شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

منتظر واریز یارانه عید قربان امسال رئیسی باشیم؟

واریز یارانه عید قربان

تیرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها از پرداخت یارانه عید قربان خبر دادند اما بعدا معلوم شد که چنین یارانه‌ای صحت ندارد و قرار است همان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. آیا امسال دولت تصمیم به واریز یارانه عید قربان دارد؟ مبلغ احتمالی آن چقدر است؟

به گزارش اخبار یارانه به نقل از تجارت‌نیوز، هرچند پارسال هم اخباری مبنی بر واریز یارانه عید قربان منتشر شد و در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، اما آنچه بعدا مشخص شد این بود که منظور همان پرداخت یارانه نقدی است که به صورت اتفاقی با روز عید قربان همزمان شده بود. امسال هم تا کنون خبری در این باره منتشر نشده و از آنجایی که پنج‌شنبه، هشتم تیرماه روز عید اعلام شده است، بنابراین احتمالا خبری از یارانه نقدی هم نخواهد بود.

تیرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها از پرداخت یارانه عید قربان خبر دادند اما بعدا معلوم شد که چنین یارانه‌ای صحت ندارد و قرار است همان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
دولت در بیستم هر ماه یارانه نقدی را پرداخت می‌کند، پارسال هم عید قربان مصادف با ۱۹ تیرماه بود و به همین دلیل برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه قرار است یارانه دیگری به دست مشمولان برسد، بالا گرفت. با اینحال، یارانه نقدی به روال دوره‌های قبل برای دهک‌های اول تا سوم به میزان ۴۰۰ هزار تومان واریز شد و به بقیه هم ۳۰۰ هزار تومان رسید.

مبلغ یارانه چقدر است؟

هرچند هنوز اخباری درباره پرداخت یارانه عید قربان منتشر نشده، اما اگر دولت قصد بر انجام این کار داشته باشد، مبلغ آن چقدر است؟

آنچه درباره مبلغ یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۲ آمده است، به مانند سال قبل است؛ یعنی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان. اما اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه نقدی. در ابتدا اینگونه تصور شد که دولت قصد دارد مبلغ یارانه نقدی تمام یارانه‌بگیران را به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد، اما تجارت‌نیوز همزمان با انتشار این گمانه‌زنی‌ها از طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیگیر جزئیات این طرح شد. حسینی با تایید این خبر تاکید کرد که افزایش یارانه تنها به اقشار دهک اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود نه کل یارانه‌بگیران.

در ضمن، او به این نکته هم اشاره کرد که رقمی که قرار است به مبلغ یارانه اضافه شود، نقدی نخواهد بود و صرفا برای خرید کالاهای اساسی مشمول طرح کالابرگ است. اخیرا هم این کار کلید خورده و افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه برای دهک‌های اول تا سوم در قالب طرح کالابرگ الکترونیک آغاز شده است.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده خبری درباره پرداخت یارانه عید قربان از سوی دولتمردان منتشر خواهد شد یا خیر؛ اگر دولت تصمیم بر این کار بگیرد، مبلغ این یارانه چقدر خواهد بود و مشمولان آن چه کسانی هستند؟

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 22, میانگین امتیاز: 4,32 از 5)
Loading...