سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ثبت نام وام ازدواج سال ۱۴۰۲ + شرایط دریافت و اقساط

 

سرانجام پرونده تصمیم‌گیری درباره وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ بسته شد و با وجود انتقادهای سیستم بانکی مبنی بر عدم توانایی در پرداخت مبالغ و همچنین گلایه‌های وزارت ورزش که این مبالغ وام ازدواج، جوانان را بدهکارتر می‌کند مبلغ وام ازدواج افزایش یافت.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ بوده است، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون (۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.
تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.
همچنین، با توجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون یاد شده مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

مراحل دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

۱ – شرایط عمومی متقاضیان وام ازدواج

  1. دارا بودن  تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
  2. به هر یک از زوجین مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.
  • تبصره ۱ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به هر یک از زوجین مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.
  • تبصره ۲ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
  • تبصره ۳ : کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .
  • تبصره ۴ : اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .
  1. دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .
  1. با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)
  1. به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

۲ – مدارک مورد نیاز برای وام ازدواج

  • اصل و کپی سند ازدواج .
  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .
  • اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .
  • اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .
  • اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .
  • کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .
  • کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .

۳ – شرایط ضامن برای وام ازدواج

  1. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و بیست میلیون (۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله با اعتبارسنجی و سفته و یا یک ضامن معتبر می باشد.
  2. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‏

۴ – روش ثبت نام وام ازدواج

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده  و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام  می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .

۵ – مدت زمان بازپرداخت ازدواج و سود آن

  • – مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۲۰ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد .
  • – نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۴ (چهار) درصد تعیین می‌گردد .

اقساط وام ازدواج چقدر است؟

مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها ۱۸۰ میلیون تومان است اما به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

بنابراین مثلا اگر زوج ۲۴ سال و زوجه ۲۳ سال سن داشته باشند مجموعا به آنها ۴۴۰ میلیون تومان وام تعلق میگیرد ولی اگر زوج ۲۴ و زوجه هم ۲۴ ساله باشند جمعا به آنها ۴۰۰ میلیون تومان وام تعلق میگیرد.

توجه شود که مبلغ وام در در تمام موارد بالا، در صورتی‌که یکی از زن و شوهر یا هر دو، ایثارگر (یعنی جانبازان، آزاده و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشند، ۲ برابر خواهد شد.

اقساط این وام بلافاصله بعد از پرداخت شروع میشود و مدت زمان بازپرداخت وام ۱۰ ساله با نرخ سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

قسط وام ازدواج ۲۲۰ میلیونی: ماهانه حدود ۲۲,۲۷۳,۹۳۰ ریال (یعنی هر زوج جوان زیر ۲۵ و ۲۳ سال، باید مبلغ ۴۴,۵۴۷,۸۶۰ ریال را ماهانه بپردازند)

قسط وام ازدواج ۱۸۰ میلیونی: ماهانه حدود ۱۸,۲۲۴,۱۲۴ ریال (یعنی هر زوج باید ۳۶,۴۴۸,۲۴۸ ریال را ماهانه بپردازند)

۶ – دستور العمل اجرایی پرداخت وام ازدواج ایثارگران

ماده ۱- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.

تبصره ۱ :  به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور،  به هر یک از زوجین که مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند، مبلغ  ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

تبصره ۲ :  به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد و مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند، مبلغ  ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

ماده ۲- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.

ماده ۳- با توجه به ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.

ماده ۴- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر ۱۰ سال (۱۲۰ ماه) می باشد.

ماده ۵- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

ماده ۶- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد.

ماده ۷- در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده ۱ دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:

ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.


اخبار جدید وام ازدواج

رئیس بانک مرکزی: بانکی که ظرف ۱۰ روز وام ازدواج را واریز نکند، تخلف کرده

علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد هیئت دولت اظهار داشت: بخشنامه تسهیلات ازدواج به بانک ها اعلام شده و از زمانی که مدارک تکمیل شود بانک ها مکلف هستند ظرف مدت ۱۰ روز تسهیلات را به حساب زوجین واریز کنند اگر نشود بانک تخلف کرده است. وی افزود: اگر بانک ها در این زمینه تخلف کردند، مردم تخلفات بانک هارا به سامانه های بانک مرکزی اعلام کنند.

رییس بانک مرکزی در مورد تعیین تکلیف نرخ سود سپرده های بانکی گفت: هنوز جمع بندی در شورای پول و اعتبار رخ نداده است.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف وقتی تورم جهانی اتفاق افتاد نرخ سود بانکی را ‌اصلاح کردند و در کنترل توم جهانی موثر بود؛ ما هم باید بررسی کنیم که در صورت جمع بندی اعلام میکنیم.

شرایط وام ازدواج در سال 1401
شرایط جدید دریافت وام ازدواج ۱۴۰۲

امسال به سربازی نرفته ها وام ازدواج تعلق می گیرد

(۱۴۰۲/۰۱/۱۰) سه روز پیش بانک مرکزی بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد و طبق این بخشنامه، امسال به سربازی نرفته‌ها، علاوه بر وام ازدواج، وام فرزندآوری هم تعلق می گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مطابق با قانون بودجه امسال (۱۴۰۲)، تسهیلات موضوع تبصره ۱۶ این قانون که شامل وام ازدواج و فرزندآوری هم می شود از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

بر اساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی دریافت هرگونه وام مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت وظیفه عمومی مردان است. اما چند سالی هست که دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان شرط پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و پرداخت وام ازدواج به مردان از این شرط مستثنی شده است.

با این حال در یک سال و نیم گذشته و پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مکلف شدن بانک ها به پرداخت وام فرزندآوری، چالش وضعیت نظام وظیفه مردان برای بانکها و دریافت کننده این تسهیلات پررنگ شد.

گرچه در سال گذشته هم بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن این وام از شرط مذکور شده بود اما نهایتا به نتیجه‌ای نرسید و مردان سربازی نرفته نتوانستند در یک سال و نیم گذشته وام فرزندآوری دریافت کنند.


شرایط جدید وام‌دهی به بدهکاران بانکی، مالیاتی و دارندگان چک برگشتی

(۱۴۰۱/۰۹/۱۵) مجلس تصویب کرد که بدهکاران غیرجاری بانکی و بدهکاران‌قطعی مالیاتی و دارندگان چک برگشتی که مشمول قانون جوانی‌جمعیت و فرزندآوری می شوند نیمی از بدهی را بدهند تا وام جدید بگیرند
مجلس مانع‌تراشی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را نادیده گرفت و با اصلاح قانونی که مهرماه پارسال مصوب کرده بود مسیر دریافت تسهیلات بانکی برای بدهکاران بانکی و دارندگان چک‌های برگشتی را باز کرد. بانک‌ها در اجرای قانون جوانی جمعیت و تحکیم خانواده دست رد به سینه مردم می‌زدند و افرادی که شرایط دریافت وام داشتند؛ ولی توانایی پرداخت اقساط آن را نداشتند؛ امتیاز خود را به دیگران می‌فروختند. ایجاد بازار ثانویه برای خرید و فروش تسهیلات وام ازدواج و فرزندآوری هنوز هم پررونق است.

با اصلاح این قانون که امروز در مجلس تصویب شد حتی دارندگان چک‌های برگشتی و بدهکاران بانکی و مالیاتی می‌توانند دوباره وام ودیعه مسکن، ‌وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کنند. اما چگونه؟

با پیوست یک ماده به «ماده‌واحده ۷۱ مکرر قانون جوانی جمعیت و تحکیم خانواده» که می‌گوید اگر در اجرای مواد این قانون برای استفاده از امتیازات و تسهیلات، ‌ باهدف تشویق فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن، چنانچه به‌موجب قوانین خاصی، پرداخت این تسهیلات یا ارائه امتیازات، موکول به رعایت شرایط معین و یا مشمول ممنوعیت شده باشد، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلف‌اند اعطای تسهیلات و امتیازات فوق را فقط با رعایت این قانون انجام دهند.

بدهکاران نیمی از بدهی را بدهند وام جدید بگیرند

همچنین مجلس تصویب کرد اگر متقاضیان موضوع این قانون دارای بدهی قطعی مالیاتی یا بدهی غیرجاری به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی یا دارای چک برگشتی باشند، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلف‌اند با درخواست متقاضی، تسهیلات موضوع این قانون را پس از تسویه حداقل پنجاه‌درصد  بدهی‌ها و تعهدات مذکور از محل این تسهیلات، پرداخت کنند.

این مصوبه مجلس سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی، اجرا می‌شود. مجلس همچنین بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را موظف کرد تا اولویت پرداخت تسهیلات  تکلیفی را  تغییر دهند و موضوع ازدواج و فرزندآوری را در اولویت قرار دهند.

همچنین به بانک‌ها تکلیف شده است از مردم  به‌عنوان وثیقه یا حساب یارانه افراد، یا سهام و سایر دارایی‌های مالی و یا  یک سفته را بپذیرند.


پرداخت وام ازدواج ۱۰ روزه شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به شبکه بانکی بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تأکید کرد.

(۱۴۰۱/۰۸/۱۲) در متن بخشنامه یاد شده آمده است: پیرو نامه شماره ۹۰۳۵۳‏/۰۱ مورخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱ در خصوص ابلاغ جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به آگاهی می‌رساند؛ مطابق با نص صریح قانون، «بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.»
بدیهی است، با توجه به ضرورت اجرای قانون و اقدام درخصوص اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، و جدّیت این بانک به منظور جلوگیری از افزایش تعداد متقاضیان در صف، در صورت عدم اقدام از سوی آن بانک، تعیین شعبه افراد ثبت نام شده راساً از سوی بانک مرکزی مورد اقدام قرار خواهد گرفت. لذا، آن بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات مزبور اقدام کند.

بر این اساس، خواهشمند است به واحدهای اجرایی ذیربط دستور اکید فرمایید تا نسبت به تعیین شعبه افراد در صف و اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع کرده و ضمن جبران و اعطای تسهیلات بابت باقیمانده سهمیه، نسبت به رعایت سهمیه ماهانه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال کنند.‏


وام ۳۰ میلیون تومانی بانک تجارت به زوج های جوان

(۱۴۰۱/۰۴/۲۱) بانک تجارت در طرح زوج مهر که با همکاری معتبر ترین عرضه کنندگان لوازم خانگی کشور اجرا می شود اهدافی همچون حمایت از تولید ملی و افزایش رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی را دنبال می کند٬ ضمن آن که اجرای این طرح در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی بانک تجارت و با هدف تشویق جوانان به سنت حسنه ازدواج نیز صورت می گیرد.

هموطنانی که وام قرض الحسنه ازدواج خود را از بانک تجارت دریافت کنند می توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی طرح زوج مهر این بانک نیز بهره مند شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، براساس این طرح که با هدف اعطای تسهیلات به زوج های جوان برای تامین جهیزیه و مایحتاج اولیه زندگی طراحی شده، همه زوج های جوان دریافت کننده وام قرض‌الحسنه ازدواج از شعب این بانک می توانند با خرید لوازم خانگی از فروشندگان طرف قرارداد بانک در این طرح (گروه انتخاب الکترونیک، گروه لوازم خانگی پاکشوما و مجموعه آقای فرش) حداقل به میزان چهارصد و پنجاه میلیون ریال٬ علاوه بر دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از تسهیلات مرابحه در این طرح به مبلغ سیصد میلیون ریال بهره مند شوند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از ثبت نام وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و انتخاب بانک تجارت برای دریافت این وام به شعب بانک مراجعه کرده و هریک از زوجین پس از دریافت وام ازدواج می توانند با مراجعه به سایت شرکای تجاری این طرح شامل گروه انتخاب الکترونیک، گروه لوازم خانگی پاکشوما و مجموعه آقای فرش و خرید کالا به میزان حداقل ۴۵۰ میلیون ریال و دریافت فاکتور خرید٬ برای دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی طرح زوج مهر به شعبه بانک تجارت مراجعه کنند.

سود طرح تسهیلاتی زوج مهر۱۵ درصد با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه بوده که از همه شعب بانک تجارت در سراسر کشور قابل دریافت است.

بانک تجارت در طرح زوج مهر که با همکاری معتبر ترین عرضه کنندگان لوازم خانگی کشور اجرا می شود اهدافی همچون حمایت از تولید ملی و افزایش رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی را دنبال می کند٬ ضمن آن که اجرای این طرح در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی بانک تجارت و با هدف تشویق جوانان به سنت حسنه ازدواج نیز صورت می گیرد.

زوج های متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات طرح زوج مهر می توانند اطلاعات کامل از شرایط دریافت تسهیلات مذکور را از پایگاه اطلاع رسانی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir دریافت کنند.


آیین‌نامه تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد

(۱۴۰۱/۰۴/۱۲) سخنگوی دولت از ابلاغ آیین‌نامه‌ مربوط به تسهیل پرداخت وام ازدواج خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‏۴۸ ساعت پس از تاکید رئیس‌جمهور، آیین‌نامه‌ مربوط به تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد.

بانک‌ها مکلفند تا ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک با اعتبارسنجی، دریافت حداکثر یک سفته یا یک ضامن یا طبق بخشنامه ضمانت وام‌های خرد، وام ازدواج را پرداخت کنند.

بانک مرکزی به تخلفات احتمالی رسیدگی می‌کند.»

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 92, میانگین امتیاز: 4,15 از 5)
Loading...