سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی مجلسی و خوشمزه برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی

طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی

آموزش آشپزی و دستور تهیه شیرینی شکوفه وانیلی

 

شیرینی شکوفه وانیلی به مدت یکماه در ظرف در بسته و در کابینت قابل نگه داری است برای مدت بیشتر می توانید آنها را در فریزر نگه داری کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی شکوفه وانیلی 

پودر قند ۸۰ گرم

کره به دمای محیط رسیده ۲۰۰ گرم

تخم مرغ متوسط ۱ عدد

وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری

آرد ۲۵۰ گرم

چیپس شکلات : به میزان لازم

 

طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی 

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. پودر قند الک شده و کره را با همزن برقی هم می زنیم تا سبک و پفی شوند.

سپس تخم مرغ زده شده و وانیل را هم اضافه کرده و به همزدن ادامه می دهیم تا بصورت کرمی لطیف درآید. آرد را الک کرده و کم کم به کرم اضافه می کنیم تا خمیری لطیف به دست آید.

خمیر به دست آمده را در کیسه ای با ماسوره ستاره بریزید و در سینی شیرینی پزی شکوفه بزنید مرکز شکوفه ها را با چیپس شکلاتی تزیین کنید و سینی را در فر قرار دهید.

مدت پخت شیرینی شکوفه وانیلی ده تا پانزده دقیقه است که باز به حرارت فر شما بستگی دارد که با سینی اول زمان پخت را خواهید فهمید.

در این مدت شیرینی ها را چک کنید وقتی دور آنها طلایی شد شیرینی آماده است. شیرینی شکوفه وانیلی را روی پنجره سیمی خنک کنید.

این شیرینی به مدت یکماه در ظرف در بسته و در کابینت قابل نگه داری است برای مدت بیشتر می توانید آنها را در فریزر نگه داری کنید.

 

نکات:

-ماسوره شیرینی شکوفه وانیلی باید درشت باشد .شکوفه ها رو پهن نزنید چونکه داخل فر بعلت داشتن کره پهن میشن حجمش زیاد میشه.

– در صورت تمایل به داشتن شکوفه های شکلاتی می توانید دو قاشق سوپ خوری از آرد را با پودر کاکائو جایگزین کرده و در دو رنگ این شیرینی رو تهیه کنید.

– برای تهیه کیک و شیرینی حتما باید همه مواد به دمای اتاق رسیده باشند تا نتیجه بهتری حاصل شود مگر اینکه در دستور نکته خاصی ذکر شود.

 

نوش جان

منبع:پیج نهال آدینه

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 20, میانگین امتیاز: 4,40 از 5)
Loading...