جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از روز شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.
مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آغاز ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اظهار کرد: امکان ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم از از روز شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد و تا بیست‌وششم خردادماه ادامه دارد.

وی افزود: ثبت‌نام سایر پایه‌ها یعنی پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از پنجم تیرماه آغاز خواهد شد و تا هجدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

وی با اشاره به وارد شدن ۹ تُن کتاب به انبار کتب استان اصفهان گفت: کتاب‌ها از شانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به مناطق و نواحی استان اصفهان تحویل داده خواهد شد و مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته از این تاریخ روزانه چهار منطقه و ناحیه کتب خود را دریافت خواهند کرد.

منتخب خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است.


تمدید مهلت ثبت‌ نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

(۱۴۰۱/۰۶/۰۶) مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از تمدید مهلت ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ خبرداد.

محمد قویدل در تشریح این خبر، با بیان اینکه ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم و میان پایه‌ها تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد، افزود: دانش آموزان با مراجعه به سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com، می‌توانند ثبت و خرید کتاب‌های درسی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز فراهم و پرداخت‌ها نیز به‌صورت اینترنتی است، اضافه کرد: اکنون ۹۰ درصدکتاب‌های درسی همه مقاطع تحصیلی در مناطق ۲۲ گانه استان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه قیمت کتب درسی پایه ابتدایی ۳۶ هزار تا ۵۳ هزار تومان است، عنوان کرد: برای پایه‌های تحصیلی، هفتم تا نهم از ۷۵ هزار تومان تا ۸۷ هزار تومان، دهم تا دوازدهم از ۷۸ هزار تا ۱۰۷ هزارو پانصد تومان است.

قویدل با اشاره به اینکه ۹۵ درصد دانش آموزان هرمزگانی برای ثبت سفارش کتاب اقدام کردند، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید بیش از ۴۰۰ هزار نفر در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

زمان توزیع کتاب های درسی امسال

وی گفت: توزیع کتاب‌های درسی مدارس از ۱۰ شهریور آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد از خانواده‌ها و دانش آموزان خواست کتاب‌های درسی خود را از بازار آزاد و با چند برابر قیمت تهیه نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد علوی‌تبار اظهار کرد: با توجه به اینکه پنج درصد دانش‌آموزان میان پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲–۱۴۰۱ نکرده‌اند.

آدرس سامانه فروش کتب درسی

فرصتی مجدد برای ثبت سفارش کتاب درسی آن‌ها در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir از تاریخ بیست‌ودوم مردادماه تا دهم شهریورماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان میان‌پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند، در این بازه سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: توزیع کتاب از منطقه به مدرسه از دهم شهریورماه براساس سفارشات ثبت شده در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شروع می‌شود، لذا شایسته است دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی تا دهم شهریورماه سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به ثبت برسانند یا در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل، پایه و رشته تحصیلی نسبت به اصلاح سفارش اقدام کنند تا کتاب درسی آن‌ها به موقع به مدارس تحویل شود.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ضرورت دارد خانواده‌ها و مدارس در این فرصت زمانی سفارش دانش‌آموزان را در سامانه ثبت کنند؛ مسئولیت بررسی، اطلاع‌رسانی و پیگیری سفارش دانش‌آموزان برعهده مدارس است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...