شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

ترمینال های هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد

فرض کنید بلیط  خود را  از شرکت هواپیمایی آسمان تهیه کرده‌اید و می‌خواهید به سفری بروید. به فرودگاه می‌روید و سوار هواپیمای مورد نظر خود می‌شوید. همه این‌ها در ابتدا ساده به نظر می‌آیند. اما شما سخت در اشتباهید! اشتباهی که مسافران به دفعات آن را تکرار می‌کنند. حالا فرض کنید در راه فرودگاه مهرآباد هستید. به این فکر می‌کنید که پس از ورود به فرودگاه باید به کجا بروید؟ از کدام ترمینال باید داخل شوید؟ بسیاری از مسافران به دلیل نداشتن ترمینال‌های ورودی، معطل شدند و از پرواز جا ماندند.

هواپیمای آسمان

یا بسیاری اوقات بعد از ورود به فرودگاه سوالات زیادی ذهنتان را مشغول می‌کند. مثلا پرواز شما در کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد است؟ یا وقتی از سفر برمی‌گردید در کجا باید منتظر استقبال دوستان و آشنایانتان باشید؟

در این مقاله همراه ما باشید تا برای یک بار به سوالات شما پاسخ دهیم تا وقتی وارد فرودگاه می‌شوید دیگر سردرگم نباشید. ما در اینجا شما را با ترمینال‌های ورودی و خروجی ایرلاین آسمان آشنا می‌کنیم تا پس از خرید آنلاین بلیط خود از این شرکت هواپیمایی، بعد از رفتن به فرودگاه، مستقیم به سمت ترمینال‌های مورد نظرتان بروید و وقتتان تلف نشود که خدایی ناکرده از پرواز خود جا بمانید.

بیایید در ابتدا کمی با ایرلاین آسمان شویم.

آسمان

در سال ۱۳۵۹ چهار شرکت هواپیمایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان با هم ادغام شدند و شرکت هواپیمایی آسمان را تاسیس کردند. این شرکت در راستای تحقق اهداف و سیاست‌گذاری خود، بیشتر از هواپیماهای کوچک با ظرفیت تعداد مسافر کم استفاده می‌کند. در سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شده و این امر باعث شد تا توسعه و رشد این شرکت هواپیمایی بیشتر شود و در سال ۱۳۹۶ رتبه اول را در تعداد پرواز داخلی در بین ایرلاین‌های داخلی را کسب کرد. ایرلاین آسمان یکی از ۵ شرکت هواپیمایی ایرانی عضو یاتا است و گواهی‌نامه آیوسا دارد.

داخل هواپیمای ماهان

این شرکت برای پوشش‌دهی بهتر پروازها خود، سه شهر تهران مشهد و شیراز را به عنوان مرکز پروازی خود برگزیده است. هر کدام از این مراکز خدمه پروازی و آشیانه‌های تعمیر و نگهداری مستقل دارند تا هم بتواند نیروهای متخصص بومی را جذب کنند و آموزش دهند و هم پروازهای روزانه، استقلال کافی داشته باشند. قطب اول این ایرلاین در فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی شیراز قرار دارد و قطب دوم آن فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه سردار جنگل رشت و فرودگاه سنندج است.

در حال حاضر این شرکت به ۵۳ مقصد که ۴۰ مقصد آن داخلی و ۱۳ مقصد خارجی است، پرواز منظم دارد.

مقصدهای خارجی

دبی، دوحه، دوشنبه، کابل، کویت، استانبول، قندهار، سلیمانیه، مزارشریف، ایروان، دمشق، نجف، بیشکک، مسقط، هرات، آنکارا، حیدرآباد و استکهلم.

 

مقصدهای داخلی

آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، پارس آباد، تبریز، تهران، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز، چابهار، طبس، عسلویه، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد.

شرکت هواپیمایی آسمان اکنون گسترده‌ترین شبکه پروازهای داخلی را داراست.

ترمینال‌های فرودگاه مهراباد

در فرودگاه مهراباد چهار ترمینال وجود دارد که هرکدام از آنها برای پروازهای مختلف کاربرد دارند.

ترمینال‌های ۱ برای خروج مسافران پروازهای داخلی است. ترمینال ۲ برای ورود و خروج  مسافران پروازهای داخلی، ترمینال ۴ هم برای خروج مسافران پروازهای داخلی و ترمینال ۶ برای ورود پروازهای داخلی است.

به طور مثال اگر شما بخواهید از تهران به شیراز سفر کنید با توجه به ایرلاینی که بلیط خود را از آن خریده‌اید باید از یکی از ترمینال‌های ۱، ۲ یا ۴ سوار هواپیما شوید. ولی اگر بخواهید از شیراز به تهران بیایید باید وارد یکی از ترمینال‌های ۲ یا ۶ بشوید.

بسیاری از مسافران بدون این که ترمینال شرکت هوایی بلیط خود را بشناسند، وارد ترمینال اشتباهی می‌شوند و زمان آنها تلف می‌شود. تمام ترمینالهای موجود در فرودگاه مهراباد مخصوص پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین های متفاوتی است. در ادامه شما را با ترمینال‌های مخصوص هر شرکت هوایی در فرودگاه مهراباد آشنا می‌کنیم.

ترمینال ۱

پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، وارش و کیش ایر از این ترمینال است.

ترمینال ۲

پروازهای ورودی ایرلاین‌های زاگرس، آتا، قشم ایر، معراج، کیش ایر، کارون، ایران ایر و ایر تور از ترمینال ۲ فرودگاه مهراباد است.

پروازهای خروجی شرکت‌های وارش، ایران ایر، معراج، کارون، آتا، قشم ایر و ایر تور از این ترمینال انجام می‌شود.

ترمینال ۴

پروازهای خروجی شرکت‌های ماهان، آسمان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران نیز از این ترمینال است.

ترمینال ۶

پروازهای ورودی ایرلاین‌های ماهان، آسمان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها و سپهران از ترمینال شماره ۶ است.

پس اگر بلیط هواپیما آسمان تهیه کرده‌اید، همانطور که گفته شد، ترمینال ۶ مختص پروازهای ورودی و ترمینال ۴ مختص پروازهای خروجی این ایرلاین هستند. امیدواریم این مطلب توانسته باشد سوالات شما را در این خصوص پاسخ داده باشد. اگر هر سوال دیگری درباره این موضوع ذهنتان را مشغول کرده است، آن را با ما در میان بگذارید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 28, میانگین امتیاز: 4,39 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.