می بندید، پودر بچه و جوش شیرین را به یک میزان با هم مخلوط کنید و به عنوان شامپوی خشک به موهای خود بزنید تا موقعی که در قیامت اعضا و جوارح علیه تان شهادت می دهند، موهایتان دعا گوی شما باشند.

 

• جایگزین فیکساتور

کاربردهای پودر بچه

از کاربردهای پودر بچه فیکس کردن آرایش صورت است

 

فیکساتور، پودری است که برای نگه داشتن مواد آرایشی روی صورت می ریزند. اگر دلتان نیامد پول پای فیکساتور بدهید، می توانید از پودر بچه برای همین منظور استفاده کنید.

 

• جایگزین اسپری بدن

بجای اینکه از دئودورانت استفاده کنید، پودر بچه به زیربغل خود بمالید تا عرق و بوی آن را جذب کند.

 

• تمیز کننده ی توالت گربه

گربه ها انقدر بی چشم و رو هستند که آدم دلش نمی آید کوچک ترین قدمی برایشان بردارد. اما آنهایی که گربه شان را دوست دارند می توانند برای تمیز کردنِ جای مخصوص فضولات گربه، داخل آن پودر بچه بریزند. انقدر کاربردهای پودر بچه برای گربه ها زیاد است، سؤال پیش می آید که چرا اصلاً اسم آن را پودر گربه نگذاشتند.

• خوشبو کننده ی دستشویی

می توانید پودر بچه را داخل ظرف کوچکی ریخته، چند قطره خوشبو کننده به آن اضافه کنید و آن را داخل دستشویی قرار دهید تا بوی بد دستشویی را خنثی کند.

 

منبع:بامیلوبلاگ

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 4,59 از 5)
Loading...