پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

روش زنده ماندن هنگام سقوط هواپیما

سقوط هواپیما,روش زنده ماندن در سقوط هواپیما

حوادث هوایی در همه دنیا اتفاق می افتد و کابوس مسافرانی است که با هواپیما سفر می کنند. اما در همین وضعیت هم می توان به نجات پیدا کردن و زنده ماندن امیدوار بود.

سقوط هواپیما
به‌ندرت اتفاق می‌افتد که هواپیمایی در میان هوا چند تکه شود. اگر چنین شود تنها راه نجات در سقوط آزاد موفقیت‌آمیز است زیرا هواپیماهای خطوط اقتصادی چتر نجات ندارند.

 حرکت ممنوع
تا زمان توقف کامل هواپیما در حالت بریس (نکته شماره ۶) بمانید. احتمال برخورد ثانویه یا جهش پس از برخورد اولیه وجود دارد.

حمل بار ممنوع
به گزارش تسنیم، در صورت فرود در آب، قبل از ورود در آب یا بلافاصله پس از ورود کفش‌ها و لباس‌های اضافی خود را درآورید. زیرا این کار باعث می‌شود که راحت‌تر شنا کنید و شناور بمانید.
 خونسرد بمانید
باید مراقب باشید که دچار احساسات و ترس منفی نشوید. به عنوان مثال، شخصی ممکن است به جای حرکت به سمت در خروجی، در صندلی خود باقی بماند. مراقب این موارد در شخص بغل دستی یا سایر همسفران باشید.

 همه‌چیز را رها کنید به جز…
برداشتن یک ژاکت یا پتو تنها کاری است که باید انجام دهید. بقیه وسایل به کارتان نمی آید. اگر قرار باشد مدت زیادی در لاشه هواپیما بمانید، پوشش مناسب ممکن است زندگی‌تان را نجات دهد.

مواظب سرتان باشید
از یک بالش یا شیء نرمی شبیه آن استفاده کنید که از سرتان هنگام برخورد محافظت کند.

 بازی با کمربند ایمنی
بسیار اتفاق افتاده است که اشخاص فراموش می‌کنند چگونه کمربند خود را پس از سانحه باز کنند. به‌حد کافی به نظر آسان می‌آید، اما در شرایطی که گیج و مبهوت هستید، غریزه اولیه شما سعی در فشار دادن کلیدی می‌کند، همان‌طور که در یک اتومبیل این کار را می‌کنید. اگر با انجام این کار کمربند باز نشود، به آسانی دچار ترس و واهمه می‌شوید. قبل از برخورد ذهنتان را آماده کنید که چگونه آن را با سرعت و آسانی باز کنید.

بار هم کمک می‌کند
باردستی خود را زیرصندلی جلویی خود قرار دهید. این کار از لغزیدن پای‌تان به زیر صندلی جلوگیری می‌کند.

قلم مرگبار
اشیای تیز از قبیل قلم و شبیه آن را قبل از برخورد از جیب‌های خود دور کنید. بهتر است در هیچ شرایطی آن را حمل نکنید.

پارچه خیس را فراموش نکنید
اگر چیزی برای خیس کردن پارچه (برای جلوگیری از تنفس دود) ندارید، می‌توانید از ادرار خود استفاده کنید. عدم نزاکت در چنین مواقعی کاملاً قابل قبول است.

 الیاف مصنوعی ممنوع
از پوشیدن پارچه‌های سنتتیک (الیاف مصنوعی) هنگام سفر با هواپیما خودداری کنید. اگر کابین آتش بگیرد، این مواد با ذوب شدن به پوست می‌چسبند.

الکل ممنوع
از مصرف الکل قبل و در حین پرواز خودداری کنید. الکل توانایی فرد را در واکنش سریع و منطقی در حین سقوط و خروج از هواپیما تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هیچگاه بچه‌های کوچک را روی زانوان خود قرار ندهید
اگر چه این کار از خرید یک صندلی دیگر ارزان‌تر است، اما در صورت گرفتن کودکان با دست هیچ تضمینی برای نجات جانشان وجود ندارد. صندلی برای کودک خود بگیرید و از یک سیستم مناسب جهت محکم کردن وی استفاده کنید.

 در کف هواپیما نشینید
اگر در کابین دود وجود دارد، سعی کنید در ارتفاع پایین قرار بگیرید، اما هیچگاه در کف کابین نخزید. احتمال دارد توسط سایر مسافرانی که در حال تلاش برای خروج از هواپیما هستند لگدکوب یا زخمی شوید.

سایرین را هل ندهید
خروج با نظم، شانس زنده ماندن همه را افزایش می‌دهد. اگر ترسیده باشید و دیگران را هل دهید، ممکن است با عکس‌العمل تلافی‌جویانه آنها مواجه شوید.

 پاها صاف
بازرسان سوانح هوایی مرتب از زخمی‌هایی نام می‌برند که هر دو پای آنها از ناحیه زیر زانو شکسته است. وجود پاهای شکسته باعث اشکال در توانایی خروج از هواپیما می‌شود. این مورد در اثر حالت «بریس» به وجود می‌آید که باعث قرار داده شدن پاها در زیر صندلی جلویی می‌شود. در زمان برخورد، پاها به سمت جلو می‌پرند و قسمت عقب صندلی جلویی باعث شکستن آنها می‌شود. پاهایتان را به‌صورت مستقیم در جلو خود قرار دهید.

منبع: تسنیم

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 28, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...