سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آیا دراز و نشست به لاغری کمک میکند؟

دراز و نشست , لاغری

آیا دراز و نشست واقعا لاغر می کند؟

 

دراز و نشست به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که شما باید عضلات شکم‌تان را به حال خود رها کنید. عضلات شکم‌تان را به حال خود رها نکنید بلکه درعین حال که یک رژیم غذایی سالم دارید، کاردیوی اضافه را وارد برنامه تمرینی‌تان کنید.

 

همه ما این صحنه را دیده‌ایم: مردان و زنانی که به تشک‌های تمرین چسبیده‌اند و به طرز وحشیانه‌ای ست‌های متعدد دراز و نشست را انجام می‌دهند، تا زمانی‌که سوزش عضلات‌شان را حس کنند. اما آیا دراز و نشست واقعا به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید و به عضلات شکم شش‌تکه دست یابید؟ پاسخ کوتاه این است: نه. دراز و نشست، یک تمرین اساسی است که مرکز بدن را تقویت می‌کند اما به شما کمک نمی‌کند که چربی بسوزانید.

 

مزایای سلامتی تمرینات تقویت کننده مرکز بدن
فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن غیر قابل انکار هستند. تمرینات شکمی نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند و اندام‌تان را خوش فرم‌تر می‌کنند بلکه به بهبود تعادل و هماهنگی شما نیز کمک کرده و همچنین تکیه گاه لازم برای ستون فقرات شما را فراهم می‌کنند.
عضلات شکم شما اساسا کل بدن‌تان را نگه می‌دارند، به همین دلیل قطعا مهم است که میان تنه‌تان را تمرین دهید. اما اگر هدف‌تان این است که اندامی شبیه افراد روی جلد مجلات داشته باشید، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی تان ضروری است.

 

سوزاندن چربی مستلزم انجام کاردیو است
واضح است که فعالیت قلبی عروقی شدید برای کاهش وزن ضروری است. اما این واقعیتی است که باید با آن روبه رو شوید:

تمرینات روزانه شکمی به تقویت فیبرهای عضلانی درمیان تنه‌تان کمک می‌کند اما لایه چربی روی عضلات شکمتان را آب نمی‌کند. اگر در حال حاضر سعی دارید وزن کم کنید، باید به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن‌تان، کاردیوی کافی اضافه کنید. این بدان معنا نیست که شما باید مانند یک قهرمان تمرین کنید، اما قطعا به تمرینات با شدت متوسط تا بالا نیازدارید. فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. به یاد داشته باشید که کاردیو لزوما مستلزم دویدن سریع نیست.
فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا، همگی برای کاهش وزن مناسب هستند. برای مؤثر‌تر کردن تلاش‌های کاهش وزن‌تان، درهفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین کاردیو انجام دهید.

 

داشتن یک رژیم غذایی سالم
اگر یک رژیم غذایی سالم را با یک برنامه تمرینی کامل ترکیب نکنید، به سادگی به نتایج مورد نظرتان نمی‌رسید. هرچند ایرادی ندارد که گاهی اوقات چیزبرگر یا پیتزا بخورید اما بسیار مهم است که در روز حداقل ۵ فنجان میوه و سبزی بخورید و همچنین پروتئین‌های سالم مصرف کنید. منابع سالم پروتئین عبارتند از سینه مرغ، گوشت گاو بدون چربی و غذاهای دریایی. همچنین توصیه می‌شود که به مقدار غذایی که مصرف می‌‌کنید، به دقت توجه کنید.
اگرچه لزوما نیازی به شمارش کالری نیست اما مهم است به یاد داشته باشید که به منظور کاهش وزن، باید کسری کالری پیدا کنید. خوردن حدود ۳۵۰۰ کالری در هفته یا ۵۰۰ کالری کمتر در روز، در مدت ۷ روز منجر به ۵۰۰ گرم کاهش وزن می‌شود.

 

حرف آخر
دراز و نشست به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که شما باید عضلات شکم‌تان را به حال خود رها کنید. عضلات شکم شما عملا از هر بخش بدن‌تان پشتیبانی می‌کنند، از جمله ستون فقرات. این بدان معناست که تمرینات تقویت کننده‌ی مرکز بدن، یک بخش حیاتی از تمام برنامه‌های کامل تمرینی هستند. به عنوان بخشی از رژیم تمرینی جدیدتان، یک رژیم غذایی سالم را با فعالیت کاردیوی اضافی ترکیب کنید.هرچند ممکن است این نکات ساده به نظر برسند اما مهم است که بدانید محدود کردن خودتان به یک حصیر ورزش و به هم فشردن میان تنه‌تان به طور مدام، شما را به نتایج مورد نظرتان نخواهد رساند.

 

منبع : وب سایت تناسب اندام

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,88 از 5)
Loading...