شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

جزئیات وام ساخت مسکن ۸۰۰ میلیونی اعلام شد

وام ساخت مسکن

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس یا بیان اینکه وام ساخت مسکن در شهرهای کوچک نیز معادل کلانشهرها ۵۰۰ میلیون تومان شد، گفت: وام ساخت مسکن به روش صنعتی سازی به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در صفحه شخصی خود در فضایی مجازی از افزایش وام ساخت مسکن برای متقاضیان صنعتی‌سازی به ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.

سود وام ساخت مسکن صنعتی در سال ۱۴۰۲

در همین ارتباط اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره جزئیات این تسهیلات به خبرنگار ایرنا گفت: نرخ سود این تسهیلات معادل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که ۲۳ درصد است تعیین شده است.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات بانکی در سال های گذشته ۱۸ درصد بود که اخیراً با تصمیم شورای پول و اعتبار به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

اقساط وام ساخت مسکن صنعتی

وی رقم اقساط بازپرداختی این تسهیلات را ماهانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: شرط اعطای وام ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن، صورت صنعتی‌سازی بوده و برای سایر واحدهای مسکونی این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس پیشتر تسهیلات ساخت مسکن برای شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان بود که در نشست با اعضای شورای پول و اعتبار آنها را توجیه کردیم که هزینه خرید مصالح ساختمانی در شهرهای کوچک تفاوتی با کلانشهرها ندارد لذا با افزایش سقف وام ساخت مسکن در شهرهای کوچک از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری نکرده‌اند، گفت: قرار شد بانک مرکزی به این بانک‌ها تذکر جدی بدهد.

نماینده مردم خاش در مجلس یادآور شد: تسهیلات مذکور صرفاً برای ساخت مسکن ذیل نهضت ملی مسکن اعطا میشود ولی برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی نیز این تسهیلات تشویقی قابل دریافت است. ضمن اینکه شهرداری ها عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده را با ۵۰ درصد تخفیف از متقاضیان دریافت می کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...