یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

هزینه بیمه زائران اربعین امسال اعلام شد

بیمه زائرین اربعین

شرکت بیمه میهن به هر یک از زائرین بیمه شده اربعین که در سامانه سماح ثبت نام نموده و حق بیمه خود را پرداخت کرده اند خدمات ذیل را ارائه می نماید:

  1. در هر یک از شهرهای زیارتی و همچنین مسیر پیاده روی نجف به کربلا، آمبولانس و کارشناسان بیمه ای خود را با لباس متحدالشکل مستقر می نماید.
  2. هماهنگی های لازم جهت نقل و انتقال بیماران، مصدومین و اجساد فوت شدگان و همچنین پرداخت هزینههای آنان به ویژه در مواردی که ارایه این خدمات در بیمارستان های عراق مستلزم پرداخت هزینه باشد.
  3. عقد قرارداد یا تفاهم نامه با بیمارستان های عراقی و همچنین بیمارستان های ایرانی در محدوده ۱۰۰ کیلومتری مرزهای زمینی برای پوشش خدمات پزشکی مصدومین.
  4. پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به کشور عراق و پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۱۰۰ کیلومتری تا پایانه های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ دو روز بعد از ورود به کشور خاتمه مییابد.
  5. مدت پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در کشور عراق حداکثر ۲۰ روز میباشد که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه ای در خاک عراق، مهر ورود اداره گذرنامه می باشد.
  6. نمایندگان شرکت بیمه به منظور پیگیری شکایت زائرین حادثه دیده، تا حصول پرداخت غرامت از طرف عراقی با هماهنگی و حمایت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، مراتب را پیگیری خواهد کرد.
  7. هزینه های مربوط به نقل و انتقال بیماران یا مصدومین حادثه از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام (شهر مبدأ) بیمه شده، و هزینه های درمانی آنان که به دلیل بیماری یا حادثه ای که در مدت پوشش بیمه ای وی اتفاق افتاده باشد، توسط بیمه گر پرداخت خواهد شد.
  8. هزینه های مربوط به درمان و غرامت فوت بیمه شده ای که به دلیل بیماری یا حادثه با تایید نماینده بیمه در بیمارستان بستری و قبل از ترخیص فوت نماید و کلیه هزینه ها و غرامت های مورد تعهد شرکت بیمه در وجه بیمه شده یا ذینفعان وی پس از دریافت کلیه مدارک و مستندات مربوط به خسارت که از سوی بیمه گذار، بیمه شده یا ذینفعان ارایه گردیده است، پرداخت خواهد شد.
  9. جدول تعهدات مالی شرکت بیمه در قالب سه بسته متنوع به شرح جدول ذیل بوده و هر یک از زائران می بایست یکی از بسته ها را در زمان ثبت نام انتخاب و خریداری نمایند.

جدول تعهدات مالی بیمه زائرین اربعین

عنوان هزینهبسته ۱ تعهدات (ریال)بسته ۲ تعهدات (ریال)بسته ۳ تعهدات (ریال)
پرداخت غرامت فوت به هر علت(عمر زمانی)
هر یک از بیمه شدگان
۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک
از بیمه شدگان
۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی
دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان
تا سقف
۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت هزینه های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی در اثر بیماری و یا حادثه برای هر یک از بیمه شدگانتا سقف
۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه شدگانتا سقف مبلغ
۷۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف مبلغ
۸۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف مبلغ
۹۰.۰۰۰.۰۰۰
مبلغ خرید بیمه۳۵۰.۰۰۰ ریال۴۵۰.۰۰۰ ریال۵۵۰.۰۰۰ ریال

برای اربعین سال جاری با توجه به استعلام انجام شده از شرکت های بیمه و بررسی های صورت پذیرفته، شرکت بیمه میهن بعنوان بیمه گر زائرین انتخاب شده است.

هزینه بیمه زائران اربعین

امسال زائران اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح باید ۳۵ هزار تومان به عنوان حق بیمه پرداخت کنند. این مبلغ نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر شده است که رئیس ستاد اربعین می‌گوید: «خدمات بیمه‌گر ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است».

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ثبت‌نام در سامانه سماح، شرط تشرف به زیارت اربعین است. نام‌نویسی زائران اربعین ۱۴۰۲ نیز از فردا سوم مرداد در این سامانه آغاز می‌شود.

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد اربعین می‌گوید: «شرط وام اربعین و حتی دریافت گذرنامه‌ زیارتی ویژه اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است».

ثبت‌نام در سامانه سماح پس از وارد کردن اطلاعات گذرنامه افراد، پرداخت بیمه است. سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: مبلغ بیمه به ازای هر زائر اربعین ۳۵ هزار تومان است.

سال گذشته این مبلغ با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران، ۱۸ هزار تومان بود. اما امسال این مبلغ حدود ۲ برابر شده است که به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، خدماتی که بیمه‌گر اربعین امسال به زائران ارائه می‌دهد، تا هفتاد درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

به گزارش فارس، امسال بر اساس برنامه ستاد مرکزی اربعین، مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق به روی زائران باز می‌شود. در اربعین سال جاری مرز خسروی و تمرچین به طور شبانه‌‌روزی فعالیت خواهند کرد. سال گذشته این ۲ مرز حوالی ساعت ۱۹ بسته می‌شد و زائران که بعد از این زمان به مرز می‌رسیدند، از ساعت ۶ صبح که مجدد مرز بازگشایی می‌شد، امکان عبور از مرز را داشتند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 4,09 از 5)
Loading...