جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آموزش روشهای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز ۷ و ۸ و ۱۰ بدون نرم افزار

روشهای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز  

ترفندهای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز 

در دنیای اکثر کارها چه اداری چه شخصی از طریق اینترنت انجام می شود و همه به دنبال راهی برای بهبود سرعت اینترنت هستند. در این مطلب نحوه افزایش سرعت اینترنت در ویندوز را به شما آموزش می دهیم.

کم بودن سرعت اینترنت همیشه باعث کلافگی کاربران می شود و شاید فکر کنند که این پایین بودن سرعت از جانب اپراتور ارائه دهنده خدمات باشد؛ اما این مشکل در ویندوز دلایل گوناگونی دارد که ما سعی می کنیم چند دلیل مهم این کندی رابه شما آموزش دهیم.

 

روش اول :  غیر فعال کردن به روزرسانی اتوماتیک

 

احتمال دارد شما هنگام کار با کامپیوتر شخصی خود و درهنگام استفاده از اینترنت آن با سرعت کم آن روبرو شوید که یکی از دلایل آن می تواند فعال بودن گزینه ” آپدیت خودکار” باشد.

 

برای غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک مراحل زیر را طی کنید.

ویندوز۷: پس از وارد شدن به بخش  Control Panel به قسمت Windows Update رفته و از نوار سمت چپ گزینه Change Settings را انتخاب کنید. بعد از آن  Never Check For Updates را فعال کنید.

روشهای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

 

ویندوز۸ و ۸.۱: برای اینکار پس از وارد شدن به منوی تنظیمات گزینه Windows Update را انتخاب کنید و سپس ش در بخش Important Updates گزینه Never Check For Updates را انتخاب کنید.

 

ویندوز ۱۰ : برای غیر فعال کردن آپدیت خودکار در این ورژن از ویندوز ابتدا وارد منوی تنظیمات شده و سپس وارد  Network & Internet شوید.

بعد از آن به قسمت Wi-Fi رفته و درنهایت وارد Advanced options شوید و با طی کردن این مسیر حالا می توانید گزینه Set metered connection را فعال کنید.

 

روش دوم : حذف افزونه های Extensions اضافی در chrome 

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که برای جستجو های اینترنتی خود از مرور گر chrome استفاده می کنید باید Extensionsهای (افزونه های) اضافی روی این مرور گر را از بخش تنظیمات خود پاک کنید.

چرا که این کار باعث بالارفتن سرعت نت شما می شود.

روشهای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز ۷

 

روش سوم : کاهش پهنای باند مصرفی توسط ویندوز

طبق اطلاعات بدست آمده ویندوز ۸۰درصد پهنای باند اینترنت شمارا به سیستم عامل و اپلیکیشن های نصب شده خود اختصاص می دهد و تنها ۲۰ درصد پهنای باند برای استفاده شما از خود اینترنت باقی می ماند.

برای بازگردانی ۸۰ درصد پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت می توانید با وارد شدن به محید RUN پهنای باند مصرفی خود را بازگردانید.

 

روش کار:

با نگه داشتن دکمه windos همراه دکمه Rمحیط کاربری CMDبرای شما باز می شود. پس از آن عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و کلید ok را  بزنید.

در آخر مسیر زیر را طی کرده و سپس مراحلی که در عکس نشان داده شده دنبال کنید و کاررا ادامه دهید.

روشهای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

Computer Configuration > Administrative Templates > Network > QoS Packet Scheduler > Limit Reservable Bandwich

 

آموزش راههای افزایش سرعت اینترنت 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 48, میانگین امتیاز: 3,19 از 5)
Loading...