سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

با خوردن بادام گرسنگی را مهار کنید

باداماگر می خواهید لاغر شوید بادام بخورید

 

اگرچه ارتباط میان چاقی و اعتیاد به غذا یا عشق به خوردن غیر قابل انکار است، اما دانشمندان بر این باورند که ناتوانی افراد در داشتن احساس رضامندی پس از صرف غذا مهم ترین عامل چاقی است.

 

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است، افزودن بادام به رژیم غذایی موجب می شود فرد در طول روز احساس سیری و پُری بیشتری داشته باشد.

 

در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد تا به مدت چهار روز حجم نسبتاً بالایی از بادام در صبحانه خود قرار دهند، سپس میزان گرسنگی و میل آنها نسبت به غذاهای کم چرب و پُر چرب در طول روز توسط محققان اندازه گیری شد.

 

یافته های به دست آمده حاکی از آن بود که عدم رضایت از وعده های غذایی موجب می شود یک فرد تمایل بیشتری به خوردن میان وعده یا غذاهای حجیم داشته باشد. اما همین افراد اگر تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنند، به عنوان مثال بادام را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند اشتیاق کمتری برای خوردن غذا دارند و میزان رضایتشان از وعده های غذایی که دارند بیشتر می شود.

 

در واقع بادام یکی از بهترین مهارکننده های طبیعی گرسنگی است.اما واقعاً چه چیزی در بادام وجود دارد که باعث سیری انسان می شود؟

 

به عقیده متخصصان تغذیه، پروتیئن، ترکیبات چربی غیر اشباع و فیبر موجود در بادام آن را به یک دانه کوچک با خواص بیشمار تبدیل کرده است که در لاغری هم اثر گذار است.

 

اگرچه این واقعیت که جویدن بادام کار سختی است، موجب دیرتر هضم شدن آن می شود و این موضوع با داشتن احساس سیری در طول روز بی ارتباط نیست.

 

منبع : سلامانه

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...