جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

برای ثبت نام در سامانه سماح گذرنامه لازم نیست

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: برای ثبت نام در سامانه سماح ­هیچ مدرکی برای بارگذاری لازم نیست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدمجید میراحمدی اضافه کرد: مدارک زائران در موقع لازم و مناسب کنترل می‌شود و برای ثبت نام در سامانه سماح، صرفاً ثبت نام و پرداخت ۱۸۰ هزار ریال معادل ۱۸ هزار تومان حق بیمه لازم است.

بخوانید: آخرین اخبار پیاده روی اربعین در ۲۴ ساعت گذشته

وی تصریح کرد: اگر کسی گذرنامه ندارد و یا موفق به تمدید گذرنامه اش نشده است این در زمان خودش انجام می‌شود، مهم این است که زائران در سامانه سماح ثبت نام کنند تا امکان برنامه ریزی و مدیریت را برای ما در ستاد مرکزی اربعین فراهم کند تا ستاد بتواند پیش بینی‌های لازم را برای زائران انجام دهد.

مهم: بسیاری از دوستان کامنت دادند که بدون شماره گذرنامه امکان ثبت نام در سامانه سماح وجود نداره. امروز امکان گرفتن برگه گذر موقت ویژه اربعین به صورت اینترنتی فراهم شده که لینک رو پایین ببینید. درخواست برگ تردد موقت بکنید شماره اون رو به جای گذرنامه تو سامانه سماح وارد کنید ( اگر قادر به ثبت نام بودید در بخش کامنت اطلاع بدید بقیه دوستان هم مطلع شوند)


فهرست مراکز فروش ارز مسافرتی اربعین (صرافی‌ها و بانک‌ها)

به گزارش تصویر زندگی از ایبِنا، زائرین امام حسین (ع) که در سامانه «سماح» نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند به‌تدریج، به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل، مراجعه کنند و ارز مورد نیاز خود را تا سقف مبلغ یک صد دلار یا یک صد و پنجاه هزار دینار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقی بازار متشکل ارز ایران خریداری نمایند.

امیرهامونی، مدیرعامل بازار متشکل ارز ایران عنوان کرد: متقاضیان خرید ارز؛ پس از ثبت‌نام در سامانه سماح یا همان سامانه سازمان حج و زیارت به نشانی samah.haj.ir می‌توانند جهت خرید ارز به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل تعیین‌شده مراجعه کنند.

نحوه تماس با ایران در مراسم اربعین؛ سیم کارت عراقی بخریم؟

عده زیادی از شیعیان و عاشقان سیدالشهدا از جمله ورزشکاران و آن دسته از افرادی که به پیاده روی طولانی اربعین و اظهار ارادت به خاندان پیامبر عادت دارند، هرساله راهی این سفر معنوی می‌شوند که به نوعی بزرگترین همایش ورزش همگانی دنیا نیز محسوب می‌شود.

یقینا برای اکثر ایرانیان در این سفر زیارتی و دینی، خرید سیم کارت های ایرانی یا عراقی برای سفر اربعین مهم است. هر ساله با نزدیک شده به اربعین حسینی سوالی که ذهن مسافران اربعین را مشغول می کند این است که : خرید سیم کارت های ایرانی یا عراقی؟

سیم کارت عراقی به صرفه تر است

کاربران اپراتورهای مختلف برای تهیه سیم کارت های به صرفه تر برای سفر اربعین به مراکز فروش سیم کارت مراجعه می کنند. با توجه به هزینه های رومینگ می توان گفت هزینه خرید سیمکارت های عراقی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

البته خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ازران قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند.

بنابراین در اینجا تصمیم داریم تا با نگاهی اختصاصی به سیم کارت های عراقی، اطلاعات مورد نیاز مسافران برای خرید سیم کارت را در اختیار آنها قرار دهیم.

سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 25, میانگین امتیاز: 3,68 از 5)
Loading...