پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه شیرینی های ویژه کریسمس

شیرینی های مخصوص شب کریسمس, آشنایی با شیرینی های مخصوص کریسمس, پخت شیرینی های کریسمس, طرز تهیه کوکی لینزر, شیرینی های بلژیکی مخصوص کریسمس, طرز تهیه شیرینی های بلژیکی کریسمس, پخت انواع شیرینی های کریسمس, آموزش شیرینی پزی, سایت آشپزی

شیرینی های مخصوص شب کریسمس

 

🎅 کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند.

برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (ناحیه تاریخی فلسطین) و دیگر مکانها، به سبب پیروی از گاهشماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز ۷ ژانویه برپا می‌دارند. اعضای کلیسای ارامنه طبق سنت منحصر به فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را همزمان در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرند.

همانند نوروز ما، این شب غذا و شیرینی های مخصوص خود را دارد که در کشورهای مختلف دنیا با هم فرق دارند. ما در این مطلب، طرز تهیه شیرینی های رایج در شب های کریسمس در برخی کشورهای دنیا را انتخاب کرده ایم.

اتریش: کوکی لینزر
کوکی‌ Linzer، محبوب ترین شیرینی شب عید کشور اتریش و ایالت متحده آمریکا است. این شیرینی را می توان به شکل و اندازه های مختلف برای انواع مراسم ها تهیه کرد. اما فرمت ثابت آن در هر شکل و اندازه، دو لایه کیک است که همچون ساندویچ روی هم قرار گرفته اند و یک لایه مربا یا مارمالاد وسط آنها را پر کرده است.

تعداد: ۴۸ عدد کوکی
زمان پخت: ۲۰ دقیقه

مواد لازم :

 گردو۲۲۷ گرم
 نشاسته ذرت نصف پیمانه
 کره آب شده ۱.۵ پیمانه
 شکر قنادی۱ و ۱/۳ پیمانه
وانیلدو قاشق چایخوری
نمک¾ قاشق چایخوری
تخم مرغ درشتیک عدد
آرد کامل۲ و ۳/۴  پیمانه
مربای آلبالو یا تمشک¾ پیمانه

طرز تهیه :
۱- گردو و نشاسته ذرت را در غذاساز بریزید هم بزنید تا گردوها کاملا پوره و آسیاب شوند.

۲- در یک کاسه بزرگ، کره و یک پیمانه شکر قنادی را با هم‌زن برقی و سرعت پایین مخلوط کنید. سپس سرعت همزن را زیاد کنید و دو دقیقه دیگر هم بزنید تا پف کند. وانیل، نمک و تخم‌مرغ را اضافه کنید و با سرعت متوسط هم‌زن هم بزنید. دوباره سرعت دستگاه را کم کنید و به تدریج و مرحله به مرحله مخلوط آرد و گردو را اضافه کنید.

۳- خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید. آنها را گلوله کنید و سپس فشار دهید تا به دایره مسطح تبدیل شوند. آنها را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

۴- فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید. سپس روی سطح صاف، آرد بپاشید و با وردنه، خمیر را باز کنید تا نازک شود. با قالب های فلزی به اشکال دلخواه آنها را برش دهید و هر تعداد کوکی که می توانید از آن تهیه کنید. همین کار را با باقی مانده خمیر تکرار کنید.

۵- کف سینی فر را با روغن چرب کنید و کوکی ها را با فاصله داخل آن بچینید. آنها را به مدت ۱۷ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا لبه های آنها طلایی شوند. سپس کوکی ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

۶- پس از پخته و خنک شدن همه کوکی ها، ۱/۳ پیمانه پودر قند باقی مانده را روی آنها الک کنید.

۷- در یک کاسه کوچک، مربا را با چنگال هم بزنید تا نرم شود. سپس روی نیمی از کوکی ها بمالید. روی آنها یک لایه کوکی دیگر که پودر قند دارد بگذارید. این شیرینی خوشمزه آماده سرو است.

۸- باید بدانید این شیرینی را می توان به مدت ۱ هفته در دمای اتاق و دو ماه در فریزر نگهداری کرد.

 

*********

 

  شیرینی های مخصوص شب کریسمس, آشنایی با شیرینی های مخصوص کریسمس, پخت شیرینی های کریسمس, طرز تهیه کوکی لینزر, شیرینی های بلژیکی مخصوص کریسمس, طرز تهیه شیرینی های بلژیکی کریسمس, پخت انواع شیرینی های کریسمس, آموزش شیرینی پزی, سایت آشپزی

 

بلژیک:  Speculaas
شیرینی رایج کشورهای بلژیک و هلند، ادویه‌دار، ترد و باریک است و روی آنها انواع تصاویر سنتی مخصوص کریسمس حکاکی می شود. Speculaas در اصل برای کشور بلژیک است و برای کودکان تهیه می شود تا در ششم دسامبر هر سال مراسم سنت نیکولاس را جشن بگیرند.

تعداد: ۳۲ عدد کوکی
زمان پخت: ۶۵ دقیقه

مواد لازم :

آرد کامل۳.۵ پیمانه
 جوش شیریننصف قاشق چایخوری
 نمکنصف قاشق چایخوری
 پودر دارچین۱.۵ قاشق چایخوری
پودر زنجبیلیک قاشق چایخوری
پودر جوزهندی۱/۴ قاشق چایخوری
پودر هل۳/۴ قاشق چایخوری
 پوست رنده شده جوزهندی۱/۴ قاشق چایخوری
پودر فلفل سفید۱/۴ قاشق چایخوری
پودر میخکنوک انگشت
کره آب شده۱۷۰ گرم
شکر قهوه اییک پیمانه
آب۱/۳ پیمانه

طرز تهیه :
۱- در یک کاسه بزرگ، آرد، جوش‌شیرین، نمک، دارچین، زنجبیل، جوزهندی، هل، پوست جوزهندی، فلفل سفید و میخک را با یکدیگر مخلوط کنید.

۲- شکر قهوه ای و کره را با یکدیگر هم بزنید تا حالت خامه ای پیدا کنند. نیمی از مخلوط آرد را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آب و باقی مانده مخلوط آرد را اضافه کنید. خمیر به دست آمده را به سه قسمت تقسیم کنید و سطح آنها را صاف کنید، داخل پلاستیک بگذارید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

۳- روی سطح صافی پودر قند بپاشید. خمیر را با وردنه باز کنید. قالب مورد نظر را روی خمیر قرار دهید و فشار دهید تا نقش دلخواه روی خمیر ایجاد شود. سپس، لبه های طرح را برش دهید و آنها را با فاصله داخل سینی فر بچینید. سینی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شیرینی ها کمی خود ر ا بگیرند.

۴- در این مرحله، فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.  یک سینی از شیرینی ها را داخل فر بگذارید، دمای فر را به ۲۵۰ درجه فارنهایت کاهش دهید و به مدت ۵۵ تا ۶۵ دقیقه آنها را بپزید.

 

منبع : bartarinha.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...