پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

رفع بوی بد دهان با مواد طبیعی

رفع بوی بد دهان

پیشنهاداتی برای رفع بوی بد دهان

رفع بوی بد دهان از مشکلات سایع مردم سراسر جهان است. بوی بد دهان یک بیماری نیست و به راحتی می توان علت آن را پیدا کرد. این وضعیت با تجمع باکتریها  به دلیل وجود ذرات غذا در دهان، بیماری های لثه و یا به  علت تشکیل پلاک ایجاد می شود. مواد غذایی که بوی تند دارند  مانند سیر و پیاز می تواند بوی بد دهان را افزایش دهد. با بهداشت دهان و دندان میتوان تاحدی از بوی بد دهان پیشگیری کرد. بسیاری از داروهای خانگی طبیعی است که به کنترل مشکل بوی بد دهان کمک می کند. اگر بوی بد دهان حتی پس از رعایت  بهداشت مناسب دهان و دندان و با استفاده از درمان های طبیعی ادامه  یابد، شما  نیاز به مراجعه به یک دندانپزشک برای پیدا کردن  علت باشید تا مشکل رفع شود.
بوی بد دهان کمی ناراحت کننده و مشکل ساز است. هنگامی که دوستانتان نزدیک شما هستند ممکن است برایشان ناخوشایند باشد. حتی در جمع دلتان نمی خواهد دهانتان را به صحبت باز کنید.

در این مطلب راه حل های  طبیعی به شما پیشنهاد می شود که  به طور موثر از بوی بد دهان پیشگیری می کند. این داروهای خانگی نفس  را  برای مدت زمان طولانی تر  تازه نگه می دارد.

 

بوی بد دهان را چطور برطرف کنیم؟

جویدن دانه رازیانه برای رفع بوی بد دهان

دانه رازیانه  دارای خواص ضد میکروبی است و برای کشتن باکتری که موجب بوی بد  دهان می شود بسیار کمک میکند.دانه رازیانه نیز در  مشکلات گوارشی که از علل مهم بوی بد دهان در برخی افراد بسیار موثر است. جویدن یک قاشق چای خوری دانه رازیانه بلافاصله بعد از مصرف غذاهایی با بوی تند خوب است .عطر دانه رازیانه بر بوی مواد غذایی غلبه میکند.
جویدن دانه رازیانه بوی بد دهان ناشی از خشکی دهان را از بین میبرد چون رازیانه در افزایش بزاق دهان موثر است. بهتر است دانه رازیانه را با ادویه جاتی مانند هل و میخک و یا دارچین ترکیب کنید بعد از غذا این کار را انجام دهید.

 

برای رفع بوی بد دهان جعفری بجوید

این سبزی را بجوید تا تاثیر آن را تمیزی دهان ببینید. در نهایت دهان شما تازه و خوشبو می شود. حتی می توانید از آب این سبزی به عنوان شوینده دهان استفاده کنید تا از بوی بد دهانتان خلاص شوید.

 

روغن نارگیل

تصور نکنید که روغن نارگیل تنها برای مو و پوست مفید است. می توانید از روغن نارگیل برای دندان ها نیز استفاده کنید. برای این کار باید ۲ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را با ۳ قاشق سوپ خوری جوش شیرین مخلوط کنید و دندان ها را هر روز صبح و شب با آن مسواک بزنید. این ترکیب میکروب ها و باکتری های دهان را از بین می برد. دهان را تمیز و تازه و برای همیشه از بوی بد آزاد می کند.

 

رفع بوی بد دهان با جویدن زیره

با جویدن زیره دیگر با بوی بد دهان خداحافظی کنید. جدا از مسواک و نخ دندان می توانید برای تازه کردن بوی دهان زیره بجوید.

 

روغن ضروری نعناع فلفلی

نعناع فلفلی علاوه بر این که برای رشد موها بسیار مفید است دهان را نیز خوشبو می کند. فقط یک قطره از این روغن روی زبان برای خوشبو کردن و از بین بردن باکتری های دهان کافی است. بهتر است این کار را صبح ها قبل از رفتن به محل کار انجام دهید.

 

شوینده لیمو، عسل و دارچین

این ترکیب خوشمزه بوی بد دهان را برای تمام روز از بین می برد. آب ۲ عدد لیمو را بگیرید و نصف قاشق چای خوری دارچین، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مواد را در یک فنجان آب گرم حل کنید و داخل بطری بریزید. هر وقت نیاز به شوینده دهان داشتید از آن استفاده کنید.

 

مخلوط لیمو و سرکه سیب برای رفع بوی بد دهان

فواید سرکه سیب بی شمار است. آب یک عدد لیمو و یک فنجان سرکه را در نصف لیوان آب حل کنید. یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قطره روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و در یک بطری بریزید. دهان را با آن بشوئید و برای همیشه از بوی بد دهان خلاص شوید.

 

منبع:وب سایت بدونیم

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...